پیام‌رسان Discord یکی از پیام‌رسان‌های موردعلاقه‌ی گیمرها است چرا که امکانات جالبی در ارتباط با بازی‌ها دارد. یکی از قابلیت‌های Discord، اشتراک‌گذاری صفحه یا Screen Sharing است. البته این قابلیت در برخی پیام‌رسان‌های محبوب دیگر نیز وجود دارد. می‌توانید حین بازی کردن، ویدیویی از صفحه برای دیگران بفرستید، کاری که هر از گاهی بازی‌خورها انجام می‌دهند.

در این مقاله روش اشتراک گذاری صفحه در پیام‌رسان دیسکورد را بررسی می‌کنیم.

پیام‌رسان‌های مدرن و محبوب امروزی بعضاً امکان اسکرین شیرینگ یا اشتراک‌گذاری ویدیوی زنده از صفحه نمایش دارند. برای رفع مشکلات نرم‌افزاری و همین‌طور آموزش دادن می‌توانید از این قابلیت مفید استفاده کنید. این کار حتی در اندروید و آیفون و آیپد نیز امکان‌پذیر است.

اسکرین شیرینگ در Discord

استریم کردن یا به عبارت دیگر ارسال زنده‌ی ویدیو از قابلیت‌های پیام‌رسان Discord است. می‌توانید ویدیویی کوچک که بخشی از پنجره‌ی یک اپلیکیشن را نشان می‌دهد ارسال کنید و همین‌طور می‌توانید ویدیویی از تمام صفحه‌ی کامپیوتر خویش ارسال کنید. البته دیسکورد قابلیت تماس ویدیویی نیز دارد.

و اما روش Screen Sharing در Discord:

نرم‌افزار Discord را اجرا کنید.

روی گفتگوی موردنظر کلیک کنید.

روی آیکون تماس ویدیویی کلیک کنید.

زمانی که تماس ویدیویی آغاز شد، روی دکمه‌ی Share your screen که کنار آیکون وبکم و میکروفون است، کلیک کنید.

آموزش اسکرین شیرینگ با پیام‌رسان Discord

آنچه قصد دارید به صورت ویدیو مخابره کنید را با کلیک روی دکمه‌ی Change انتخاب کنید. می‌توانید تمام صفحه یا یک پنجره‌ی خاص را انتخاب کنید. البته اپ‌هایی که مینیمایز کرده‌اید در لیست دیده نمی‌شود.

کیفیت ویدیویی که ارسال می‌شود را با کلیک روی گزینه‌های بخش Resolution و سرعت ویدیو یا همان Frame Rate را انتخاب کنید. اگر سرعت اینترنت پایین است، 480p و 15 فریم بر ثانیه توصیه می‌شود.

برای شروع مخابره کردن ویدیو، روی Go Live کلیک کنید.

اگر می‌خواهید ویدیویی از خودتان نیز ارسال شود، روی آیکون وبکم کلیک کنید.

به این ترتیب طرف مقابل یا کسانی که در گفتگو شرکت دارند، ویدیویی که ارسال می‌کنید را مشاهده خواهند کرد.

آموزش اسکرین شیرینگ با پیام‌رسان Discord

توجه داشته باشید که برای اشتراک‌گذاری ویدیوی در روم‌هایی که عمومی یا Public هستند، می‌بایست ابتدا دسترسی لازم را از ادمین یا مدیر کسب کنید.

تفاوت Screen Shareing و Stream در Discord چیست؟

منظور از استریم کردن، اشتراک‌گذاری ویدیویی از صفحه نمایش با دیگران است، درست مثل ارسال ویدیوی زنده روی سرویس‌های استریم ویدیو نظیر YouTube و Twitch. اما اسکرین شیرینگ معمولاً کاربرد شخصی دارد و بین دوستان یا گروهی از افراد مورداعتماد صورت می‌گیرد.

در پیام‌رسان Discord قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه توسط ۱۰ نفر به صورت هم‌زمان وجود دارد که در کمتر پیام‌رسانی امکان‌پذیر است. حتی سرویس معروف و محبوب Microsoft Teams هم این قابلیت را ندارد!