یکی از ویژگی‌های مفید ویندوز ۱۰ این است که پس از خاموش یا ری‌استارت کردن کامپیوتر، فولدرهایی که قبلاً باز بوده را مجدداً باز می‌کند. به این ترتیب می‌توانید فولدرهای موردنیاز را همیشه باز و آماده‌ی استفاده داشته باشید. این قابلیت مفید در کنار قابلیت‌های مفیدی مثل باز نگه داشتن اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ و حتی باز نگه داشتن تب‌های مرورگری مثل گوگل کروم، در سرعت بخشیدن به امور روزانه مفید است.

در ادامه به روش باز کردن خودکار فولدرها پس از ری‌استارت یا خاموش کردن سیستم ویندوزی می‌پردازیم.

اگر باز شدن خودکار اپ‌ها و نرم‌افزارها در ویندوز ۱۰ مناسب کاربری شما نیست، می‌توانید شورت‌کاتی برای ری‌استارت کردن بسازید به طوری که پس از روشن کردن سیستم، مواردی که باز بوده مجدداً اجرا نشوند.

باز کردن فولدر به صورت خودکار پس از ورود به ویندوز

برای این کار ابتدا فایل اکسپلورر ویندوز را با کلید میانبر Win + E باز کنید. روی تب View از نوار ابزار بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی منوی کرکره‌ای گزینه‌ی Options کلیک کنید. گزینه‌ی Change folder and search options را انتخاب کنید تا پنجره‌ی Restore previous folder windows at logon ویندوز نمایان شود.

چگونه فولدرهای باز را پس از خاموش یا ری‌استارت کردن کامپیوتر به صورت خودکار باز کنیم؟

در پنجره‌ی فولدر آپشنز و در تب View، در لیست تنظیمات پیشرفته یا Advanced settings اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Restore previous folder windows at logon برسید. تیک این گزینه را بزنید و روی OK کلیک کنید.

چگونه فولدرهای باز را پس از خاموش یا ری‌استارت کردن کامپیوتر به صورت خودکار باز کنیم؟

اکنون می‌بایست سیستم را Restart کنید. از این پس زمانی که ویندوز بوت می‌شود و در حساب کاربری خویش لاگین می‌کنید، فولدرهایی که قبلاً باز بوده مجدداً باز می‌شود. حتی اگر سیستم را خاموش یا Shut down کنید هم این فولدرها به صورت خودکار باز خواهند شد. بدیهی است که اگر فولدری را قبل از ری‌استارت کردن یا شات‌داون کردن ببندید، پس از بالا آمدن ویندوز و ورود به حساب کاربری باز نخواهند بود.