در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از برند های معتبر و مطرح که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات حرفه ای صوتی فعالیت می کنند بپردازیم ، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

معرفی برند آدیو تکنیکا Audio-Technica

 کمپانی آدیو تکنیکا Audio-Technica در سال 1962 در شینجوکو، توکیو، ژاپن توسط Hideo Matsushita به عنوان یک تولید کننده فونو کارتریج(phonograph cartridge) تاسیس شد. هیدئو مصمم بود تا تجربه شنیدن گرمای صدای آنالوگ را برای افراد بیشتری امکان پذیر کند. دو محصول این کمپانی، یعنی فونو کارتریج های استریو AT-1 و AT-3، به موفقیت تجاری دست یافتند و هیدئو را قادر ساختند تا تجارت خود را گسترش دهد. او یک دفتر مرکزی بزرگتر در ماچیدا(Machida) افتتاح کرد، جایی که کمپانی Audio-Technica همچنان در آنجا فعالیت می کند. صوت پلاس عامل فروش محصولات Audio-Technica (آدیو تکنیکا) در ایران میباشد.

Audio-Technica در طول دهه 1960 سرمایه گذاری زیادی در زمینه تحقیق و توسعه انجام داد که نتیجه آن عرضه محصولاتی مانند فونو کارتریج های AT-3 MM و AT-5 MM بود که با هدف درک پتانسیل صدای آنالوگ تولید شدند. در اواخر دهه 60 میلادی، Audio-Technica شروع به صادرات فونو کارتریج های خود به تولید کنندگان تجهیزات صوتی در سراسر جهان کرد و برند خود را به عنوان یک تولید کننده جهانی معرفی کرد.

اولین شعبه بین المللی Audio-Technica در آمریکا بود که با نام Audio-Technica U.S در سال 1972 در اوهایو تأسیس شد و به دنبال آن سایر شعبه ها در اروپا و آسیا در دهه 1970 افتتاح شدند.

تولید هدفون‌های باکیفیت، که از فناوری transducer موجود در تمامی محصولات Audio-Technica استفاده می‌کردند، با سری هدفون های AT-700 که در سال 1974 عرضه شد، شروع شد. موفقیت تجاری هدفون‌های سری AT-700 سبب گسترش کسب و کار کمپانی Audio-Technica شد و باعث شد که این کمپانی از یک تولیدکننده کارتریج به یک تولیدکننده تجهیزات صوتی تبدیل شود.

معرفی برند بهرینگر Behringer 

معرفی برخی از برند های مطرح صنعت صدا

بهرینگر یک شرکت تولیدکننده تجهیزات صوتی است که توسط مهندس سوئیسی Uli Behringer در سال 1989 در Willich آلمان تاسیس شد. تجهیزات تولیدی Behringer شامل تجهیزات استودیویی و تجهیزات اجرای زنده مانند سینت سایزر، میکسر صدا، کارت صدا استودیویی، پاور آمپلی فایر و… می باشد. اگرچه بهرینگر در اصل یک کمپانی آلمانی است، اما اکنون محصولات این کمپانی در کشور چین تولید می شود. Behringer متعلق به Music Tribe، یک شرکت هلدینگ به ریاست اولی بهرینگر است.

 اولی بهرینگر در سال 1961 در بادن، سوئیس به دنیا آمد. پدر بهرینگر یک نوازنده ارگ کلیسا و فیزیکدان هسته ای و مادرش یک پیانیست و مترجم بود. در سن چهار سالگی، اولی بهرینگر شروع به یادگیری پیانو کرد. هنگامی که او پنج ساله بود، پدرش ارگ کلیسای خود را با بیش از 1000 لوله ساخت. بهرینگر در ساخت ارگ به پدرش کمک کرد. در سن 16 سالگی، او اولین سینتی سایزر خود، UB1 را ساخت.

بهرینگر در سال 1982 به دوسلدورف آلمان نقل مکان کرد تا در رشته پیانو کلاسیک و مهندسی صدا تحصیل کند. در اواخر دهه 1980، سایکوآکوستیک به یک موضوع بسیار پرطرفدار در دنیای صدا تبدیل شد و این اولی بهرینگر بود که تصمیم گرفت راه حلی مقرون به صرفه برای مخاطبانی که به آن نیاز دارند به وجود بیاورد. بنابراین، در سال 1989 داستان کمپانی بهرینگر با شروع تبدیل ایده های اولی بهرینگر به واقعیت، آغاز شد.

هدف بهرینگر ارائه تجهیزات صوتی با قیمتی بود که مخاطبانش (نوازندگان یا استودیوهای مستقل) به راحتی بتوانند آن را خریداری کنند. با Behringer، بازار رکورد خانگی جدیدی آغاز شد که جهان قبلا شاهد آن نبود. صوت پلاس عامل فروش محصولات بهرینگر در ایران میباشد.

معرفی برند ام آدیو M-Audio

معرفی برخی از برند های مطرح صنعت صدا

ام آدیو یکی از معتبرترین نام‌ها در کارت صداهای کامپیوتر برای موسیقی و راه‌حل‌های ادغام استودیو، محصولات کیبورد و کنترلر و سخت‌افزارهای ضروری موسیقی از میکروفون گرفته تا مانیتور استودیویی است.

M-Audio در سال 1988 با نام Midiman تاسیس شد. این شرکت در ابتدا مشغول طراحی نرم‌افزار و راه‌حل‌های سخت‌افزاری بود که برای رفع چالش‌های اتصال MIDI، صدا و رایانه‌ها به یکدیگر در یک سیستم به منظور تسهیل ساخت و تولید موسیقی مبتنی بر الکترونیک طراحی شده بودند.

در سال 2000، MIDIman نام "M-Audio" را برای آخرین سری محصولات صوتی خود معرفی کرد. آنها از رشد ثابتی از هر دو دسته رابط MIDI و سخت افزار صوتی برخوردار بودند. در سال 2002، اولین کیبورد از سری معروف Oxygen وارد بازار شد و دسته جدیدی از کیبورد کنترلرهای قابل حمل را ایجاد کرد.

این شرکت به گسترش خود ادامه داد، با خط تولید همیشه در حال رشد که توسط مهندسی پیچیده با تأکید بر تطبیق پذیری و قابلیت استفاده متمایز می شود. ام آدیو اکنون محصولات پیشرفته ای را در طیف گسترده ای از دسته بندی ها ارائه می دهد که به بازارهای موسیقی آماتور و حرفه ای خدمات می دهند، از جمله رابط های MIDI، کنترل کننده های کیبورد، ماشین های درام، مانیتورهای ضبط و ساب ووفرها، هدفون ها و میکروفون ها. صوت پلاس  عامل فروش محصولات ام آدیو در ایران میباشد. 

معرفی برند پریسونوس Presonus

معرفی برخی از برند های مطرح صنعت صدا

پریسونوس در سال 1995 در شهر باتون روژ که یکی از ایالت های  آمریکا است تأسیس شد. موسسین شرکت آقایان جیم آدام و برایان اسمیث هستند که اولی مدرک مهندسی خود را در رشتۀ مهندسی برق از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا کسب کرده و عضوی از باند موسیقی LeRoux است و دومی مشکلات فنی در مهندسی لوح های فشردۀ موسیقی را برطرف می کرد. محل شرکت در ابتدا در گاراژ آقای آدام قرار داشت.

جیم آدام یکی از گیک های آهنگسازی است که در دورۀ خود سر و صدای زیادی داشته است. جیم کسی است که با وجود حمایت های اندک دولت توانست دانش و توانایی خود را برای ساخت محصولاتی با بالاترین سطوح کیفی به کار بندد و نتایج کار را به سطحی از رضایت برساند که به جرأت می توان اعتبار Presonus را در گرو زحمات وی دانست. یکی دیگر از افتخارات جیم آدام حرکت دادن پریسونس از کارت های صدا و پری آمپ های ساده به میکسرهای محبوب و پیشرفتۀ StudioLive است که همانطور که از نامش پیداست هر چیزی از ضبط صدا تا شکل دهی صدا و حتی ضبط زندۀ صدا را تحت پوشش قرار می دهد.

اولین محصول پریسونس DCP-8 بود که یک پردازشگر دیجیتال چند کاناله بود و عملیات فشرده سازی، جا به جایی و اتوماسیون میکس را بر عهده داشت. نبوغ فناوری و دانش Presonus را به راحتی می توان در این محصول دید. همه چیز در بالاترین سطح کیفی و با امکاناتی فراتر از چیزی که رقبا می توانستند عرضه کنند. این دستگاه قادر بود صدای آنالوگ را با استفاده از MIDI، کنترل کند که منجر به ثبت یک پتنت در این حوزه شد.  صوت پلاس عامل فروش محصولات پریسونوس در ایران میباشد. 

معرفی برند فوکوسرایت Focusrite

معرفی برخی از برند های مطرح صنعت صدا

فوکوسرایت در سال 1985 توسط روپرت نیو تأسیس شد و در ابتدا با نام تجاری Air Studios به دست سر جرج مارتین کارش را آغاز کرد. این شرکت به تدریج دامنۀ فعالیت های خود را از یک تولیدکنندۀ ساده به یک سازندۀ مطرح در عرصۀ صدا تبدیل نمود. فوکوسرایت به مرور توانست با تولید تجهیزات پیشرفتۀ صوتی و آسان کردن فرایند نصب این دستگاه ها، موفقیت زیادی در عرصۀ بین المللی کسب کند تا آنجا که مهندسین صدا، استودیوهای خانگی و حرفه ای، محصولات فوکس رایت را همواره به عنوان یک انتخاب ایده آل قلمداد می کردند. جای افتخار بود که یک استودیو از محصولات این شرکت استفاده کند. 

پس از سال ها طراحی و بهبود مداوم، فوکس رایت توانست تکنولوژی آنالوگِ دهۀ 80 اش را که سال ها مورد استفادۀ مهندسین و تولیدکننده های رده بالا بود به نقطه ای برساند که طیف گسترده تری از مخاطبان بتوانند از آن استفاده کنند. خط تولید مدل های کلاسیکی چون آمپلی فایرهای سیگنال ورودی (ISA) تا همین امروز به کار خود ادامه داده و در حقیقت بارها مورد بازبینی و توسعه قرار گرفته است. یکی از ثمرات این توسعه، سری Red فوکوسرایت است. مدل های دیگری چون سری Red 1 500 توانست این محصول را به عنوان طرحی انقلابی وارد قرن بیست و یکم کند. 

همزمان با گسترش طرح های آنالوگِ کلاسیک، Focusrite به توسعۀ تکنولوژی های جدید نیز ادامه داد. دو نمونۀ از این تکنولوژی ها عبارتند از اسکارلت و کلارت که دو کارت صدا با پری آمپ های چند کانالۀ مجهز به مبدل های high-end و خروجی ADAT هستند. این پری آمپ ها طیف گسترده تری از بافت ها از ساده و شفاف تا گرم و ویبرانت را در بر می گیرند. صوت پلاس عامل فروش محصولات فوکوسرایت در ایران میباشد. 

دریافت مشاوره و خرید تجهیزات حرفه ای استودیویی و اجرای زنده

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تجهیزات استودیویی و اجرای زنده و همچنین مشاوره خرید تخصصی با کارشناسان فروشگاه صوت پلاس در ارتباط باشید، تا با توجه به نوع کاربری و  بودجه ای که  در اختیار دارید بتوانید بهترین تجهیزات موجود را انتخاب و استفاده کنید.