تلفن همراه یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که برای امور بانکی و پرداختی همچون خرید شارژ همراه اول و یا سایر اپراتورها نیز کاربرد دارد. در واقع خرید از طریق تلفن همراه یکی از بهترین و در دسترس‌ترین روش‌های خرید شارژ است.

جالب آنکه خرید از طریق تلفن همراه از روش‌های متنوعی برخوردار است. روش‌هایی که هر کدام از آنها به طریقی متفاوت انجام می‌شود و مزایا و معایب خاص خود را دارد. با این حال ما در این مطلب برخی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها را برای شما معرفی کرده‌ایم تا دسترسی شما به شارژ تلفن همراه را آسان نماییم. پس تا انتها با مطلب ما همراه شوید.

روش‌های خرید شارژ با تلفن همراه

برای خرید شارژ از طریق تلفن همراه روش‌های متنوعی وجود دارد. از جمله:

  • اپلیکیشن دیجی‌پی
  • کیف پول دیجی‌پی
  • اپلیکیشن‌های بانکی
  • کدهای استعلامی
  • سامانه‌های آنلاین

خرید شارژ با اپلیکیشن دیجی‌پی

دیجی‌پی یکی از بهترین‌ اپ‌های پرداختی است که از طریق آن می‌توانید عملیات مختلف پرداختی از جمله خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض و... را انجام دهید. حتی با این اپ می‌توانید اعتبار یا وام نیز دریافت کنید و کالای خود را به صورت اقساطی تهیه کنید. استفاده از این اپلیکیشن مستلزم نصب آن و ایجاد حساب کاربری از طریق وارد کردن اطلاعات شخصی و بانکی است. بعد از آن می‌توانید در هر لحظه به اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

خرید با کیف پول دیجی‌پی

کیف پول دیجی‌پی یکی از امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن دیجی‌پی است که برای امور مالی و پرداختی روزانه همچون خرید شارژ و یا خرید بسته اینترنت کاربرد دارد. با کیف پول دیجی‌پی حتی می‌توانید به کیف پول دیگران عملیات انتقال پول را انجام دهید.

احتمالا برای برخی از شما این سوال مطرح باشد که چه تفاوتی میان اپلیکیشن دیجی‌پی و کیف پول آن وجود دارد؟ پاسخ این است که کیف پول از مزایایی همچون خرید شارژ بدون رمز دوم و نیز امنیت بالا برخوردار است. در واقع شما یک بار این کیف پول را فعال می‌کنید سپس با افزایش موجودی کیف پول، از آن برای عملیات مختلف همچون خرید شارژ استفاده می‌کنید. به عبارتی شما تنها در زمان افزایش موجودی کیف پول اطلاعات بانکی خود را وارد می‌کنید بعد از آن بدون نیاز به رمز دوم یا CVV می‌توانید به راحتی شارژ مورد نیاز خود را تهیه کنید.

اپلیکیشن‌های دیجی‌پی

موبایل بانک‌ها یا همان اپ‌های بانکی نیز از دیگر روش‌های خرید شارژ از طریق موبایل محسوب می‌شوند. این اپ‌ها نیز کارکردی مشابه اپلیکیشن دیجی‌پی دارند؛ با این تفاوت که به طور اختصاصی در مورد یک حساب بانکی استفاده می‌شوند. البته اکثر کاربران ترجیح می‌دهند که تنها در زمان عملیات بانکی مهم وارد این اپلیکیشن شوند و در مواردی مانند خرید شارژ به سایر اپ‌ها مراجعه کنند.

کدهای استعلامی

از کدهای استعلامی نیز می‌توان برای خرید شارژ استفاده کرد. البته این روش مستلزم آن است که شما کد دستوری اپراتور تلفن همراه خود را بشناسید. در این صورت می‌توانید به راحتی نسبت به خرید شارژ اقدام کنید. خرید از طریق کدهای استعلامی نیز تا حدودی آسان است؛ اما به خاطر داشته باشید که این روش کمی زمانبر است و شما باید برخی از اطلاعات بانکی خود را وارد کنید.

سامانه‌های آنلاین

برخی از سایت‌ها یا سامانه‌های آنلاین نیز امکان خرید شارژ را برای کاربران خود ایجاد کرده‌اند. خرید از طریق سامانه‌های آنلاین با محدودیت‌هایی همراه است. از جمله آنکه این روش از امنیت پایینی برخوردار است. به عبارتی اگر شما سامانه معتبری را انتخاب نکنید امکان هک شدن اطلاعات بانکی شما وجود دارد. خرید از طریق سامانه‌های آنلاین جزء روش‌های زمانبر نیز محسوب می‌شود.

بدین معنا که شما ابتدا باید سایت معتبر را جستجو کنید بعد از آن وارد سایت شوید و با انتخاب گزینه خرید شارژ، اطلاعات بانکی خود را وارد کنید. بنابراین معمولا کمتر کاربری از این روش استفاده می‌کند. پیشنهاد ما نیز این است که گزینه خرید از طریق سامانه‌های آنلاین را جزء گزینه‌های نهایی خود قرار دهید. با این حال اگر تحت شرایطی مجبور شدید از طریق سامانه‌های آنلاین خرید کنید؛ حتما سراغ سایت‌های معتبر یا سایت‌های مربوط به اپراتورهای تلفن همراه خود بروید.

از طریق لینک زیر می‌توانید بدون نصب اپلیکیشن اقدام به خرید شارژ کنید:

https://www.mydigipay.com/top-up/

بهترین و سریع‌ترین روش را بشناسید

اگر به دنبال بهترین و سریع‌ترین روش خرید شارژ هستید به نظر ما خرید از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی نسبت به سایر روش‌ها مناسب‌تر است. اپلیکیشن‌های پرداختی از نظر تنوع بسیار متعدد هستند. هر چند کارکرد اکثر آنها مشابه یکدیگر است و تفاوت‌ها به تعداد یا میزان امکانات مربوط است. با این حال اپلیکیشن دیجی‌پی به دلیل داشتن قابلیت‌هایی همچون کیف پول و نیز خرید اقساطی یکی از بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های پرداختی محسوب می‌شود.