ارسال پیامک به صورت خودکار در زمان دلخواه یکی از ویژگی‌های اپلیکیشن iMessages آیفون نیست. اما زمان‌بندی کردن ارسال SMS به کمک اپلیکیشن Shortcuts اپل امکان‌پذیر و بسیار ساده است. در این صورت نیازی به جیلبریک کردن و نصب افزونه‌ی جانبی نیست که مشکلات خاص خود را دارد.

در این مقاله به روش ارسال پیامک زمان‌بندی شده توسط آیفون می‌پردازیم. با ما باشید.

همان‌طور که اشاره کردیم یک روش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک‌های متنی در آیفون، استفاده از افزونه‌ی جانبی است که متأسفانه نیازمند جیلبریک کردن است که به همه‌ی کاربران توصیه نمی‌شود. اما روش جدید در iOS 12 این است که از اپلیکیشن معروف و جالب Shortcuts استفاده کنید. این اپلیکیشن فرآیندهای پیچیده‌ی چند مرحله‌ای را پشت‌سر‌هم و بسیار ساده اجرا می‌کند و در واقع کاربرد آن بسیار گسترده است. قبلاً با این اپ و برخی کاربردهای جالب آن آشنا شدیم:

در ادامه یک کاربرد دیگر که زمان‌بندی کردن ارسال SMS است را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه زمان‌بندی کردن ارسال پیامک در آیفون

روشی که در ادامه بررسی می‌کنیم، دو محدودیت کوچک دارد: توجه کنید که اپلیکیشن Shortcuts می‌بایست در پس‌زمینه مشغول کار باشد و آن را متوقف نکنید و از طرفی می‌بایست آیفون در زمان ارسال پیامک زمان‌بندی‌شده، آنلاک شده باشد. لذا اگر گوشی را به حال خویش رها کنید و صفحه‌ی قفل را آنلاک نکنید، پیامک در زمان مشخص‌شده ارسال نمی‌شود.

و اما روش کار: ابتدا اپلیکیشن Shortcuts اپل را از طریق App Store جستجو کرده و با تپ روی Get نصب کنید.

آموزش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک در آیفون با یک شورت‌کات ساده

پس از نصب کردن این اپ، شورت‌کاتی به اسم Delayed Time iMessage را با مراجعه به گالری شورت‌کات‌ها و تپ روی Get Shortcut دانلود کنید.

به این ترتیب شورت‌کات جدید در اپلیکیشن شورت‌کاتس اضافه می‌شود.

آموزش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک در آیفون با یک شورت‌کات ساده

در اپ Shortcuts روی Delayed Time iMessage تپ کنید و دسترسی به اطلاعات مخاطبین را مجاز کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در پیامی اشاره می‌شود که در حال حاضر امکان ارسال پیام به آدرس ایمیل وجود ندارد و تنها ارسال پیام به شماره تلفن پشتیبانی می‌شود.

آموزش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک در آیفون با یک شورت‌کات ساده

مخاطبینی که قصد دارید به ایشان پیام متنی بفرستید را انتخاب کنید و سپس متن پیام را تایپ کنید و روی OK تپ کنید.

آموزش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک در آیفون با یک شورت‌کات ساده

اکنون می‌توانید تاریخ و ساعت ارسال پیام را انتخاب کنید.

آموزش زمان‌بندی کردن ارسال پیامک در آیفون با یک شورت‌کات ساده

و در نهایت روی OK تپ کنید. به این ترتیب پیامک متنی شما آماده‌ی ارسال در ساعت مشخص‌شده خواهد بود. نیازی به باز کردن اپلیکیشن iMessages نیست اما می‌بایست گوشی را در زمان مشخص شده آنلاک کرده باشید و اپلیکیشن شورت‌کاتس نیز در پس‌زمینه باز باشد. در غیر این صورت پیامک ارسال نمی‌شود و پیام خطا نمایش داده می‌شود.

با وجود دو محدودیت ذکر شده، در حال حاضر تنها روش برای زمان‌بندی ارسال پیامک، همین روش است. ممکن است اپل در نسخه‌های بعدی سیستم عامل iOS، قابلیت زمان‌بندی کردن پیامک‌ها در iMessage را اضافه کند و محدودیت خاصی نیز وجود نداشته باشد.