اهمیت صدای باکیفیت در هنگام ضبط محتوای زنده

میکروفون یکی از مهمترین تجهیزات برای ضبط خانگی و استودیویی محتوای صوتی یا تصویری است. شما برای ضبط صدای وکال و انواع سازها در هنگام اجرای موسیقی، ضبط صدای گوینده و میهمان در هنگام مصاحبه و ... به صدای شفاف و باکیفیت نیاز دارید. در این بین اجرای زنده چالش‌های بسیار بیشتری دارد، زیرا باید از تاخیر پایین میکروفون، صدای پایدار، سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف و شارژ کافی باتری مطمئن باشد. به عبارت دیگر به یک میکروفون یقه‌ای حرفه‌ای نیاز دارید که هیچ کم و کاستی نداشته باشد. در این مطلب یاد می‌گیریم چگونه یک میکروفون بی‌سیم خوب برای ضبط صدای پخش زنده انتخاب کنیم.

ویژگی‌های یک میکروفون یقه‌ای بی‌سیم خوب

میکروفون‌های یقه‌ای بی‌سیم با داشتن یک گیره مناسب به راحتی به لباس و پوشاک قابل اتصال هستند. بنابراین می‌توانید آن‌ را در شرایط گوناگون و محیط‌های مختلف بپوشید تا صدای با کیفیت را ضبط کند. به طور کلی استفاده از میکروفون‌های یقه‌ای به دلیل راحتی استفاده، آزادی‌عمل بالا و کیفیت بسیار خوب برای تهیه محتوای ولاگری و مصاحبه بسیار بهتر است. در ادامه با 7 ویژگی میکروفون BOYALINK آشنا می‌شویم.

1- سازگاری با دستگاه‌های گوناگون

یک میکروفون بی‌سیم خوب باید به راحتی با دستگا‌ه‌های مختلف سازگار شود. در جریان ضبط محتوای ویدئویی از تجهیزات مختلف با سیستم‌های عامل و پورت‌های گوناگون استفاده می‌شود که اتصال سریع دستگاه به آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در این بین میکروفون BOYALINK با داشتن اتصال‌دهنده‌های قابل تعویض به راحتی با دستگاه‌های مختلف سازگار می‌شود. شما می‌توانید از اتصال‌دهنده‌ TRS 3.5 میلی‌متری، USB-C یا لایتنینگ استفاده کنید و به دوربین، تلفن همراه و دیگر تجهیزات ضبط صدا متصل شوید. بنابراین هیچ نیازی به قطعات جداگانه یا کابل‌های اضافی نیست.

2- ابعاد کوچک و وزن سبک

ابعاد کوچک و وزن سبک میکروفون برای سهولت استفاده از آن بسیار مهم است. شما می‌توانید میکروفون کوچک و سبک را به راحتی به لباس خود متصل کرده و پس از مدتی به وجود آن عادت کنید. هرکدام از میکروفون‌های BOYALINK ابعاد 59 x 16.2 x 12.8 میلی‌متر دارد و با وزن تنها 12 گرم به راحتی به پوشاک متصل می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به کار برد.

3- اتصال سریع

بسیاری اوقات راه‌اندازی تجهیزات و شروع فرایند ضبط و تولید محتوا بسیار پیچیده‌ می‌شود. روشن کردن و متصل کردن تجهیزات مختلف با هم و اطمینان از عملکرد بدون نقص آن‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد. در این بین میکروفون اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورت وجود هرگونه ایراد تمام زحمات شما به باد خواهد رفت. میکروفون BOYALINK از گیرنده‌ها و فرستنده‌های پیشرفته استفاده می‌کند که بلافاصله با خروج از کیس به یکدیگر متصل می‌شوند. بنابراین نیاز نیست نگران آن‌ها باشید و تنها باید گیرنده را با پورت مناسب به دستگاه متصل کنید.

کیفیت باتری

4- کیفیت باتری

باتری میکروفون برای ضبط محتوای ویدئویی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید شارژ کافی را تا پایان استفاده داشته باشد. علاوه بر این باید بتوانید به راحتی و در زمان کوتاه میکروفون‌ها را برای استفاده‌های بعدی شارژ کنید تا همیشه آماده به کار باشند. میکروفون‌های BOYALINK با داشتن باتری‌های 95mAh تا ده ساعت صدا را ضبط می‌کنند.. گیرنده دستگاه نیز باتری 120mAh دارد و تا شش ساعت اطلاعات را از میکروفون‌ها دریافت می‌کند.

فرستنده‌ها و گیرنده تنها در مدت 1.5 ساعت در کیس شارژر 1000mAh دستگاه قابل شارژ هستند. یک نشانگر LED به شما این امکان را می‌دهد تا از ظرفیت باتری و وضعیت شارژ کیس مطلع شوید. علاوه بر این یک محفظه مطمئن و بسیار شیک برای جابجا کردن تجهیزات است. علاوه بر این گیرنده BOYALINK می‌تواند تلفن همراه شما را نیز در صورت نیاز شارژ کند تا به هیچ عنوان با چالش کمبود باتری در هنگام ضبط مواجه نشوید.

5- کیفیت صدای میکروفون

کیفیت صدا را می‌توان مهمترین ویژگی یک میکروفون بی‌سیم خوب به شمار آورد. شما باید بتوانید صدای شفاف و واضح را در شرایط گوناگون با دستگاه ضبط کنید. امکان استفاده از حالت‌های مختلف ضبط صدا و وجود تکنولوژی‌های پیشرفته نیز به بهبود کیفیت صدای پخش زنده کمک خواهد کرد. میکروفون BOYALINK با نرخ سمپل ریت 16bit/48kHz و در بازه فرکانسی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز صدا را به خوبی ضبط می‌کند. شما می‌توانید صدا را به دو صورت مونو یا استریو دریافت کنید و هر میکروفون به صورت جداگانه قابل تنظیم هستند.

قابلیت حذف نویز

6- قابلیت حذف نویز

یک میکروفون بی‌سیم خوب باید صداهای اضافی محیط را حذف کند تا کیفیت ضبط دچار مشکل نشود. شرکت‌های مختلف از تکنولوژی‌های گوناگون برای این منظور استفاده می‌کنند. به طور کلی بیشتر محصولات با استفاده از میکروفون‌ها و اسپیکرهای داخلی صداهای ناخواسته را با تولید امواج مشخص از بین می‌برند. میکروفون BOYALINK نیز با قابلیت حذف هوشمند نویز می‌تواند در هنگام استفاده صداهای اضافی را از بین ببرد. این تکنولوژی با شناسایی صدای سوژه اصلی در محیط‌های شلوغ صدای او را کاملا شفاف و واضح ضبط می‌کند. برای فعال یا غیرفعال کردن این تکنولوژی تنها باید دکمه‌های + و – روی میکروفون را استفاده کنید.

7- برد عملیاتی بالا

شما باید بتوانید میکروفون بی‌سیم را بدون نگرانی از کاهش سیگنال یا قطع شدن ارتباط در محیط‌های مختلف استفاده کنید. برای همین منظور برد عملیاتی این محصولات را به اندازه‌ای در نظر می‌گیرند که در فواصل طولانی نیز بتوان از میکروفون استفاده کرد. محصول BOYALINK به یک میکروفون 2.4 گیگاهرتزی با تکنولوژی پرش فرکانس تطبیقی مجهز است. با استفاده از این فناوری می‌توانید سیگنال پایدار را در شعاع 100 متری داشته باشید و دچار تداخل امواج نخواهید شد. همین موضوع آن را برای ولاگرها ایده‌آل می‌کند و می‌توانند با استفاده از این میکروفون ویدئوهای یوتیوب، اینستاگرام، مصاحبه و محتوای مختلف را ضبط کنند. برد عملیاتی 100 متری BOYALINK تنها در صورت وجود موانع فیزیکی قدری کاهش پیدا می‌کند.

میکروفون BOYALINK؛ بهترین گزینه برای ضبط باکیفیت پخش زنده

میکروفون BOYALINK؛ بهترین گزینه برای ضبط باکیفیت پخش زنده

اگر یک ولاگر و تولیدکننده محتوا هستید و به دنبال محصولی کاربردی و قابل اطمینان برای ضبط صدا می‌گردید، میکروفون BOYALINK می‌تواند نیازهای گوناگون شما را برطرف کند. این میکروفون کوچک و قدرتمند قابلیت سازگاری با دستگاه‌های مختلف را دارد و با داشتن تکنولوژی‌های مختلف صدای شفاف و پایدار را برای شما ضبط می‌کند.

برای خرید میکروفون‌های حرفه‌ای، فروشگاه اینترنتی فلاشیران را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مجموعه فلاشیران انواع محصولات باکیفیت ضبط صدا از جمله تولیدات شرکت بویا را با قیمت و شرایط عالی عرضه می‌کند و می‎‌توانید تنها با چند کلیک بهترین میکروفون برای صحبت کردن را خریداری کنید.