تمرکز داشتن حین رانندگی ضروری است. به همین علت اپل در تنظیمات آیفون، حالت Do Not Disturb While Driving یا حین رانندگی مزاحم نشوید را در تنظیمات آیفون در نظر گرفته است. اما متأسفانه این ویژگی همیشه به صورت خودکار و در زمان درست فعال نمی‌شود. به عنوان مثال زمانی که سوار اتوبوس یا تاکسی می‌شوید، iPhone متوجه حرکت سریع شما می‌شود و فرض می‌کند که راننده هستید و حالت مزاحم نشوید را فعال می‌کند!

در این مقاله به شیوه‌ی غیرفعال کردن قابلیت Do Not Disturb While Driving در آیفون می‌پردازیم.

همیشه توصیه می‌شود که حین رانندگی با گوشی کار نکنید. حتی در برخی کشورها برای مکالمه‌ی تلفنی حین رانندگی نیز جریمه و محدودیت در نظر گرفته می‌شود چرا که خطرات زیادی برای خود شخص و همین‌طور عابران و دیگر رانندگان دارد.

در تنظیمات محصولات اندرویدی و همین‌طور آیفون و آیپد، گزینه‌هایی برای محدود کردن مزاحمت نوتیفیکیشن اپ‌ها و صداهایی مثل زنگ تلفن وجود دارد. ساده‌ترین راهکار این است که حالت مزاحم نشوید یا به زبان دیگر Do Not Disturb را فعال کنید. شب‌ها در ساعت خواب یا روزها در محل کار نیز می‌توانید این حالت کاربردی را فعال کنید. حین رانندگی کردن نیز فعال کردن این حالت توصیه می‌شود. 

در آیفون گزینه‌ی دیگری به اسم Do Not Disturb While Driving نیز وجود دارد که به صورت خودکار عمل می‌کند و گاهی به اشتباه تصور می‌کند که کاربر پشت فرمان است!

غیرفعال کردن Do Not Disturb While Driving در آیفون

برای غیرفعال کردن Do Not Disturb While Driving، می‌بایست به تنظیمات مراجعه کنید. لذا اپلیکیشن Settings را با تپ روی آیکون چرخدنده‌ای آن اجرا کنید.

آموزش غیرفعال کردن Do Not Disturb While Driving در آیفون

سپس روی Do Not Disturb تپ کنید.

آموزش غیرفعال کردن Do Not Disturb While Driving در آیفون

در صفحه‌ی تنظیمات حالت مزاحم نشوید، بخشی با عنوان Do Not Disturb While Driving موجود است. در این بخش روی گزینه‌ی Activate تپ کنید.

آموزش غیرفعال کردن Do Not Disturb While Driving در آیفون

در صفحه‌ی بعدی سه گزینه موجود است:

  • حالت پیش‌فرض فعال شدن خودکار یا Automatically که گاهی درست عمل نمی‌کند.
  • حالت دوم When Connected to Car Bluetooth است که هر زمان گوشی شما به سیستم بلوتوث خودرو متصل شود، به صورت خودکار حالت مزاحم نشوید را فعال می‌کند.
  • سومین گزینه، حالت دستی یا Manually است که خودتان می‌توانید هر وقت که لازم باشد، گوشی را بی‌صدا کنید.

بنابراین گزینه‌ی سوم را انتخاب کنید.

آموزش غیرفعال کردن Do Not Disturb While Driving در آیفون

پس از انتخاب کردن حالت دستی، هر زمان که صلاح می‌دانید، Control Center یا مرکز کنترل را با حرکت جاروبی از پایین صفحه به بالا و در آیفون‌های جدید با حرکت جاروبی از گوشه‌ی راست و بالای صفحه به پایین، باز کنید. سپس روی آیکون Do Not Disturb که تصویر ماه دارد، تپ کنید تا فعال شود.