برخی از مرورگرهای امروزی مثل Opera، در صفحه‌ی تب جدید و پنجره‌ی جدید، بخشی برای نمایش مطالب پیشنهادی دارند. معمولاً این بخش قابلیت سفارشی‌سازی ندارد و نمی‌توانید مشخص کنید که مطالب از RSS یا خوراک مطالب برخی سایت‌های موردعلاقه‌ی شما در این بخش نمایش داده شود. اما خوشبختانه قابلیت غیرفعال کردن این بخش در اغلب مرورگرها پیش‌بینی شده است.

اگر از مرورگر اپرا استفاده می‌کنید و نمی‌خواهید مطالب پیشنهادی در تب جدید نمایش داده شود، با ما همراه شوید تا روش غیرفعال کردن آن را بررسی کنیم.

نمایش محتوای پیشنهادی، ترند جدید مرورگرهای اینترنت است. این قابلیت در Chrome و Edge پیاده‌سازی شده است! حتی در موزیلا فایرفاکس نیز محتوای پیشنهادی به شکلی دیگر وجود دارد. در مرورگر اپرا هم اخیراً این بخش اضافه شده است. قبلاً مقالاتی در رابطه با حذف کردن این بخش در مرورگرهای مختلف منتشر کردیم:

و این بار نوبت به مرورگر محبوب Opera می‌رسد.

نحوه حذف مطالب پیشنهادی از تب جدید Opera

قبل از حذف کردن این بخش، دقت کنید که در مرورگر اپرا مطالب دسته‌بندی شده است. در دسته‌ی ALL تمام مطالب نمایش داده می‌شود اما اگر به دسته‌ای مثل سلامت یا HEALTH، تغذیه یا FOOD، بازی‌ها یا GAMING و غیره علاقه‌مند باشید، می‌توانید همان دسته‌ی خاص را چک کنید و برخی از اخبار و مقالات را بخوانید.

چگونه بخش مطالب پیشنهادی در مرورگر Opera را حذف کنیم؟

اگر روی آیکون چرخدنده در ردیف دسته‌ها کلیک کنید، می‌توانید یکی از زبان‌های مختلف را انتخاب کنید تا مطالبی به زبان موردنظر نمایش داده شود. البته فعلاً زبان فارسی در لیست زبان‌ها دیده نمی‌شود!

و اما روش غیرفعال کردن مقالات پیشنهادی در اپرا:

ابتدا در سایدبار یا نوار کناری روی آیکون چرخدنده کلیک کنید تا صفحه‌ی تنظیمات باز شود. اگر سایدبار فعال نیست، روی آیکون سه‌خطی منو کلیک کنید و پس از کمی اسکرول، در انتهای منوی باز شده روی Go to browser settings کلیک کنید. 

چگونه بخش مطالب پیشنهادی در مرورگر Opera را حذف کنیم؟

چگونه بخش مطالب پیشنهادی در مرورگر Opera را حذف کنیم؟

در صفحه‌ی تنظیمات اسکرول کنید و در انتهای صفحه روی گزینه‌ی Advanced کلیک کنید تا تنظیمات کامل‌تر و پیشرفته نمایان شود.

چگونه بخش مطالب پیشنهادی در مرورگر Opera را حذف کنیم؟

در صفحه‌ی تنظیمات کامل، اسکرول کنید تا به بخش Start page برسید که حاوی تمام تنظیمات مربوط به تب و صفحه‌ی جدید است. در این بخش روی سوییچ روبروی Show newd on start page‌ کلیک کنید تا در وضعیت غیرفعال قرار گیرد.

چگونه بخش مطالب پیشنهادی در مرورگر Opera را حذف کنیم؟

به این ترتیب زمانی که اپرا را اجرا می‌کنید یا تب جدیدی برای باز کردن صفحات سایت‌ها باز می‌کنید، مطالب پیشنهادی در پایین صفحه ظاهر نمی‌شود.