در این مقاله از فروشگاه موبایل استقلال یکی از بزرگترین فروشگاه های خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل می خواهیم به مقایسه دو تا از قدرتمند ترین پرچمدار های روز دنیا بپردازیم. گوشی اس ۲۳ اولترا سامسونگ در مقابل گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس ، به نظر شما گوشی پرچمدار سامسونگ میتواند گوشی پرچمدار اپل را شکست دهد؟

شرکت سامسونگ شرکت اپل دو رقیب دیرینه هستند و اکثر کاربران همیشه بین خرید گوشی اپل و خرید گوشی سامسونگ می‌مانند که کدام را انتخاب کنند که بهترین ویژگی ها را داشته باشد!! شرکت اپل با عرضه آیفون ۱۴ پرو مکس در اواخر سال ۲۰۲۲ توانست بسیار راحت تمامی رقبای خود را شکست دهد و به راحتی از سد آنها عبور کند. جدیدترین گوشی اپل آیفون ۱۴ پرو مکس دیگر از دوربین ۱۲ مگاپیکسل به عنوان لنز اصلی استفاده نکرده است و دوربین ۴۸ مگاپیکسل را جایگزین دوربین ۱۲ مگاپیکسل کرده و نمایشگر آن مجهز به داینامیک آیلند یا همان جزیره پویا شده است و از قدرتمندترین تراشه اپل A16 Bionic استفاده کرده است.

در سمت دیگر گوشی اس ۲۳ اولترا هم دست پر آمده است و از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل استفاده کرده است که به راحتی تمامی رقبای اندرویدی خود را زیر پا می‌گذارد. تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل دو با عملکرد گرافیکی خیره‌کننده به عمر باتری بهبود یافته این گوشی را یکی از رقیبان سرسخت آیفون ۱۴ پرومکس می کند.

اگر شما هم به دنبال خرید آیفون ۱۴ پرومکس هستید یا قصد خرید گلکسی S23 اولترا را دارید این مقاله کاملا مختص به شماست.

طراحی ( آیفون ۱۴ پرومکس یا اس ۲۳ اولترا؟ )

نمایشگر ( مقایسه ایفون 14 پرومکس با اس 23 اولترا )

شرکت اپل خانواده آیفون ۱۴ را در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ در دسترس کاربران قرار داد و شرکت سامسونگ خانواده اس ۲۳ سامسونگ را در ۱ فوریه سال ۲۰۲۳ در مراسم آنپکد معرفی کرد. تقریباً شش ماه بعد از پرچمدار آیفون گوشی های پرچمدار سامسونگ که رقیب اصلی و مستقیم پرچمداران اپل هستند روی کار آمدند.

تغییرات چشمگیر در طراحی در سری S23 سامسونگ نسبت به نسل قبلی دیده نمی شود به طوری که فقط مدل عضو از طراحی جعبه ای تری بهره می برد در گوشیهای گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس ماژول دوربین وجود ندارد و لنز ها مستقیماً مثل گلکسی اس ۲۳ اولترا روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند.

بدنه آیفون ۱۴ پرومکس هم نسبت به نسخه قبلی بدون تغییر مانده و اگر گوشی های آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۳پرومکس را کنار یکدیگر بگذارید قطعاً تشخیص این دو از هم دیگر کار دشواری است. نمایشگر خمیده گلکسی اس ۲۳ اولترا باعث شده تا کمی مزیت ارگونومیک نسبت به رقیب اپل خود داشته باشد.

نماینده سامسونگ دارای ابعاد ۱۶۳ در ۷۸.۱ در ۸.۹ میلیمتر و با وزنی معادل ۲۳۴ گرم عرضه شده است که جنس فریم فلز آلومینیوم دارد درحالی‌که ابعاد آیفون ۱۴ پرومکس ۱۶۰ در ۷۷.۶ در ۷.۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۴۰ گرم است و جنس فریم فولاد ضد زنگ دارد. پرچمدار اپل ۶ گرم سنگین تر از پرچمدار سامسونگ است و از آنجایی که طراحی آرگونومیک در گوشی S23 Ultra دیده می شود ما به بانوان پیشنهاد خرید گوشی اس ۲۳ اولترا را می دهیم. همچنین برای خرید گوشی کارکرده سامسونگ به سایت ما مراجعه فرمایید.

انحنای تند تر قاب کناری نماینده کره ای ها باعث می شود تا در دست گرفتن و کار کردن با آن در مقایسه با رقیب مستطیل شکل راحت تر باشد. در حالی که الان می خواهد یا نمی تواند این کار را برای پرچمدار خود انجام دهد منتها نماینده سامسونگ فضایی برای قرارگیری قلم S-pen دارد. همچنین در پنل پشتی نماینده سامسونگ سه حلقه دوربین جداگانه داریم که از پنل بیرون زده اند این در حالی است که اکثر گوشی های موجود در بازار از جمله آیفون ۱۴ پرومکس از ماژول دوربین جداگانه در پشت خود استفاده می کنند.

نمایشگر ( مقایسه ایفون ۱۴ پرومکس با اس ۲۳ اولترا )

یکی از بخشهای بسیار مهم در هر گوشه پرچمداری قطعاً نمایشگر است. شرکت سامسونگ همیشه بهترین نمایشگر را بر روی گوشی های خود دارد حتی در گوشی های میان رده سامسونگ هم می بینیم که نسبت به رقیبش که گوشی های میان رده شیائومی هستند در قسمت نمایشگر برتری دارد. در سمت دیگر گوشی های پرچمدار اپل را داریم که تا به حال از بهترین تکنولوژی روز دنیا بر روی گوشی های خود استفاده کرده است. در حال حاضر اس ۲۳ اولترا از روشنایی بالایی در سناریوهای مختلف برخوردار است از می توان با اطمینان گفت که نمایشگر این گوشی بسیار جذاب و فوق العاده است چون در تست های نمایشگر توانست نتایج بسیار خوب و عالی را کسب کند.

طراحی ( آیفون 14 پرومکس یا اس 23 اولترا؟ )

حتی اگر نمایشگر این گوشی همانند نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ پرومکس دارای روشنایی ۲۰۰۰ نباشد باز هم ثابت کرده که میتواند دقیقا مانند اپل پنل‌های کالیبره شده با نمایش رنگ عالی بسازد. نرخ نوسازی پویا در نماینده اپل یک تا ۱۲۰ هرتز است این در حالی است که در نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز بود.

نمایشگر آیفون ۱۴ پرومکس دارای اندازه ۶.۷ اینچ از نوع LTPO Super Retina XDR OLED می باشد که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۲۰۲۰ دارد که از فناوری دالبی ویژن و نمایشگر همیشه روشن در کنار استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند. نمایشگر گوشی اپل از رزولوشن ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ بهره‌مند شده است که وظیفه محافظت از آن را گلس سرامیک شیلد دارد.

این در حالی است که نمایشگر اس ۲۳ اولترا ۶.۸ اینچ از نوع Dynamic AMOLED 2x است. نرخ نوسازی درونی نمایشگر ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۷۵۰ نیت دارد. نمایشگر این گوشی از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل در هر اینچ بهره‌مند شده است که گوریلا گلس ویکتوس ۲ وظیفه محافظت از نمایشگر را برعهده گرفته است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر این گوشی می‌توان به نمایشگر همیشه روشن و استاندارد HDR10+ اشاره کرد.

دوربین و باتری ( عملکرد اپل بهتر است یا سامسونگ ؟ )

به نظر شما دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون می تواند دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ را شکست دهد؟ حداقل بر روی کاغذ می بینیم که نماینده سامسونگ با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی جلوتر از اپل قرار گرفته است. تا چند مدت پیش قبل از معرفی خانواده اس ۲۳ سامسونگ هر فردی که به دنبال یک گوشی با دوربین خوب بود قطعاً خرید آیفون ۱۴ پرو مکس را به آن پیشنهاد می دهیم اما با روی کار آمدن گوشی پرچمدار سامسونگ حال باید ببینیم کدام یک قوی تر است.

دوربین و باتری ( عملکرد اپل بهتر است یا سامسونگ ؟ )

با اینکه بالاخره دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خود را کنار گذاشته و آیفون ۱۴ پرو مکس را به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مجهز کرده است اما تصاویر به دست آمده از این دوربین با جزئیات و بزرگی که s۲۳ اولترا تولید می کند اصلاً قابل مقایسه نیست زیرا به نظر می رسد که تصاویر در نور کم که توسط گوشی پرچمدار سامسونگ ثبت شده است بسیار باکیفیت تر از رقیبش میباشد. حتی در بخش عکسهای زوم و تصاویر شب هم آیفون ۱۴ پرومکس از سامسونگ جی ۷ را عمل میکند. دوربین اصلی گلکسی جزئیات بیشتری نسبت به آیفون ثبت می کند و تصاویر این دوربین رنگ‌های سرد تر و کنتراست کمرنگ تر هستند که نسبت به رنگ‌های گرم آیفون طبیعی تر به نظر می رسد.

گوشی پرچم دار سامسونگ برای لنز اصلی از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل از نوع لنز واید ۲۴ میلی متری با حالت فوکوس خودکار تشخیص فاز است که در کنار یک لنز ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید، یک لنز ۱۲ مگا پیکسل ۲۳۰ میلی متری تله فوتو و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تلفات پریسکوپی با لنز ۷۰ میلی متری قرار گرفته است در حالی که دوربین اصلی آیفون ۱۴ پرومکس تنها ۴۸ مگاپیکسل از نوع لنز واید ۲۴ میلی متری با حالت فوکوس خودکار و تشخیص فاز است و در کنار خود دو لنز ۱۲ مگا پیکسل از نوع لنز اولترا واید و لنز تله فوتو ۷۷ میلیمتری قرار داده است. اگر شما هم به دنبال گوشی با دوربین خوب می گردید ما به شما خرید گوشی S23 اولترا را پیشنهاد میدهیم.

هر فردی که به دنبال خرید موبایل است قطعاً باتری برای آنها حائز اهمیت است در تست‌های باتری صورت گرفته آیفون ۱۴ پرو مکس در سناریوی بازی سه بعدی و استریم ویدیو به ترتیب ۸ ساعت و ۳۳ دقیقه و ۱۱ ساعت شارژدهی دارد. این در حالی است که با ۳۰ گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز در همین تست ها حدود ۷ ساعت ۱۳ دقیقه و ۸ ساعت و ۵۴ دقیقه دوام می آورد. پس به این ترتیب باتری آیفون ۱۴ پرومکس که تنها ۴۳۲۳ میلی آمپر ظرفیت دارد برتری خود را نسبت به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نماینده سامسونگ اثبات می کند. نماینده سامسونگ همانطور که در بالا گفتیم ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از فصل شارژر ۴۵ واتی پشتیبانی می کند و در عرض یک ساعت و هشت دقیقه می تواند باتری شما را فول شارژ کند.

اگر شما هم به دنبال خرید گوشی آیفون هستید فروشگاه موبایل استقلال یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل است.

مقایسه ایفون 14 پرومکس با اس 23 اولترا