باز کردن مجدد تب یا پنجره‌ای از مرورگر Safari در مک‌او‌اس امکان‌پذیر است. اپل هم مثل گوگل و موزیلا در طراحی مرورگر خویش قابلیت Reopen‌ کردن تب را در نظر گرفته است. لذا اگر اشتباهاً تبی را در مرورگر سافاری بسته‌اید، می‌توانید آن را مجدداً باز کنید.

در ادامه به روش باز کردن مجدد تب‌ها در مرورگر Safari در macOS‌ می‌پردازیم.

قابلیت باز کردن چند سایت در تب‌های مختلف شاید یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که در مرورگرهای امروزی وجود دارد. قابلیت باز کردن در پنجره‌ی جدید نیز مورداستفاده‌ی بسیاری از کاربران است. اما یکی از اتفاقات بد که هر از گاهی برای هر کاربری می‌افتد این است که صفحه‌ی مهمی که در تب خاصی باز بوده را به اشتباه می‌بندد. به خصوص اگر تب‌ها یا پنجره‌های باز، متعدد باشد، این اشتباه بیشتر اتفاق می‌افتد.

در مرورگرهایی مثل Google Chrome و Mozilla Firefox‌ قابلیت باز کردن مجدد یا Reopen کردن تب‌ها وجود دارد. در مرورگر Safari اپل نیز این ویژگی اضافه شده است. حتی شورت‌کات کیبورد نیز برای این کار وجود دارد.

روش باز کردن تب‌های اخیراً بسته شده در Safari

قبل از هر چیز توجه کنید که تب یا پنجره‌ای که در حالت وب‌گردی شخصی برای حفظ حریم خصوصی باز شده، در صورت بسته شدن عمدی یا تصادفی، قابلیت باز کردن مجدد ندارد!

برای باز کردن آخرین تب باز، از منوی History استفاده کنید که در نوار منوی بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

چگونه تب بسته شده در مرورگر Safari را مجدداً باز کنیم؟

و در این منو روی گزینه‌ی Reopen Last Closed Tab  کلیک کنید.

چگونه تب بسته شده در مرورگر Safari را مجدداً باز کنیم؟

به این ترتیب تب اخیراً بسته شده، مجدداً باز می‌شود.

باز کردن تب بسته شده در سافاری با شورت‌کات

روش دوم برای باز کردن تبی که اخیراً بسته‌اید، استفاده از کیبورد و شورت‌کات Shift ⇧  + Command + T است. لذا با نگه داشتن دو کلید شیفت و کامند و فشار دادن T می‌توانید سریعاً تب موردنظر را باز کنید.