بارها شاهد بوده‌ایم که داوطلبان آزمون آیلتس به آزمون آزمایشی یا آزمون ماک آیلتس اهمیت نمی‌دهند. ناآگاهی درباره اهمیت شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌تواند منجر به کسب نمره پایین در آزمون اصلی شود. نتایج آزمون افرادی که در آزمون ماک آیلتس شرکت کرده‌اند، تاثیر این آزمون را در آزمون اصلی نشان می‌دهد.

با این حال سوال اصلی این است که چرا باید در ماک‌آیلتس شرکت کنیم و چگونه ماک‌آیلتس در افزایش نمره‌مان تاثیرگذار است؟

تاثیر ماک‌آیلتس در نمره نهایی آزمون آیلتس

تحقیقات نشان داده است که آزمون‌های آزمایشی بسیار مهم هستند. این آزمون آزمایشی منحصر به آزمون آیلتس نمی‌شود. بلکه پیش از شرکت در بسیاری از آزمون‌ها، ماک‌تست اهمیت بالایی دارد.

با توجه به این که در آزمون آیلتس مدیریت زمان، استراتژی و تمرین کلید کسب نمره خوب است، اهمیت شرکت در آزمون ماک آیلتس اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. در ادامه شما را با ۶ دلیل اصلی که اهمیت ماک‌آیلتس را نشان می‌دهد آشنا کرده‌ایم.

نقشه پیشرفت خود را رسم کنید

اگر از پیش مسیری برای پیشرفت‌تان نداشته باشید، احتمال موفقیت‌تان بسیار کاهش پیدا می‌کند. آزمون ماک آیلتس از مهم‌ترین ابزاری است که برای ترسیم مسیر پیشرفت به شما کمک می‌کند. این آزمون پیشرفت شما را به طور منظم اندازه‌گیری می‌کند. در واقع پس از شرکت در آزمون ماک آیلتس، تصویری واقعی از آمادگی خود در آزمون آیلتس به دست خواهید آورد.

استراتژی خود را کامل کنید

اگر استراتژی مطالعه خود را مستقیما در آزمون آیلتس امتحان کنید، احتمال شکست‌تان زیاد است. تسلط بر استراتژی‌ها زمان می‌برد و شرکت در تست‌های آزمایشی، فرصت‌های متعددی را برای تکمیل استراتژی به شما می‌دهند.

استراتژی آمادگی آزمون آیلتس

در بسیاری از مواقع ممکن است استراتژی‌ها برای دوست شما موثر باشد اما برای شما نه! آزمون ماک آیلتس به شما این فرصت را می‌دهد که استراتژی مناسب خود را پیدا کنید و آن را تقویت کنید.

زمان خود را مدیریت کنید

آیلتس یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی مبتنی بر زمان است. مدیریت زمان از اصلی‌ترین چالش‌های این آزمون است. داوطلبانی که در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده‌اند در مقایسه با آن‌هایی که در ماک‌آیلتس شرکت نکرده‌اند، در مدیریت زمان موفق‌تر عمل می‌کنند.

آزمون ماک آیلتس تمرینی برای تقسیم و مدیریت زمان شما در آزمون اصلی آیلتس به حساب می‌آید. شما باید استراتژی‌های مدیریت زمان خود را در آزمون ماک آیلتس آزمایش کنید تا در نهایت در آزمون اصلی با مشکل مدیریت زمان رو‌به‌رو نشوید!

نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید

پس از شرکت در آزمون ماک‌آیلتس باید به تجزیه و تحلیل آن بپردازید. تجزیه و تحلیل آزمون ماک باعث می‌شود تا با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید. شناخت نقاط ضعف و اشتباهات، شما را از تکرار دوباره یک اشتباه باز می‌دارد.  

علاوه بر شناخت اشتباهات، شناخت نقاط قوت نیز به شما کمک می‌کند تا بدانید در کدام بخش‌ها مهارت بالاتری دارید و می‌توانید روی آن تمرکز کنید.

نکات و ترفندها را کامل کنید

هر مدرس آیلتس و هر کتاب آمادگی آزمون آیلتس به شما راهکارهای متفاوتی را برای موفقیت در آزمون آیلتس می‌دهند. با این حال آیا همه این راهکارها و ترفندها روی شما جوابگو است؟ بی‌شک نه! با شرکت در آزمون آزمایش آیلتس این شانس را خواهید داشت تا سبک تست‌زنی خود را پیدا کنید و آن را اصلاح  کنید.

آمادگی آزمون آیلتس

در آزمون اصلی آیلتس غافلگیر نخواهید شد

آزمون آیلتس فاکتورهای تعیین‌کننده زیادی دارد که توانایی شما را برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس تعیین می‌کند. شما باید سریع و دقیق بخوانید، بدون غلط املایی بنویسید، خوب گوش دهید، زمان را کنترل کنید و نهایتا به‌راحتی با ممتحن مهارت اسپیکینگ صحبت کنید.

تمام نکات بالا در شرایطی هستند که  هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید! برای مثال ممکن است در طول آزمون هدست شما خراب شود یا با مشکلات دیگری روبه‌رو شوید! مواجهه با این مشکلات می‌تواند تمرکز شما را از بین ببرد و نهایتا باعث شود نمره پایین‌تری را کسب کنید.

شرکت در آزمون ماک‌آیلتس به شما کمک می‌کند تا با این شرایط آشنا شوید. در نهایت هنگام شرکت در آزمون اصلی، غافلگیر نمی‌شوید و تمرکز خود را از دست نخواهید داد.

شرکت در کلاس آیلتس؛ راهکاری برای موفقیت شما

همانطور که پیش‌تر گفتیم، شرکت در آزمون ماک آیلتس به شما کمک می‌کند تا با شناخت نقاط ضعف‌تان و تلاش برای بهبود آن‌ها، نمره بالاتری را در آزمون اصلی کسب کنید. سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه در نقاط ضعف خود را بهبود دهیم؟

دوره آیلتس جامع یکی از بهترین راهکارهای توصیه‌شده برای بهبود مهارت‌های‌تان است. شرکت در این دوره‌ها باعث می‌شود که در راستای تقویت مهارت‌های‌تان قدم بردارید و به نمره دلخواه خود در آزمون اصلی آیلتس دست یابید.

شرکت در کلاس جامع آیلتس

آموزشگاه‌ها و موسسات مختلفی وجود دارد که جهت تقویت مهارت‌ها چهارگانه زبانی شما، دوره‌های مختلف برگزار می‌کنند. در ادامه شما را با یکی از معتبرترین برگزارکننده‌های دوره جامع آیلتس آشنا می‌کنیم.

دبستان ترجمیک؛ برگزارکننده دوره‌های آیلتس

دبستان ترجمیک به برگزاری دوره‌های آیلتس آنلاین می‌پردازد. دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک در سه سطح برگزار می‌شوند:

  • مبتدی یا Fundamental
  • متوسط یا Pre-IELTS
  • پیشرفته یا IELTS

پیش از هر چیز باید تعیین سطح شوید‍! بعد از تعیین سطح، پشتیبانان دبستان ترجمیک در سریع‌ترین زمان ممکن برای راهنمایی ثبت‌نام شما تماس می‌گیرند. این موسسه شرایطی را فراهم نموده تا زبان‌آموزان با اعتماد بیش از پیش در دوره‌های‌ش ثبت‌نام کنند. این شرایط به شرح زیر است:

  • ضبط تمامی جلسات

تمامی دوره‌های دبستان ترجمیک به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. اگر به هر دلیلی توانایی شرکت در جلسه‌ای را نداشتید یا نیاز به مرور مجدد داشتید، نگران نباشید! تمامی جلسه‌ها در دبستان ترجمیک ضبط می‌شوند و در پنل کاربری شما قرار می‌گیرند.

  • امکان مشاهده رزومه مدرسان

بی‌شک اصلی‌ترین عامل موفقیت یک موسسه، اساتید آن هستند. دبستان ترجمیک با همکاری برترین مدرسان آیلتس در راستای اهداف شما در زمینه آیلتس گام برمی‌دارد. پیش از ثبت‌نام در دوره مورد نظر خود می‌توانید رزومه مدرس را مشاهده کنید تا با خیالی آسوده در دوره شرکت کنید.

  • مشارکتی بودن تمام دوره‌ها

دوره‌های دبستان ترجمیک در فضایی کاملا مشارکتی برگزار می‌شود که تسلط بر روی پیشرفت شما وجود دارد. در طول دوره بر پیشرفت شما و مشارکتی بودن جلسات نظارت کامل می‌شود تا رضایت کامل زبان‌آموزان جلب شود.

  • پشتیبانی شبانه‌روزی

تیم پیشتیبانی دبستان ترجمیک هر روزه از ساعت 8 الی 24 در اختیار شما است. در صورتی که با هر مشکلی مواجه شدید، با شماره 02167235000 تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.