استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی، فرهنگ متنوع و فرصت‌های شغلی فراوان، مقصدی محبوب و جذاب برای مهاجران از سراسر جهان است. مهم ترین دلایل پذیرش نیروی مهاجر در استرالیا در سال‌های اخیر، کاهش نرخ رشد جمعیت، کمبود نیروی متخصص در بازار کار و افزایش نرخ پیری جمعیت است.

به طور کلی فزایش روزافزون جمعیت برخی از کلان ‌شهرهای استرالیا، دولت این کشور را بر آن داشت که برنامه‌های مهاجرتی برای استان‌های کم‌جمعیت تنظیم کرده و زمینۀ اشتغال و تحصیل مهاجران بین‌المللی را در این مناطق نیز ایجاد کند.

آنچه در رابطه با ویزای 491 استرالیا باید بدانید

یکی از انواع ویزاهای کار یا مهارتی (Skilled Work) استرالیا، ویزای 491 است. به عبارتی ویزای ساب کلاس 491 کار منطقه ای (موقت) متخصصان ماهر واجد شرایط را قادر می سازد تا به مدت 5 سال در مناطق تعیین شده کار و در صورت تمایل تحصیل کنند، دارندگان این ویزا پس از 3 سال اگر واجد شرایط باشند، درخواست ویزای اقامت دائم خواهند داد.

این ویزا جدیدترین ویزای ارائه شده توسط اداره مهاجرت استرالیا برای جذب نیروی کار ماهر به این کشور محسوب می شود و از عمر آن حدود 2 سال می‌گذرد. از مهم‌ترین ویژگی ویزای 491 این است که در راستای برنامه‌های دولت استرالیا برای توسعه مناطق کم‌جمعیت و جلوگیری از تراکم نیروی کار مهاجر در شهرهای بزرگ استرالیا طراحی شده است.

در واقع جمع کثیری از نیروی کار استرالیا در شهرهای شلوغ و پرجمعیت این کشور از قبیل سیدنی، ملبورن و بریزبین قرار دارند. برای جلوگیری از این تراکم دولت استرالیا برخی طرح‌ها و اقدامات را در جهت حمایت از مناطق کم‌جمعیت عملی کرده است که ویزای 491 استرالیا یکی از آنها است.

از مزایای این ویزا می توان گفت، شما می توانید به مدت 5 سال در استرالیا به کار و تحصیل مشغول شوید، به دفعات متعدد به استرالیا ورود و خروج داشته باشید همچنین همسر و فرزندانتان را نیز به ‌همراه خودتان به استرالیا ببرید و بعد از سال سوم اقامت دائم استرالیا و بعد از سال چهارم شهروندی این کشور را بگیرید، در مدت اقامت از خدمات بیمۀ رایگان Medicare  بهره مند شوید.

محاسبۀ امتیاز ویزای 491 استرالیا

محاسبه امتیاز این ویزا با توجه به معیارهایی از جمله سن، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و میزان تسلط آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود، توجه کنید که شما برای این ویزای باید 50 امتیاز کسب کنید چرا که 15 امیتاز اسپانسر به شما اعطا میکند. از شرایط مهم دیگر این ویزا، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کسب حداقل 65 امتیاز
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • برخورداری از اسپانسرشیپ فامیلی یا یک ایالت مورد تأیید
  • وجود حرفۀ مورد نظر متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز
  • سوابق کاری مرتبط
  • دریافت ارزیابی مهارتی مثبت توسط یک سازمان واجد شرایط
  • گواهی سلامت

 

ویزای 491 استرالیا

انواع ویزای 491 استرالیا

متقاضی با توجه به امتیاز جمع آوری شده و شرایط پرونده خود از یکی از انواع این نوع ویزا را استفاده می‌کند. داوطلبان می‌توانند توسط اسپانسرشیپ ایالتی یا فامیلی برای اخذ ویزا اقدام کرده و با رعایت الزامات اقامت استرالیا را به دست آورند. به طور کلی انواع ویزای 491 استرالیا به دو دستۀ زیر تقسیم می‌شوند:

ویزای 491 از طریق حمایت فامیلی

در این نوع ویزا، درصورتی‌که یکی از خانواده و یا اقوام شما در مناطق کم‌جمعیت استرالیا زندگی می‌کنند و شهروند استرالیا هستند، می تواند به عنوان اسپانسر 15 امتیاز به مجموع امتیازات شما اضافه کند و به ‌عنوان حامی شما به مدت 2 سال تحت حمایت مالی و آموزشی قرار دهند.

باید خاطر نشان شویم که این مسئله تعهد اجرایی ندارد ولی با این‌حال از دید دولت استرالیا وجود اقوام می‌تواند تا حدودی از بروز برخی مشکلات جلوگیری کند.کلان شهرهایی نظیر سیدنی، ملبورن و بریزبین و اکثر مناطق شهری این ایالت ها در این لیست جای ندارند و اقوام شما در این مناطق نمی توانند برای این نوع ویزا اسپانسر شما شوند.

ویزای 491 استرالیا از طریق اسپانسر ایالتی

در این نوع اسپانسری فرد متقاضی باید توسط یکی از مناطق ریجنال و کم‌جمعیت استرالیا اسپانسر شود. پس از کسب حداقل امتیاز50، باید بررسی کنید که آیا کد رشته شما توسط یکی از مناطق کم‌جمعیت استرالیا حمایت می‌شود یا خیر، بنابراین در این شیوه انتخاب کد شغلی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و شاید بتوان گفت که قسمت عمده ماجرا همین انتخاب کد رشته شغلی مناسب است.

برای دریافت اسسمنت شغلی از سازمان ارزیاب مربوطه اقدام کنید. پس از دریافت اسسمنت مثبت درصورتی‌که از ۵۰ امتیاز در سیستم امتیازشماری استرالیا برخوردار باشید، فرصت اقدام دارید. ایالت هم ۱۵ امتیاز بابت اسپانسری به شما ارائه می‌کند و شما از ۶۵ امتیاز لازم برخوردار می‌شوید.

همانطورکه پیش‌تر توضیح داده شد، برای این منظور باید ببینید کدام ایالت متقاضی رشتۀ شماست و آیا از شرایط آن ایالت برای دریافت دعوت‌نامه برخوردار هستید یا خیر؟

ویزای ۱۹۰ استرالیا چیست؟

یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت در این کشور، روش کاری است. برای کار در این کشور ویزاهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ویزای 190 استرالیا است به عبارتی این ویزا به افرادی اختصاص داده می‌شود که دارای مهارت در شغلی هستند که در لیست مشاغل اعلام شده توسط کشور استرالیا وجود دارد.

ویزای 190 یکی از ویزاهای اسکیل ورکر استرالیا است که براساس سیستم امتیازبندی و کسب حداقل 65 امتیاز به کارگران ماهر تعلق می گیرد. برای کسب این نوع ویزا شغل شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد و یک آژانس دولتی ایالتی یا مرکزی اسپانسر شما شود. یکی از شروط مهم دیگر این است که سن شما باید کمتر از 45 سال باشد و در زبان انگلیسی مهارت لازم را داشته باشید. ارائه فرم EOI استرالیا و تائیدیه سلامت نیز یکی از الزامات این نوع ویزا است.

با دریافت این ویزا علاوه بر داشتن مجوز کار در استرالیا، می‌توانید به اقامت دائم و زندگی در این کشور نیز دست پیدا کنید. از دیگر مزایای این ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به‌طور دائم برای مدت نامحدود در استرالیا بمانید.
  • به کار و تحصیل در استرالیا مشغول شوید.
  • استفاده از خدمات بیمۀ رایگان Medicare
  • در صورت واجد شرایط بودن نسبت به اخذ شهروندی استرالیا اقدام کنید.
  • به مدت 5 سال به استرالیا ورود / خروج داشته باشید.
  • در صورتی که اعضای خانواده‌تان، از نظر مالی به شما وابسته باشند، آن‌ها را با خود به استرالیا ببرید.

ویزای 189 استرالیا

ویزای 189 استرالیا چیست؟

ویزای 189 یک ویزای مستقل مهارتی (Skilled independent visa) و مناسب برای افرادی است که مهارت‌های مورد نیاز در استرالیا را دارا بوده و می‌خواهند به صورت مستقل (بدون نیاز به معرف یا اسپانسر) برای اقامت دائم اقدام کنند. و بدین معناست که فرد متقاضی نیازی به داشتن اسپانسر استرالیایی ندارد.

این ویزا یک ویزای دائمی با امتیاز برای کارکنان ماهری است که توسط یک کارفرمای استرالیایی، عضو خانواده یا نامزد شده توسط ایالت یا منطقه‌ای حمایت نمی‌شوند. در واقع برای کارکنانی است که اسپانسر مالی ندارند. پس اگر می‌خواهید به کار و زندگی در استرالیا بپردازید و اقامتی دائمی داشته باشید، به ویزای کار مستقل یا ویزای 189 استرالیا نیاز دارید. این ویزا مستلزم آن است که متقاضی آزمون مهارت را تکمیل کند تا توسط یک کارفرما یا یکی از اعضای خانواده حمایت مالی شود.

متقاضیان ویزای 189 استرالیا، باید در ارزیابی حداقل 65 امتیاز کسب کنند. پس از دریافت دعوت نامه برای درخواست این ویزا، شما 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را ارسال کنید. هنگامی که ویزای 189 استرالیا (ویزای مستقل حرفه‌ای) اعطا شد، صاحب ویزا و اعضای خانواده‌ی همراه می‌توانند به عنوان مقیم دائم در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنند.

 این ویزا بر پایۀ دانش زبان، سن، مدرک تحصیلی و سابقۀ کار است. به هرکدام از این فاکتورها امتیاز مشخصی داده می‌شود و درنهایت اگر به امتیاز 65 دست پیدا بکنید، می‌توانید برای این ویزا اقدام کنید. ویزای ۱۸۹ استرالیا بهترین نوع اقامت استرالیا است، زیرا محدودیت منطقه‌ای و شرط کارکردن ندارد.

جهت دریافت ویزای ۱۸۹ استرالیا مانند انواع ویزاهای استرالیا، منوط به داشتن برخی شرایط خاص است. شرایط دریافت ویزای 189 استرالیا به شرح زیر است:

  • رشته کاری شما باید در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا باشد.
  • مدرک تحصیلی خود را ارزیابی و مدرک معادل استرالیایی کنید.
  • سن شما کمتر از 45 سال باشد.
  • مدرک زبان آیلتس 6 و یا معادل آن را داشته باشید.
  • باید موفق به کسب امتیاز 65 در سیستم امتیازبندی شوید.
  • سوابق شغل و حرفه انتخابی شما باید توسط سازمان ارزیابی کننده مورد نظر ارزشیابی شود.
  • اراِئه فرمEOI

مزایای ویزای 189 استرالیا

مزایای ویزای 189 استرالیا

همانطور که گفتیم با استفاده از ویزای 189 استرالیا اخذ اقامت دائم به متقاضی داده می شود اما در کنار این مزیت مهم این ویزا مزایای دیگیری نیز دارد که به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان کار، تحصیل و زندگی در هر نقطه از استرالیا
  • بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان
  • امکان حمایت مالی و یا به اصطلاح اسپانسر شدن برای مسافرت و مهاجرت خانواده و آشنایان
  • اخذ شهروندی استرالیا
  • امکان بهره‌مندی از وام‌ ها و کمک هزینه های خرید خانه یا تحصیل

کلام پایانی

استرالیا یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی این روزها می باشد یکی از بهترن مسیرهای اخذ ویزای کاری استرالیا است که به شما اقامت مستقیم را میدهد توجه کنید که استرالیا در روزهای اخیر سختگیری را کاهش داده است و به همین منظور بسیاری تقاضای ویزای کار استرالیا را داده اند. سازمان مهاجرتی درنامایگریشن با بالاترین تخصصی در زمینه ویزاهای استرالیا می تواند به شما در این مسیر کمک کند.