سامانه 118 ایران، یک بانک اطلاعاتی کامل است که بهترین کسب‌وکارها در هر زمینه را معرفی می‌کند و شما می‌توانید به اطلاعات کامل همراه با شماره تماس مشاغلی که در این سامانه ثبت می‌شوند، دسترسی پیدا کنید.

در این مطلب قصد داریم بهترین صنایع چوبی مورد تایید این سامانه را معرفی کنیم. اگر به‌دنبال آشنایی با بهترین‌های این صنعت هستید با ما همراه باشید.

صنایع چوبی

محصولات چوبی یکی از پرطرفدارترین کالاهاست که از دیرباز تا کنون مورد استفاده بشر بوده است. با این ماده طبیعی می‌توان انواع و اقسام لوازم مورد نیاز از جمله لوازم خانه، زیورآلات، مبلمان و بسیاری از وسایل دیگر را ساخت.

چوب‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام، کاربرد مخصوصی دارد. در ادامه به انواع چوب‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع چوب‌ها

چوب‌ها را می‌توان در 2 دسته نرم و سخت دسته‌بندی کرد:

چوب‌های سخت

چوب درختان سخت، متراکم‌ و مقاوم‌ است. زبان گنجشک، صنوبر، افرا و راش از جمله این درخت‌ها هستند.

چوب‌های سخت کیفیت بالایی داشته و بسیار بادوام و زیبا هستند، اما کارکردن با آن‌ها سخت است.

بهترین صنایع چوبی در تهران و سایر شهرستان‌ها از چوب‌های سخت برای مواردی مثل ساخت تراس، نجاری و نماسازی ساختمان استفاده می‌کنند. می‌توانید لیست این مراکز را در 118 ایران ببینید.

معرفی بهترین صنایع چوبی

چوب‌های نرم

به درختانی که برگ‌های سوزنی دارند و حاوی شیره یا صمغی چسبناک هستند، درختان با چوب نرم گفته می‌شود. تقریبا 80 درصد الوارهای مورد استفاده در جهان را این چوب‌ها تشکیل می‌دهند.

چوب درختانی مانند صنوبر، صدر، کاج اسکاتلندی از جمله چوب‌های نرم به‌شمار می‌روند. کاج شمالی نیز یکی از درختان نرم است که چوب آن برای ساخت تراس بسیار مناسب بوده و قیمت مناسبی دارد.

باکیفیت‌ترین چوب‌ها

بهترین صنایع چوبی برای ساخت محصولات خود از مناسب‌ترین و باکیفیت‌ترین چوب‌ها استفاده می‌کنند.

حدود 80 درصد از صنایع چوبی کشور در شمال فعالیت دارند. 118 ایران اطلاعات جامعی در مورد بهترین صنایع چوبی در بابل و سایر شهرهای شمالی را برای معرفی به همه دوست‌داران این محصولات جمع‌آوری کرده است.

معرفی بهترین صنایع چوبی

چوب صنوبر

این چوب خاصیت چکش‌خواری دارد و برای نصب روی دیوارها بسیار مناسب است. چراکه یکی از مشکلات اصلی برای نصب چوب روی دیوار، به‌وجودآمدن حباب است. در حالی که با استفاده از چوب صنوبر این مشکل به‌راحتی رفع می‌شود.

از این چوب برای ساخت کف‌پوش و کابینت نیز استفاده می‌شود. اما برای مبلمان‌ اصلا مناسب نیست.

چوب سرو

چوب درخت سرو رنگ‌های متنوعی دارد و رنگ قرمز و قهوه‌ای آن بسیار محبوب است. این چوب در کلبه‌سازی، اکسسوری و ساخت وسایل موسیقی کاربرد دارد.

چوب توسکا

این چوب انعطاف‌پذیری زیادی دارد و از آن برای دکوراسیون استفاده می‌شود. یکی از دلایل کاربرد گسترده این چوب در معماری، قیمت پایین آن است.

قیمت پایین در کنار دوام بالا، چوب توسکا را جزو بهترین انتخاب‌ها برای ساخت مبلمان و کابینت نیز قرار می‌هد.

چوب درخت افرا

درخت افرا در نواحی جنگلی رشد می‌کند و چوب بسیار زیبایی دارد. آنقدر که استفاده از آن در دکوراسیون می‌تواند زیبایی منزل شما را چند برابر کند.

رنگ چوب افرا سفید مایل به کرم است و از آن برای مبلمان‌سازی و ساخت کابینت و اکسسوری نیز استفاده می‌شود.

چوب بلوط

چوب بلوط یکی از چوب‌های پرکاربرد است که به فراوانی در طبیعت وجود دارد و از آن برای ساخت مبلمان استفاده می‌کنند.

این چوب مقاومت بسیار بالایی دارد. ازاین‌رو برای ساخت دیوار‌ها در نماهای چوبی نیز مناسب است. همچنین در سبک‌های مختلف از جمله سنتی و کلاسیک، و ترکیب مدرن و کلاسیک کاربرد دارد.

به‌همین جهت در شمال ایران مصرف زیادی دارد. گیلان نیز یکی از مرکزهای صنایع چوبی شمال است. می‌توانید لیست بهترین صنایع چوبی در گیلان را در 118 ایران مشاهده کنید.

معرفی بهترین صنایع چوبی

چوب گردو

چوب درخت گردو، کاربردهای فراوانی دارد. مقاومت زیاد و قیمت پایین باعث استفاده گسترده آن در صنایع چوبی است.

گردو چوبی سخت دارد که رنگ‌پذیر و صیقل‌پذیر است. ساخت کفپوش، کابینت و مبل از جمله موارد استفاده از این چوب است. همچنین برای استفاده در دیوارها نیز مناسب است.

چوب پادوک

پادوک وزن، تراکم و مقاومت بالایی دارد. به‌همین دلیل در طراحی دکوراسیون به‌کار می‌رود. رنگ پادوک قرمز بوده و جنس بسیار باکیفیتی دارد.

رنگ زیبا به‌همراه جنس مرغوب باعث استفاده آن در ساخت اکسسوری‌های زینتی شده است. اما باید گفت که قیمت بالایی دارد.

چوب ماهون

چوب ماهون یکی از چوب‌های پرطرفدار است که زیبایی و دوام بالایی دارد. رنگ آن نیز قرمز است و با گذشت زمان تیره می‌شود.

از این چوب برای ساخت مبلمان استفاده می‌کنند..

چوب ساج

چوب ساج حالتی روغنی دارد و بسیار خوش‌تراش است. این چوب جزء چوب‌های سنگین محسوب می‌شود و نسبت به پوسیدگی مقاوم است.

رنگ آن از قهوه‌ای طلایی تا پررنگ متغیر است. از این چوب بیشتر در کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی و همچنین صنایع ظریفی مثل خاتم‌کاری استفاده می‌شود.

تشخیص جنس و کیفیت چوب

به بهترین چوب‌هایی که در صنایع چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره شد. اما نحوه تشخیص این چوب‌ها چگونه است؟ این که چطور جنس و کیفیت چوب را تشخیص دهید، نیاز به تجربه در این زمینه دارد.

بهتر است که محصولات مورد نظر خود را از مراکز معتبر تهیه کنید. در سایت 118 ایران می‌توانید بهترین کسب‌وکارها را در هر زمینه‌ای پیدا کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی بهترین صنایع چوبی پرداختیم. همچنین به مرغوب‌ترین چوب‌هایی که در این صنعت استفاده می‌شوند، به‌همراه کاربرد آن‌ها اشاره کردیم.

می‌توانید بهترین صنایع چوبی را در سامانه 118 ایران ببینید. این سامانه یک بانک اطلاعاتی جامع در مورد کسب‌وکارهای مختلف است که ضمن معرفی بهترین‌‌های هر زمینه، همه اطلاعات لازم در مورد آن کسب‌وکار و راه‌های ارتباطی آن را ارائه می‌دهد.