برای مطالعه کردن مقالاتی که در اینترنت منتشر شده و بررسی کردن صفحات وب در مجالی دیگر، اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی مثل Pocket و Instapaper منتشر شده که کاربران زیادی دارند. با این اپ‌ها می‌توان محتویات صفحات وب را ذخیره کرد و در فرصتی دیگر مطالعه کرد. اما یک راهکار برای کسانی که از مرورگر Google Chrome یا موزیلا فایرفاکس استفاده می‌کنند، افزونه‌ای به اسم Snooze Tabby است.

توجه کنید که Snooze به معنی چرت زدن و خواب کوتاه است و در حقیقت اکستنشن یا Add-on موردبحث کاری می‌کند که یک یا چند تب مرورگر موقتاً بسته شوند و پس از زمان مشخصی مجدداً فعال شوند. در ادامه روش استفاده از این افزونه‌ی جالب را بررسی می‌کنیم.

ابتدا افزونه‌ی اسنوز تبی را در وب‌سایت رسمی آن دانلود و روی مرورگر خود نصب کنید.

مراحل استفاده به صورت زیر است:

زمانی که در یکی از تب‌های مرورگر، مطلبی وجود دارد که می‌خواهید بعداً مطالعه کنید، روی دکمه‌ی Snooze Tabby کلیک کنید.

اکنون می‌توانید مشخص کنید که چه زمانی تب باز شده می‌بایست غیرفعال بماند. زمان چرت‌ زدن تب، از ۳۰ دقیقه تا یک هفته و حتی یک ماه و همین‌طور به اندازه‌ی دلخواه تنظیم می‌شود. در واقع می‌توان تاریخ خاصی را وارد کرد تا تب در آن روز خاص به صورت خودکار باز شود.

معرفی افزونه‌ای برای ذخیره کردن صفحات وب برای مطالعه در فرصتی دیگر

در صورت نیاز به باز کردن تب در تاریخی زودتر از موعد مقرر، می‌توانید روی دکمه‌ی Snooze Tabby کلیک کنید و لیست تب‌ها را مشاهده کرده و یا تنظیمات را تغییر دهید.

در ستون کناری روی Snoozed list کلیک کنید.

در این بخش علاوه بر باز کردن تب‌ها از طریق کلیک کردن روی لینک، می‌توان تب‌ها را بست یا مدت زمان غیرفعال بودن را تغییر داد.

معرفی افزونه‌ای برای ذخیره کردن صفحات وب برای مطالعه در فرصتی دیگر