اپل برای استایلوس Pencil در نسخه‌ی جدید سیستم عامل آیپد، قابلیتی به اسم Scribble در نظر گرفته است که به کمک آن می‌توانید در هر کادری که مخصوص تایپ کردن متن است، چیزی بنویسید، آن هم با دست‌خط خودتان. آیپداو‌اس به صورت خودکار متن نوشته شده را به متن تایپ‌شده تبدیل می‌کند و در واقع حروف نوشته شده را شناسایی می‌کند. این روش شاید سریع‌تر از تایپ کردن با کیبورد است، به خصوص برای کاربرانی که زیاد از کیبورد استفاده نمی‌کنند و در مقابل همیشه با قلم و خودکار سروکار دارند.

اگر به هر علت از قابلیت Scribble خوشتان نمی‌آید یا در استفاده از آن با مشکلی روبرو شده‌اید، می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. در ادامه روش کار را توضیح می‌دهیم.

قلم نوری یا استایلوس معمولاً برای طراحی و نقاشی استفاده می‌شود اما نوشتن متن نیز از کاربردهای مهم آن است. در نسخه‌ی جدید iPadOS که iPadOS 14 است، می‌توانید در هر کادر ورود متنی که می‌بینید، چیزی بنویسید و صبر کنید تا به صورت خودکار به متن تایپی تبدیل شود. به این ویژگی مفید، Scribble گفته می‌شود.

نحوه غیرفعال کردن Scribble در iPadOS 14

برای غیرفعال کردن Scribble، ابتدا Pencil یا همان استایلوس معروف اپل را متصل کنید و سپس اپلیکیشن Settings یا تنظیمات را اجرا کنید.

اگر نمی‌دانید که استایلوس به آیپد متصل است یا خیر، آن را با روش آهنربایی به کنار صفحه متصل کنید. اگر استایلوس شما از نسل اول است، آن را به پورت لایتنینگ متصل کنید تا اتصال برقرار شود.

آموزش غیرفعال کردن Scribble در آیپدهای مجهز به Pencil

در ستون کناری صفحه‌ی تنظیمات اسکرول کنید و روی گزینه‌ی Apple Pencil تپ کنید.

آموزش غیرفعال کردن Scribble در آیپدهای مجهز به Pencil

حال در سمت راست صفحه سوییچ روبروی Scribble را لمس کنید تا در وضعیت خاموش قرار بگیرد.

آموزش غیرفعال کردن Scribble در آیپدهای مجهز به Pencil

به همین سادگی قابلیت Scribble غیرفعال می‌شود. در نتیجه استایلوس اپل تنها در اپ‌هایی که از نوشتن با استایلوس پشتیبانی می‌کنند، کار خواهد کرد و در سایر اپ‌ها استایلوس در کادرهای وارد کردن متن، قابلیت نوشتن نخواهد داشت.