مبل مدرن توجه افراد زیادی را که به دنبال مبلمان راحتی هستند، به خود جلب کرده است. این نوع مبل‌ها با دکوراسیون، میز ناهارخوری و سایر اکسسوری‌های منزل خیلی خوب هماهنگ می‌شوند. مبل‌های مدرن برای چیدمان جلوی تلویزیون بسیار مناسب هستند؛ به­طوری که می‌توانید با خیالی آسوده روی مبل لم داده و برنامه مورد نظر خود را تماشا کنید.
برای آشنایی بیشتر با مدل مبل‌های مدرن و شیک ما را همراهی کنید.

با گذشت زمان و ورود سبک مدرنیسم به حوزه دکوراسیون داخلی، سبک خاصی از مبلمان هم به اسم مبل مدرن به خانه ها اومد که هدف اون کاربردی تر شدن مبلمان منزل شد! مبل مدرن نسبت به مبل کلاسیک دارای تزئینات کمتر و مناسب فضای نشیمن هست. این سبک بخصوص مبل راحتی مدرن خیلی سریع بین مردم محبوب شد و جاش رو در خونه های زیادی باز کرد.

توضیح مبل مدرن

مدرن به معنی جدید و تازه است و هر چیزی که به تازگی مد شده یا طراحی‌های جذاب و خاصی که برایمان تازگی دارد، مدرن محسوب می‌شوند. امروزه بیشتر افراد در آپارتمان زندگی می‌کنند؛ از همین رو بهترین انتخاب مبل برای این خانه‌ها، مبلمان مدرن است.
مدل مبل مدرن از سبک‌های پرطرفداری است که اصالت خود یعنی زیبایی، راحتی و مینیمال بودن را حفظ کرده است.

مبل مدرن از اواخر قرن نوزده متاثر از صنعت مدرنیسم، پا به عرصه بازار گذاشت؛ عنصر اصلی انواع مبل مدرن سادگی، استفاده از خطوط صاف و استفاده نکردن از تزئینات اضافی است.

مبلمان مدرن به چه سبک مبلی گفته می‌شود؟

مبل شیک و مدرن پیرو سبک خطوط صاف، ساده، مینیمال بوده و دارای تنوع زیادی نیست؛ چون اکثرا مبل‌های مدرن تک رنگ هستند. برای ساخت این نوع مبل، استفاده از چوب مناسب نیست؛ مگر در صورتی که چوبی متناسب با دکور و طرح مبل خانه پیدا کنید. در طراحی انواع مبلمان مدرن از استانداردهای خاص و تنوع زیاد استفاده شده است. چشم نواز و زیبا بودن مدل مبل مدرن بیشتر به­خاطر ظاهر مدرن و ساده آن است.

ویژگی مبل‌های مدرن

 مدرن‌ترین مبلمان با موادی که در دوران مدرنیته و امروزی تولید شده، مثل پلاستیک، فایبرگلاس، چوب، پارچه‌های طرح­دار، فلزات و تخته‌های سه­لا ساخته می‌شوند؛ به­خاطر همین، ویژگی‌هایی دارند که سبب محبوبیت بین افراد شده است و این ویژگی­ها عبارتند از:

  • استفاده از مواد طبیعی: یکی از ویژگی‌های مدل مبل شیک و مدرن استفاده از مواد طبیعی مثل چوب و سنگ طبیعی برای میزهای کناری مبل است.
  • استفاده از فلزات: اخیرا ترکیب فلز با پارچه بین افراد بسیار محبوب شده است. فلزاتی مثل نیکل، آلومینیوم و فولاد که ضدزنگ هستند، در ساخت این مبلمان استفاده می‌شود. محبوب‌ترین و زیباترین رنگ فلزی که برای مبل خاص مدرن استفاده می‌شود، رنگ طلایی است که با پارچه‌های مخملی ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.
  • مبل‌های مدرن برای خانه‌هایی با فضای کم بسیار مناسب هستند.
  • تزئینات اضافی در این مبل‌ها وجود ندارد و بیشتر تمرکز طراحان روی خطوط و لبه‌های صاف مبلمان است.
  • این نوع مبلمان از طراحی‌های بسیار ساده و ظریف برخوردار هستند.

ویژگی مبل‌های مدرن

در انتخاب رنگ مبل‌های مدرن چه عواملی موثر هستند؟

به دلیل این­که انتخاب مبل مدرن شیک برای خانه بسیار مهم است، باید متناسب با نیاز و فضای خانه‌ رنگ مبل مدرن را انتخاب کنید. مبل‌های مدرن اکثرا دارای پالت‌های رنگی خنثی مثل صورتی ملایم یا خاکی هستند و به­راحتی با تزئینات و وسایل خانه هماهنگ می‌شوند.

اگر تنها یا با همسر خود زندگی می‌کنید، رنگ‌های روشن و اگر صاحب بچه هستید، رنگ خاکی یا قهوه‌ای را برای مبلمان انتخاب کنید.با توجه به ابعاد و اندازه اتاق، رنگ مناسب مبل را انتخاب کنید. برای یک اتاق نشیمن کوچک، رنگ بژ، دارچینی یا سفید مناسب است و فضا را بزرگ نشان می‌دهد. اما برای نشیمن بزرگ، رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای تیره یا خاکستری تیره مناسب هستند.

مواردی که در چیدمان مبل مدرن باید دقت کنیم

  • برای چیدمان مبل مدرن وشیک ابتدا باید فضا و ابعاد خانه را در نظر بگیریم.
  • اگر خانه به شکل ال یا مستطیل است، از چیدمان به شکل گرد بپرهیزید؛ زیرا نمای جالبی به خانه نمی‌دهد.
  • اگر فضا کوچک است، نیازی به خرید ست کامل نیست؛ زیرا با خرید یک مبل راحتی سه نفره و یک مبل راحتی تک نفره، می‌توانید به زیبایی خانه را چیدمان کنید.

نکاتی که قبل از خرید مبل مدرن باید دقت کنیم

مبل‌های مدرن از آن­جا که مدل و رنگ‌های متنوعی دارند، باید در انتخاب آن‌ها به نکات زیر را توجه کنید:

  • اگر می‌خواهید منزل شما دکوراسیونی خاص و جذاب داشته باشد، رنگ خاکستری را انتخاب کنید؛ زیرا هارمونی بسیار جذابی با وسایل منزل دارد.
  • اگر قصد خرید مبل مدرن پایه استیل را دارید، باید سایر وسایل مثل میز ناهارخوری، آینه کنسول و ویترین‌ها نیز پایه استیل باشند تا جلوه زیبایی به خانه دهند.

نکاتی که قبل از خرید مبل مدرن باید دقت کنیم

تفاوت بین مبلمان مدرن و معاصر

مبل مدرن با مبل معاصر تفاوت‌های زیر را دارد:

  • سبک مبل معاصر، راحت بوده ولی سبک مبل مدرن، مینیمالیستی است.
  • در طراحی مبلمان مدرن، از خطوط و لبه‌های صاف استفاده می‌شود. در مقابل برای طراحی مبلمان معاصر، از منحنی‌های بزرگ استفاده می‌شود.
  • سبک مدرن، فضایی شیک و لوکس ایجاد می­کند؛ در صورتی که سبک معاصر، محیطی صمیمی و دوستانه می­سازد.

جنس مبلمان مدرن

مبل‌های مدرن، زیرمجموعه مبل‌های راحتی و نیمه راحتی محسوب می‌شوند. برای ساخت این نوع مبل‌ها، از پارچه‌ زیادی استفاده شده است؛ به­طوری حتی دسته‌های مبل نیز با پارچه پوشش داده شده است. در هنگام خرید این نوع مبلمان حتما دقت کنید که پارچه از کیفیت بسیار بالا، نرم و لطیف برخوردار باشد.

جنس مبلمان مدرن

انواع مبل مدرن

مبل‌های مدرن با توجه به شکل و قالبی که دارند، شامل انواع مختلفی می­شوند که عبارتند از:

  • مبل مدرن و راحتی مدل ال: مدلی پرطرفدار و پرکاربرد که برای چیدمان در فضای کم بسیار مناسب است.
  • مبل‌های مدرن مدل مدولار: مبلمان مدولار یا چند بخشی، ترکیبی از قطعات مبل در کنار یکدیگر است.
  • مبل‌های مدرن مدل تاکسیدو: مبل‌هایی هستند که ارتفاع پشتی و بازوها با یکدیگر برابر است.

انواع مبل مدرن

سخن پایانی

 ویژگی‌هایی که درباره مبل مدرن بیان کردیم، به شما کمک می‌کند تا بهترین مبل مدرن را متناسب با بودجه خود خریداری کنید. همه ما به دنبال راحتی و آرامش در خانه هستیم؛ به­همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های مدرن را برای منزل خود انتخاب کنید. این مدل مبل‌ها علاوه­بر آرامش و راحتی، خصوصیت‌های دیگری مثل سادگی، کیفیت بالا، استفاده از پارچه‌های نرم و لطیف، رنگ‌های آرامبخش و... دارد.

مبل‌های مدرن و شیک برای خانه‌های آپارتمانی که فضای کمی دارند، بسیار مناسب هستند. برای مشاهده انواع مبل مدرن میتوانید به وبسایت فروشگاه مبلمان سوفاداتیس مراجعه نمایید.