اگر نیازمند دانستن مسیر تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قبل از برداشتن هر گامی بهتر است با یک آموزشگاه برنامه نویسی معتبر و با سابقه تماس بگیرید.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که نام آموزشگاه تحلیل داده را در مرورگر خود جست و جو کرده و با یک کلیک روی سایت این آموزشگاه معتبر برنامه نویسی به پرطرفدارترین دوره های آموزشی که تا به حال در تحلیل داده برگزار شده است دسترسی پیدا کنید. مشاوران حاضر در این مرکز می توانند از ابتدا تا انتهای مسیر را برای شما تبیین نمایند.

در ادامه باید بگوییم داشتن انگیزه و هدف در کنار تلاش بی وقفه موجب کسب موفقیت هر چه بیشتر شما در این زمینه خواهد شد. بازار کار جهانی و کسب درآمد دلاری نیز به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای فراموش نکنید. در ادامه به بررسی مراحل تبدیل شدن شما به یک برنامه نویس قوی می پردازیم.

برنامه نویس کامپیوتر کیست؟

برنامه نویسان کامپیوتر متخصصان فنی هستند که یک توالی منطقی از دستورالعمل ها یا همان کدها را می نویسند، که می تواند یک کامپیوتر را کنترل کند. برنامه نویسان ممکن است با توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار کار کنند تا با استفاده از زبان های کامپیوتری مانند C++ و جاوا، ایده های برنامه ها را به کد تبدیل کنند.

برنامه نویسان، اپلیکیشن های جدید را عیب یابی می کنند، خطاهای کد را برطرف کرده و برنامه ها یا نرم افزارهای موجود را به روز رسانی و نگهداری می نمایند. همچنین ممکن است کتابخانه های برای کد ایجاد و استفاده کنند تا برنامه نویسی را آسان تر نمایند. به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر، به دانش قوی در زمینه هایی مانند سیستم، الکترونیک و ریاضیات نیازخواهید داشت.

چگونه یک برنامه نویس شویم؟

برنامه نویسان کامپیوتر به دو نوع برنامه نویسان کاربردی و برنامه نویسان سیستم تقسیم می شوند؛ در حالی که برنامه نویسان کاربردی برنامه هایی را می نویسند که دسته خاصی از وظایف را انجام می دهند، برنامه نویسان سیستم برنامه هایی را اجرا می کنند که شبکه های کامپیوتری، پایگاه های داده یا سیستم عامل ها را نگهداری و کنترل می نمایند. هر دوی این مسیرهای شغلی مسیرهای آموزشی مشابهی دارند.

مرحله 1: از دوران دبیرستان آموزش های مورد نیاز را شروع کنید.

شما می توانید با گذراندن دوره های آموزش برنامه نویسی یا علوم کامپیوتری که در یک آموزشگاه معتبر در دسترس هستند، برای برنامه نویس شدن آماده شوید. همچنین می توانید با گذراندن دوره های جبر، مثلثات، هندسه، شیمی و فیزیک ذهن خود را آماده تحلیل مسائل پیچیده نمایید. دوره آموزش پایتون و دوره آموزش طراحی سایت و... از جمله دوره های آموزشی است که می توانید اقدام به یادگیری آنها نمایید.

مرحله 2: الزامات تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای را فراهم نمایید!

اکثر برنامه نویسان کامپیوتر دارای مدرک کارشناسی در حیطه آی تی و مهندسی و یا علوم کامپیوتر هستند. اگر می‌خواهید برنامه‌های کاربردی تجاری، مهندسی یا علمی بنویسید، ممکن است نیاز باشد دوره‌های مقدماتی در آن موضوعات را بگذرانید.

یک برنامه نویس دارای لیسانس در علوم کامپیوتر به شما در مورد استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف از طریق ایجاد الگوریتم ها اطلاعات مفیدی خواهد داد. زبان برنامه نویسی جاوا، سی پلاس پلاس و ویژوال بیسیک ممکن است از جمله زبان هایی باشند که استفاده از آنها را یاد می گیرید. دوره های آموزش برنامه نویسی ممکن است مدیریت پایگاه داده، شبکه های کامپیوتری و سیستم عامل ها را نیز پوشش دهند.

برنامه‌ها در سیستم‌های اطلاعات رایانه‌ای همپوشانی قابل‌توجهی با برنامه‌های علوم رایانه دارند، اما موارد ابتدایی بیشتر به سمت تطبیق و به کارگیری اطلاعات با نیازهای عملیاتی کسب‌وکارها و سایر سازمان‌ها گرایش دارند. دوره ها علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به ساختار و مدیریت سازمانی، برنامه های کاربردی سازمانی و امنیت رایانه می پردازند.

مرحله 3: یک تخصص را انتخاب کنید.

شما ممکن است در زمینه خاصی از برنامه نویسی تخصص داشته باشید(مانند توسعه پایگاه داده یا توسعه وب). اولین مورد شامل نوشتن برنامه هایی است که اطلاعات را برای پایگاه های داده ذخیره، بازیابی و دستکاری می کند. دومین مورد مستلزم ساخت برنامه هایی است که از طریق اینترنت یا اینترانت یک سازمان اجرا می شوند. با توجه به BLS، برنامه های کاربردی جدید برای دستگاه های تلفن همراه و صنعت مراقبت های بهداشتی و افزایش سیستم های رایانه ای که در محصولات غیر سیستمی ساخته می شوند ممکن است باعث رشد شغلی برای برنامه نویسان شود.

مرحله 4: در دوره های کارآموزی شرکت کنید!

پروسه آموزش برنامه نویسی خود را با تجربه در صنعت بهبود ببخشید، این مرحله می تواند به شما کمک کند مشاغل سطح ابتدایی در این حرفه را بدست آورید. BLS بیان می کند که کارفرمایان به دنبال متقاضیانی با تجربه و مهارت های برنامه نویسی مرتبط هستند. ممکن است از طریق آموزش های ابتدایی فرصت های کارآموزی مناسبی را حتی همراه با حقوق پیدا کنید. برخی از شرکت‌ها، پس از استخدام شما را تحت برنامه‌های آموزشی فشرده قرار می‌دهند.

مرحله 5: اضافه کردن گواهینامه معتبر به رزومه کاری خود.

داشتن مدرک و یا یک گواهینامه از یک سازمان معتبر مانند فنی و حرفه ای ، وزن رزومه شما را سنگین تر خواهد نمود. حتی اگر زمانی برای مهاجرت کاری و یا دریافت جاب آفر نیز بخواهید اقدام نمایید، می توانید مدرک خود را به زبان انگلیسی و یا زبان اصلی کشور مقصد ترجمه کرده و همراه با دیگر مدارک و رزومه خود در سایت کاریابی و یا به طور مستقیم برای کارفرما ارسال نمایید. آموزشگاه تحلیل داده ضمن ارائه آموزشهای حرفه ای و قوی جهت ورود به بازار کار برای دانشجویان خود مدرک معتبر فنی و حرفه ای نیز صادر می کند. همچنین مایکروسافت نیز گواهینامه های مختلفی مانند Microsoft Certified Application Developer، Microsoft Certified Solution Developer و Microsoft SQL Server ارائه می دهد.

چشم انداز شغلی برنامه نویسان

متخصصان شبکه های ارتباطی، از اتصالات در مقیاس کوچک تا زیرساخت های ابری در مقیاس بزرگ را طراحی می کنند. تحلیلگران سیستم های کامپیوتری نیز فقط به مدرک لیسانس نیاز دارند. آنها برای بهبود کارایی سیستم های کامپیوتری با سازمان ها همکاری می کنند. تبدیل شدن به یک مدیر کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی گزینه دیگری است. متخصصان برنامه نویسی در بخش های IT برای هماهنگی پروژه های مرتبط با کامپیوتر یک سازمان کار می کنند.

آموزشگاه برنامه نویسی تحلیل داده

اگر می خواهید از همان ابتدای مسیر یادگیری، نقشه راه مشخصی داشته باشید و بدون هدر رفت سرمایه و زمان خود به نتیجه مطلوب برسید، پیشنهاد می کنیم؛ نام آموزشگاه تحلیل داده را در گوگل سرچ کنید و با مشاوران حرفه ای این مرکز تخصصی آموزش زبانهای برنامه نویسی، صحبت کنید. کارشناسان و اساتید با تجربه از ابتدا تا انتهای مسیر در کنار شما خواهند بود.