موزیلا فایرفاکس یکی از مرورگرهای خوب و سریع است که سازنده‌ی آن بنیاد Mozilla مدعی است که روی حفاظت از حریم خصوصی کاربران حساسیت‌های زیادی دارد. در حالی که گوگل کروم و اغلب مرورگرها مشغول جمع‌آوری و استفاده‌های آماری و غیره از اطلاعات وب‌گردی کاربران هستند، موزیلا فایرفاکس مدعی است که با این سبک مخالف است.

در نسخه‌ی ۶۰ فایرفاکس در صفحه‌ی New Tab بخش جدیدی به اسم sponsored stories اضافه شده که مقالات پیشنهادی اسپانسرها را نمایش می‌دهد. اگر با نمایش محتوای پیشنهادی و تبلیغاتی در صفحه‌ی تب جدید فایرفاکس ۶۰ مخالف هستید، می‌توانید آن را به راحتی غیرفعال کنید.

اغلب سرویس‌های رایگان مثل مرورگرها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با جمع‌آوری اطلاعات وب‌گردی کاربران، از آن به صورت ناشناس و برای امور آماری استفاده می‌کنند و برخی نیز برای نمایش تبلیغات موردعلاقه‌ی کاربر از سوابق وب‌گردی استفاده می‌کنند. بنیاد موزیلا با این سبک و سیاق مخالف است اما حتی در Firefox هم از سال ۲۰۱۵ نمایش محتوای پیشنهادی یا suggested content کلید خورده است. البته توجه کنید که ممکن است موزیلا بدون جمع‌آوری اطلاعات کاربر محتوای پیشنهادی را نمایش دهد و واقعاً به حریم خصوصی کاربران بیش از سایر کمپانی‌ها احترام بگذارد.

صرف‌نظر از بحث‌های طولانی پیرامون حریم خصوصی و سیاست کمپانی‌های مختلف در قبال رفتار کاربران در فضای مجازی، در مرورگر موزیلا فایرفاکس می‌توان مطالب پیشنهادی که در صفحه‌ی تب جدید اضافه شده را غیرفعال کرد، درست مثل مطالب پیشنهادی که در مرورگرهای گوگل کروم یا اپرا نمایش داده می‌شود و قابل حذف کردن است.

توجه کنید که محتوای پیشنهادی در تب جدید، مبتنی بر پیشنهادات سرویس Pocket است. برای غیرفعال کردن بخشی به اسم Recommended by Pocket مراحل زیر را طی کنید:

تب جدیدی در مرورگر Firefox باز کنید.

روی آیکون چرخدنده در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید.

در بخش Recommended by Pocket تیک گزینه‌ی Show Sponsored Stories را حذف کنید.

چگونه بخش مقالات پیشنهادی تب جدید فایرفاکس را غیرفعال کنیم؟

به این ترتیب در تب جدید بخشی به عنوان محتوای پیشنهادی حذف می‌شود.