ساعت‌های هوشمند، گجت‌هایی هستند که کابردهای بسیاری دارند که یکی از آن‌ها، بررسی ویژگی‌های حیاتی انسان در حین فعالیت‌های روزانه و ورزشی است. برای استفاده از این ساعت‌ها در فعالیت‌های ورزشی مثل شنا، ایروبیک در آب، قایق‌رانی یا موج‌‌سواری باید گجت شما، ویژگی‌هایی به‌خصوصی داشته باشند. سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند در جهان است و گجت‌های آن قابلیت‌های متعددی برای انجام ورزش‌های آبی دارد. یکی از این قابلیت‌ها، کاربرد قفل آب سامسونگ است. حالا سؤال مهم این است که قفل آب ساعت سامسونگ چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود که در صورت برخورد آب با ساعت یا لمس تصادفی، صفحه آن روشن نشود. در کنار این ویژگی، در هنگام روشن بودن قفل آب، عملکردهای روشن‌شدن و فعالیت خودکار هم از دسترس خارج می‌شوند.

اگر شما هم از طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستید و می‌خواهید با این قابلیت بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

قفل آب ساعت سامسونگ چیست؟

زمانی که از ساعت‌های هوشمند در فعالیت‌های آبی استفاده می‌کنید، پاشیدن آب روی صفحه یا فشار آب می‌توانند باعث فعال شدن آن شوند. فعال شدن صفحه و ادامه برخورد قطرات و فشار آب به آن می‌تواند به طور تصادفی عملکردها و تنظیمات ساعت شما را به هم بریزد.

قفل آب ساعت سامسونگ چیست و چگونه فعال می شود؟

قفل آب سامسونگ قابلیتی است که برای جلوگیری از لمس تصادفی صفحه ساعت سامسونگ هنگام شنا یا ورزش‌های آبی دیگر طراحی شده است. این ویژگی باعث می‌شود تمام حسگرهای روی صفحه غیرفعال شوند و تا زمانی که کاربر آن را غیرفعال نکند، هیچ‌چیز ناخواسته نتواند ساعت را فعال کند. غیرفعال شدن قابلیت‌های Always-on و روشن‌شدن با حرکت هم با استفاده از این قفل انجام می‌شوند. کاربرد قفل آب ساعت سامسونگ ، باعث افزایش کارایی ساعت می‌شود.

اگر به ورزش‌های آبی علاقه دارید و به دنبال مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت قفل آب هستید، باید بدانید که تمامی مدل‌های اخیر این گجت، ویژگی قفل آب را دارند. از جمله محبوب‌ترین ساعت های هوشمند سامسونگ با این قابلیت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Galaxy Fit
  • Galaxy Fit2
  • Galaxy Watch
  • Galaxy Watch4
  • Galaxy Watch 5
  • Galaxy Watch4 Classic
  • Galaxy Watch Active series
  • Gear Fit2 Pro
  • Gear Sport

نحوه فعال کردن قفل آب سامسونگ چگونه است؟

روش‌های مختلفی برای فعال کردن قفل آب سامسونگ وجود دارند:

  • فعال‌سازی خودکار: معمولاً این ویژگی، بعد از ورود به آب به طور خودکار فعال می‌شود و نماد دو قطره آب، روی ساعت نمایش داده می‌شود؛ ولی شما می‌توانید برای اطمینان، از روش‌های دستی هم استفاده کنید.
  • فعال کردن از طریق Quick settings: روی صفحه ساعت، انگشت خود را به سمت پایین بکشید و تا پنل Quick settings برای شما باز شود. حالا روی نماد دو قطره آب ضربه بزنید تا منوی قفل آب باز شود. حالا روی Water lock ضربه بزنید تا فعال شود.

قفل آب ساعت سامسونگ چیست و چگونه فعال می شود؟

  • فعال کردن از طریق Settings: اگر در منوی Quick settings نماد دو قطره را پیدا نکردید به سراغ Settings بروید. به قسمت پایین تنظیمات بروید تا به گزینه Advanced features برسید. آن را انتخاب کنید و در منوی باز شده، Water lock را از حالت خاموش به روشن تغییر دهید.

قفل آب ساعت سامسونگ چیست و چگونه فعال می شود؟

  • فعال کردن از طریق اپ گوشی Galaxy Wearable: برای فعال کردن قفل آب ساعت سامسونگ می‌توانید از اپلیکیشن آن در گوشی هم استفاده کنید. برای انجام این کار، در اپ Galax Wearable وارد قسمت Watch settings شوید و گزینه Advanced features را انتخاب کنید. Water Lock را لمس کنید تا فعال شود.

توجه: اگر ساعت شما یکی از مدل‌های Galaxy Watch4 یا Galaxy Watch4 Classic باشد، این روش فعال‌سازی برای آن در دسترس نیست.

قفل آب ساعت سامسونگ چیست و چگونه فعال می شود؟

بعد از فعال کردن این قابلیت، نمادهای قطره آب، روی صفحه قرار می‌گیرند و شما مطمئن می‌شوید که این قفل آب از لمس ناخواسته صفحه ساعت شما محافظت می‌کند.

چگونه می‌توان این ویژگی ساعت سامسونگ را غیرفعال کرد؟

قفل آب این اسمارت واچ به طور خودکار خاموش نمی‌شود. برای غیرفعال کردن آن ابتدا ساعت را کمی تکان دهید تا آب وارد شده به آن خارج شود. حالا دکمه پاور (Home) را فشار دهید و به مدت 2 ثانیه نگه‌دارید. وقتی لرزش ساعت را احساس کردید آن را رها کنید. در این لحظه صدایی از ساعت می‌شنوید. این لرزش و صدا نشان می‌دهد که آب از بلندگوهای ساعت خارج شده‌اند. حالا قفل آب غیرفعال شده است و شما می‌توانید عملکرد ورزشی خود را بررسی کنید.

اگر روش بالا برای غیر فعال کردن این قابلیت، کاربرد نداشت و همچنان شما امکان استفاده از ساعت را نداشتید، باید ساعت خود را restart کنید. دکمه‌های پاور (Home) و برگشت را هم‌زمان فشار دهید و به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه‌دارید. در این حالت ساعت شما restart می‌شود و می‌توانید از آن دوباره استفاده کنید؛ البته باید بدانید که این کار ممکن است عملکردهای ورزشی ثبت شده را از پاک کند.

سخن پایانی

حالت قفل آب ساعت سامسونگ، هیچ تأثیری در افزایش مقاومت گجت شما در مقابل آب ندارد و همان‌طور که گفته شد، تنها از لمس ناخواسته صفحه پیشگیری می‌کند و با لرزش هنگام خاموش کردن قفل و خروج آب، عملکرد را افزایش می‌دهد.