زمانی که از گوگل برای سرچ استفاده می‌کنید، اگر پیشاپیش وارد حساب کاربری جیمیل شده باشید، آنچه جستجو کرده‌اید در سوابق جستجو ذخیره می‌شود و می‌توانید در آینده جستجوها را تکرار کنید ولیکن گاهی اوقات می‌خواهیم چیزی را سرچ کنیم و پس از جستجو کردن، آن را از سوابق سرچ حذف کنیم. با یک ترفند ساده می‌توانید عبارت‌هایی که در ۱۵ دقیقه‌ی اخیر سرچ کرده‌اید را پاکسازی کنید.

در این مقاله به شیوه‌ی پاکسازی یک ربع ساعت جستجوی اخیر در گوگل می‌پردازیم.

قبلاً در مقاله‌ای به آموزش پاکسازی سوابق جستجوها در سایت گوگل پرداختیم. نه فقط جستجوها بلکه فعالیت‌های اخیر قابلیت پاکسازی دارد و حتی می‌توانید پاکسازی خودکار پس از مدت مشخصی را فعال کنید تا این کار مرتباً انجام شود.

مواردی نظیر موقعیت‌های جغرافیایی شما در گذشته هم قابلیت پاکسازی دارد.

اما موضوع این مقاله، پاک کردن کلمات و عبارت‌هایی است که در یک ربع ساعت اخیر جستجو کرده‌ایم.

چگونه عبارت‌های جستجو شده در ۱۵ دقیقه‌ی اخیر را حذف کنیم؟

مرورگر گوگل کروم که نسخه‌ی مخصوص ویندوز، مک‌او‌اس و همین‌طور اندروید و آیفون آن منتشر شده، این امکان را به شما می‌دهد که سوابق فعالیت‌های اینترنتی خودتان را پاکسازی کنید و کوچک‌ترین بازه‌ی زمانی، ۱۵ دقیقه است. به عبارت دیگر می‌توانید هر چه در ۱۵ دقیقه‌ی اخیر انجام شده را از سوابق حذف کنید. اما اگر فقط بخواهید سوابق جستجو در گوگل را حذف کنید چطور؟ این روش پاسخگو نیست چرا که همه‌ی فعالیت‌ها حذف می‌شود.

برای اینکه فقط سوابق سرچ را حذف کنید، می‌توانید از قابلیت Quick Delete اپلیکیشن Google استفاده کنید. در این صورت تمام آنچه سرچ کرده‌اید و همین‌طور سایت‌هایی که از طریق اپلیکیشن Google باز کرده‌اید، حذف می‌شود. اما در عین حال چیزی از History مرورگر کروم پاک نمی‌شود.

برای شروع کار اپ Google را روی اندروید، آیفون و یا آیپد خویش نصب کنید، البته اگر قبلاً نصب نشده است. حال می‌توانید جستجوها را به کمک این اپلیکیشن انجام بدهید. متأسفانه نسخه‌ی دستاپی اپ Google برای ویندوز، مک‌او‌اس و لینوکس منتشر نشده است!

پس از نصب کردن این اپ، برای جستجوی سریع‌تر به کمک گوگل، از آن استفاده کنید.

آموزش پاکسازی عبارت‌های جستجو شده در گوگل در ۱۵ دقیقه اخیر

پس از انجام چند جستجو، برای پاکسازی کلمات سرچ شده، روی تصویر پروفایل خویش در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید.

آموزش پاکسازی عبارت‌های جستجو شده در گوگل در ۱۵ دقیقه اخیر

و در منو و بخش Search History روی گزینه‌ی Delete Last 15 Min تپ کنید.

آموزش پاکسازی عبارت‌های جستجو شده در گوگل در ۱۵ دقیقه اخیر

به همین سادگی عبارت‌های سرچ شده در یک ربع اخیر حذف می‌شود.

اگر از مرورگر دستاپی گوگل کروم یا از گوگل کروم اندروید و iOS استفاده کرده‌اید، برای حذف کردن سوابق فعالیت‌ها می‌بایست به سایت گوگل و بخش مدیریت اکانت مراجعه فرمایید که قبلاً در مقاله‌ای بررسی کردیم:

همان‌طور که اشاره کردیم می‌توانید پاکسازی خودکار را فعال کنید که قابلیت مفیدی برای حفاظت بهتر حریم خصوصی در فضای آنلاین است: