در پیام‌رسان WhatsApp‌ با یک ترفند ساده و همین‌طور یک اپلیکیشن ساده می‌توان پیام‌هایی که فرستنده پس از مدتی دیلیت کرده را ریکاوری و مطالعه کرد! در واتس‌اپ می‌توان پیامی که هنوز خوانده نشده را حذف کرد تا گیرنده نیز آن را مشاهده نکند، اما با ترفندی ساده، بازیابی کردن پیامی که دیلیت شده هم امکان‌پذیر است و این یکی از ویژگی‌های عجیب پیام‌رسان واتس‌اپ است که شاید در آینده وجود نداشته باشد!

ممکن است پیامی که حاوی اطلاعات مهمی بوده، تصادفاً حذف شده باشد و به متن آن نیاز داشته باشید. در این صورت بدون نصب کردن اپلیکیشن اضافی و از طریق اپ واتس‌اپ می‌توانید پیام دیلیت‌شده را ببینید. در ادامه به معرفی ترفند و اپی برای ساده کردن مراحل می‌پردازیم. با ما باشید.

چگونه پیام‌های دیلیت شده در WhatsApp را بازیابی کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن واتس‌اپ را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید چرا که در مراحلی که ذکر می‌کنیم، به ویجت این اپ نیاز دارید.

ابتدا روی فضای خالی یکی از صفحات خانه اندروید تپ و مکث کنید.

از پنلی که در اطراف صفحه ظاهر می‌شود روی Widgets تپ کنید.

در لیست ویجت‌های قابل‌استفاده، اسکرول کنید تا به ویجت Settings برسید.

 

چگونه پیام‌های دیلیت شده در واتس‌اپ را ببینیم؟

چگونه پیام‌های دیلیت شده در واتس‌اپ را ببینیم؟

روی ویجت ستینگس تپ و مکث کنید و سپس انگشت خود را روی صفحه حرکت بدهید و در نقطه‌ی مناسبی ویجت را رها کنید.

شورت‌کات Settings روی صفحه قرار می‌گیرد و صفحه‌ی انتخاب گزینه‌ی موردنظر در تنظیمات نمایان می‌شود. اسکرول کنید تا به نوتیفیکیشن برسید. روی Notification تپ کنید تا ویجت نوتیفیکیشن‌ها روی صفحه قرار گیرد.

چگونه پیام‌های دیلیت شده در واتس‌اپ را ببینیم؟

چگونه پیام‌های دیلیت شده در واتس‌اپ را ببینیم؟

اکنون روی Notification Log یا گزارش نوتیفیکیشن‌ها تپ کنید و آن را مطالعه و بررسی کنید. پیامی که حذف شده هم در گزارش نوتیفیکیشن‌ها موجود است!

چگونه پیام‌های دیلیت شده در واتس‌اپ را ببینیم؟

به همین سادگی با استفاده از ویجت تنظیمات اندروید و موردی به اسم گزارش نوتیفیکیشن‌ها می‌توان پیام‌های دیلیت شده در پیام‌رسان WhatsApp را مطالعه کرد. البته این روش به نوعی دور زدن مشکل است و شاید در نسخه‌های بعدی پیام‌رسان واتس‌اپ به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، این ترفند کاربردی قابل‌استفاده نباشد.

معرفی اپی برای بازگردانی پیام‌های دیلیت‌شده در واتس‌اپ

اگر مراحل اضافه کردن ویجت نوتیفیکیشن لاگ و خواندن آن برایتان خسته‌کنده و طولانی است، می‌توانید از اپلیکیشن رایگان به اسم Notification log استفاده کنید.

این اپ از باگ یا مشکل امنیتی که به آن اشاره کردیم استفاده می‌کند و اساس کار آن مثل ترفند فوق است. بنابراین ممکن است با بروزرسانی‌های بعدی پیام‌رسان واتس‌اپ، استفاده از این اپلیکیشن نیز پاسخ‌گو نباشد و نتوان پیام‌هایی که حذف‌شده را رویت کرد.