یکی از کاربردهای نرم‌افزار iTunes، فرستادن فایل‌های زنگ تلفن از مک‌او‌اس به آیفون و آیپد بوده است. اما در نسخه‌های اخیر سیستم عامل مک‌ها که macOS Catalina و macOS Big Sur نامیده شده‌اند، نرم‌افزار iTunes با اپلیکیشن جدید Music جایگزین شده و بخشی از قابلیت‌های آن نیز به اپ مدیریت فایل که Finder معروف است، منتقل شده است. لذا از این پس برای منتقل کردن فایل زنگ تلفن به گوشی یا تبلت باید از فایندر استفاده کنید.

در این مقاله شیوه‌ی فرستادن فایل‌های موسیقی به گوشی و تبلت از طریق اپلیکیشن فایندر را بررسی می‌کنیم که بسیار ساده است.

نکته‌ی جالب این است که انتقال فایل‌های موسیقی به گوشی یا تبلت نه تنها پیچیده‌تر نشده بلکه ساده‌تر شده است. تنها کاری که باید انجام داد، درگ و دراپ یا به زبان فارسی، گرفتن فایل و رها کردن آن است. البته در نسخه‌های قدیمی‌تر macOS هم روش کار به همین صورت بوده اما در Mojave و High Sierra روش کار یک درگ و دراپ ساده نبود!

کپی کردن رینگتون از مک به آیفون به کمک Finder

در مک‌او‌اس Catalina و نسخه‌های بعدی، مراحل کار به این صورت است:

آیفون را به مک متصل کنید و در صورت نیاز، دسترسی به حافظه‌ی داخلی دیوایس را تأیید کنید.

اپ مدیریت فایل یا همان Finder معروف را اجرا کنید.

در ستون کناری روی iPhone کلیک کنید.

پنجره‌ی دیگری از Finder باز کنید.

فایل زنگ تلفن که فرمت آن m4r است را پیدا کنید.

روی فایل کلیک کرده و بدون رها کردن کلید چپ موس، آن را حرکت دهید و روی پنجره‌ی دیگر Finder که در واقع صفحه‌ی Sync آیفون را قبلاً در آن باز کرده‌اید، رها کنید..

به همین سادگی فایل m4r از مک به آیفون منتقل می‌شود. در خصوص آیپدها نیز روش کار به همین صورت است.

پس از انتقال فایل‌های M4R به گوشی یا تبلت، می‌توانید به اپلیکیشن Contacts یا مخاطبین مراجعه کنید و در مراحل انتخاب کردن زنگ تلفن مخصوص هر مخاطب، یکی از آهنگ‌های منتقل شده را انتخاب کنید. استفاده از فایل‌های M4R برای دریافت پیامک از سوی مخاطبین نیز امکان‌پذیر است.

چطور زنگ تلفن یا رینگتون جدید تهیه کنیم یا بسازیم؟

شاید فایل m4r در اختیار ندارید، در این صورت می‌توانید موارد آماده را دانلود کنید. حتی اگر حوصله کنید، می‌توانید خودتان فایل رینگتون بسازید!

برای ساخت رینگتون نیازی به اپلیکیشن اضافی یا پولی نیست. می‌توانید از Garageband اپل برای این مقصود استفاده کنید. می‌توانید این کار را در مک‌بوک و سایر مک‌ها انجام دهید و در عین حال انجام تمام مراحل ساخت رینگتون در آیفون و آیپد نیز امکان‌پذیر است.

برخی از کاربران صدای خودشان را ضبط می‌کنند و سپس آن را ویرایش کرده و به رینگتون تبدیل می‌کنند و برای برخی از مخاطبین مهم، از این فایل استفاده می‌کنند! به عنوان مثال می‌توانید نام واقعی مخاطب یا نامی مستعار یا هر عبارت دلخواهی را با صدای خودتان ضبط کنید و به زنگ تلفن تبدیل کنید.