دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزشگاه فنی سازان به صورت کاملا عملی و کاربردی مب باشد جهت شرکت به سایت فنی سازان مراجعه کنید.

تکنسین تعمیر لوازم خانگی فردی است که می تواند عملاً هر چیزی را تعمیر کند. برای هر فردی که به این رشته علاقه دارد، می تواند به آسانی این کار را یاد بگیرد. برای اینکه یک تکنسین تعمیر موفق باشید، باید در مورد لوازم قابل حمل، کارهای مکانیکی، وسایل با اندازه های مختلف، کارهای الکتریکی اطلاعات کافی داشته باشید.

شما می توانید خودتان تعمیرکار لوازم خانگی تان شوید، ما در این مقاله به آموزش تعمیرات لوازم خانگی و آموزش تعمیرات برد می پردازیم، با ما همراه باشید.

چرا باید تعمیر کاری لوازم خانگی را یاد بگیریم؟

شاید در مورد تعمیرات لوازم خانگی چیزی نمی دانید.  لوازم خانگی مانند: یخچال فریزر، کولر گازی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکروفر و ساید بای ساید

هنگام استفاده از آن ها حتماً با مشکل روبرو شده‌ اید و نیاز به کمک داشته اید مانند وقت هایی که:

یخچال فریز یا ساید بای ساید مواد را سرد نمی‌کند یا برفک میزند یا اصلاً روشن نمی‌شود و به سرویس کار برای تعمیر نیاز دارید.

کولر گازی گرمای تابستان باد گرم وارد می کند و خنک نمی‌کند.

ماشین لباسشویی به هیچ وجه روشن نمی‌شود یا هنگام روشن شدن مراحل شستشو را کامل انجام می‌دهد؛ اما آب را نمی تواند تخلیه کند یا لباس‌ها را خشک نمی‌کند یا لباس‌ خوب شسته نمی‌شود.

شما می توانید با آسان ترین و کم هزینه ترین روش، خودتان تعمیرکار لوازم خانگی تان شوید!

دوره ی پیشنهادی : آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی به صورت کاملا تخصصی و عملی

با آموزشگاه فنی سازان به یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی تبدیل شوید

فواید یاد گرفتن تعمیرات لوازم خانگی

به دلیل هزینه های بالا تعمیرات لوازم خانگی؛ اگر خودتان تعمیرکار لوازم خانگی تان شوید، می توانید از وسایل لوازم خانگی به درستی استفاده کنید و همچنین عمر مفید لوازم را افزایش دهید و وقت خود را برای اینکه یک فرد حرفه ای لوازم خانگی شما را مشاهده و تعمیر کند هدر نمژ دهید.

تمام وسایل حتی از بهترین برند های موجود در بازار قطعات مصرفی آن یک روزی نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می کند. پس همین حالا تعمیرات لوازم خانگی را یاد بگیرید و تعمیرکار لوازم خانگی تان شوید.

چرا ماشین ظرفشویی آب گیری نمی کند

گاهی با دیدن اینکه ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نکرده است و یک گودال آب ایستاده به جای بشقاب های تمیز و درخشان را می بینید باید به سرعت راه حلی برای آن پیدا کنید، تا از تجمع باکتری ها جلوگیری کنید و خیلی سریع از این مشکل رهایی یابید باید خودتان دست به کار شوید ذر زیر به چند مورد از علت روی دادن این مشکل و راه حل رهایی از آن می پردازیم.

فیلتر ها کثیف هستند.

اگر ماشین ظرفشویی شما آبرا تخلیه نکرده است، اولین اقدامی که باید انجام دهید، فیلتر خود را بررسی کنید. فیلتر ها بخش جدایی ناپذیر ماشین ظرفشویی هستند و برای کارکرد موثر ماشین باید نگهداری شوند.

اگر فیلترها را به طور منظم تمیز نکنید، می توانند به راحتی مسدود شوند. توصیه می کنیم فیلتر های ماشین ظرفشویی خود را حداقل هر دو هفته یکبار تمیز کنید تا از کثیف شدن صفحات جلوگیری کنید.

راه حل:

باید فیلتر های ماشین ظرفشویی را پیدا کنید. فیلتر ها در پایین ماشین ظرفشویی در زیر بازوی اسپری پایینی قرار گرفته اند. با چرخاندن فیلتر استوانه ای شروع کنید تا فیلتر از ماشین ظرفشویی جدا شود.

برای تمیز کردن فیلتر ها، باید آنها را زیر شیر آب قرار دهید تا رسوبات مواد غذایی یا چربی انباشته شده را بشویید.

شیلنگ تخلیه یا سینک مسدود شده است.

اگر با تمیز کردن فیلتر ها مشکل را حل نشد، دلیل دیگری که که می تواند آب گیری ماشین ظرفشویی به درستی انجام نشود و از تخلیه آب ماشین ظرفشویی شما جلوگیری کند، شلنگ تخلیه است که احتمال دارد مسدود شده باشد.

با آموزشگاه فنی سازان به یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی تبدیل شوید

راه حل:

برای تمیز کردن شلنگ تخلیه، باید آن را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و سینک ظرفشویی را تخلیه کنید.

پمپ تخلیه آسیب دیده است.

درست مانند فیلتر های ماشین ظرفشویی، پمپ تخلیه نیز به راحتی می تواند توسط ذرات غذای باقی مانده و چربی ایجاد شده مسدود شود و آب گیری ماشین ظرفشویی به درستی انجام نشود و از تخلیه آب پس از یک چرخه شستشو جلوگیری کند.

راه حل:

بررسی پمپ تخلیه نیاز به دسترسی به پایین ماشین ظرفشویی دارد. برای این کار باید شیلنگ ورودی را از دستگاه جدا کنید و صفحه پایه را نیز بردارید.

با آموزشگاه فنی سازان به یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی تبدیل شوید

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی سرریز

هنگامی که آب در ماشین ظرفشویی به ارتفاع معینی می رسد، سوئیچ شناور بیش از حد متصل به ماشین ظرفشویی سیگنال می دهد که آب را قطع کند. اگر شناور به درستی کار نمی کند، شناور را باید تعویض کنید.

سوئیچ شناور Overfill را بررسی کنید

اگر صدای سختی شنیدید، به این معنا است که سوئیچ به درستی کار نمی کند.

سوئیچ شناور Overfill را تعویض کنید

پس از انجام مراحل خاموش کردن، سوئیچ را پیدا کنید. سوئیچ کهنه را باز کنید و یک سوئیچ تازه را جایگزین کنید.

مشکل تمیز نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

وقتی ماشین ظرفشویی شما ظروف را تمیز نمی کند، تمیز کردن ماشین ممکن است مشکل را برطرف کند. پس از آن، تعمیر و نگهداری منظم باید واحد شما را فعال نگه دارد. با این حال، اجزای کثیف همیشه ریشه مشکل نیستند. ‏

در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد که ماشین ظرفشویی شما را تمیز نمی کند :

فضای داخلی کثیف

چیز هایی در داخل ماشین ظرفشویی شما جمع می شوند، مانند: چربی، تکه های ریز غذا، رسوبات معدنی ناشی از آب سخت، کف صابون و غیره. هنگامی که ماشین ظرفشویی ظرف ها را تمیز نمی کند، تمیز کردن فضای داخلی ماشین ظرفشویی شما اولین قدم خوبی است. اگر تجمع کم است، یک چرخه سرکه را اجرا کنید: 3 فنجان سرکه سفید را در ته آن بریزید و یک چرخه کامل را اجرا کنید.

فیلتر کثیف

برای تمیز کردن فیلتر، آن را از دستگاه خارج کنید و آن را به طور کامل زیر آب داغ بشویید. اگر گن گیر کرده است، آن را برای چند دقیقه در آب داغ و صابون خیس کنید و قبل از شستشو با یک برس نرم به آرامی آن را تمیز کنید. ‏