DeLonghi La Specialista یک دستگاه نسبتاً جدید در بازار است. شباهت با Breville Barista Express، بحث های داغی را برانگیخت. برخی احساس می کردند که شباهت عجیب و غریب آشکار است، برخی دیگر فکر می کردند که داشتن یک رقابت جدی در آن جایگاه چیز خوبی است. از اینرو دراین مقاله بیشتر در مورد این بحث خواهیم کرد. واقعیت این است که این یک رقابت بزرگ برای Breville Barista Express است،کمی رقابت همیشه برای ما مصرف کنندگان موضوع خوبی است.

اگر بخواهیم La Specialista را در بازار قرار دهیم، جایی بین یک ماشین نیمه اتوماتیک و یک ماشین تمام اتوماتیک است. در مقایسه با یک دستگاه اسپرسوساز فوق خودکار، کنترل بسیار خوبی بر فرآیند دم کردن دارید، اما در مقایسه با یک دستگاه نیمه خودکار، برخی از کارها را نیز برای شما انجام می دهد.

ویژگی های پیشرفته در این دستگاه، تجربه باریستا را دلپذیرو خوشایند  می کند و کشیدن تصویر بر روی اسپرسو بسیار آسان می شود.

شاید مانند یک ماشین فوق اتومات، تمام عملیات را خودکار انجام  ندهد، اما فرآیند کشیدن یک شات اسپرسو ساده به راحتی انجام میدهد. ما در یک لحظه به شما نشان خواهیم داد که منظورمان از آن چیست.

La Specialista EC9335.M یکی از بهترین ماشین آلات در خط تولید نیمه اتوماتیک De'Longhi است. هنگام طبقه‌بندی ماشین‌ها، گاهی خطوط تولید با مشکل مواجه می شود، اما این دستگاه به عنوان یک محصول خودکار تمام استاندارها رعایت کرده اپ است. خیلی هم مهم نیست فقط با ما همراه باشید و دریابید که چرا این دستگاه اینقدر عالی است!

بررسی De'Longhi La Specialista

خرید اسپرسوساز دلونگی 9335 DeLonghi La Specialista به انتخاب خود افتخار کنید!

اسپرسوساز دلونگی 9335 مناسب چه کسانی است؟

Delonghi EC9335.m یک انتخاب عالی برای باریستاهایی است که می خواهند اسپرسوی عالی درست کنند و حس خوبی در حین انجام کار داشته باشند. اگر بودجه دارید، باید آن را در نظر بگیرید، حتی اگر نیازهای اسپرسوی شما ساده باشد و دنبال God Shot نباشید. اشتباه نکنید، با تمرین و درک خوب از عصاره گیری اسپرسو می توانید شات های خود را در این دستگاه به بهترین نحو تغییر دهید.

بنابراین این دستگاه برای هر کسی که بودجه لازم برای آن را دارد، صرف نظر از انتظارات کیفی و سطح کمال گرایی آنها، انتخاب مناسبی است.

قیمت اسپرسوساز دلونگی 9335 چقدر است؟

La Specialista حدود 900 دلار به فروش می رسد. شاید به نظر گران باشد، اما این واحدها یک آسیاب قهوه داخلی دارند، بنابراین شما مجبور به خرید آن نیستید. از طرفی نیز اگر شما  میزان فناوری و امکانات این واحدها را در مقایسه با دیگر اسپرسوسازها نظر بگیرید ، متوجه می شوید که قیمت واقعاً عالی به نظر می رسد.

ابعاد و وزن اسپرسوساز 9335 دلونگی

اسپرسوساز 9335 دلونگی شاید کمی بزرگتر از برخی از ماشین هایی است که شما به آنها عادت دارید. وزن آن حدود 29 پوند است و ابعاد آن 12.4 در 14.5 در 17.5 اینچ است. دلیل اندازه و وزن اضافی، آسیاب قهوه داخلی و دو ترموبلوک است، در ادامه خواهید دید که چرا این چیز خوبی است.

دیگ های ترموبلاک دوگانه 9335

یکی از ویژگی های جالب La Specialista سیستم گرمایش دوگانه است. فن آوری دیگ دوگانه به شما امکان می دهد اسپرسو و شیر را به طور همزمان دم کنید. این به ویژه برای دمای نوشیدنی مهم است. دستگاه های اسپرسوساز خانگی ارزان تر فقط یک دیگ برای دم کردن اسپرسو و یا برای بخار دادن شیر دارند.

دم کردن اسپرسو به دمای زیر نقطه جوش نیاز دارد، در حالی که بافت شیر به بخار نیاز دارد. برای تغییر دما به دمای دیگر نیاز به کمی زمان دارد. نیاز به دماهای مختلف باعث خنک شدن نوشیدنی شما می شود. اگر ابتدا اسپرسوی خود را دم کنید، تا زمانی که شیر خود را بخارپز کنید، شات شما سرد خواهد شد. اگر ابتدا شیر خود را بخارپز کنید، شیر شما سردتر از حد مطلوب می شود.

مخزن آب دلونگی 9335

خرید اسپرسوساز دلونگی 9335 DeLonghi La Specialista به انتخاب خود افتخار کنید!

اسپرسوساز Delonghi La Specialista EC9335M با یک مخزن بزرگ آب قابل جابجایی 2.5 لیتری ایده آل است. با این مقدار زیاد اسپرسو و شیر بخارپز می شود قبل از اینکه نیاز به پر کردن مجدد داشته باشید! اگر فکر می کنید مخزن آب مهم نیست، دوباره فکر کنید. اگر مجبور بودید مخزن را به دفعات پر کنید، آن را یک کار طاقت فرسا خواهید دید، این نکته مهمی است که باید در نظر داشته باشید که یک دستگاه متفاوت با یک مخزن بزرگ باعث می شود که  از پر کردن چندین بار آب جلوگیری شود.

مخزن آب در پشت دستگاه قرار می گیرد که چندان راحت نیست. اگر قصد دارید دستگاه خود را زیر کابینت آشپزخانه قرار دهید، پر کردن مخزن کار سختی خواهد بود.

سینی اسپرسو و گرز آب اسپرسوساز دلونگی

سینی اسپرسو شبیه آنهایی است که در دستگاه های اسپرسوساز تجاری می بینید. فاصله بین دهانه و فنجان حداقل است که برای حفظ دمای نوشیدنی عالی است. اما از کشیدن شات در لیوان های بزرگ جلوگیری می کند.

La Specialista برای کسانی که دوست دارند آمریکایینو بسازند مجهز به یک آب ریز مستقل است. کف‌ساز فوری اضافی پس از دم کردن اسپرسو آب اضافه می کند تا آن را به یک آمریکایی تبدیل کند. این نقطه آب گرم به شکلی هوشمندانه قرار گرفته است که نیازی به جابجایی فنجان قهوه نیست.

مواد و کیفیت اسپرسوساز EC9335

این دستگاه عمدتا از فولاد ساخته شده است. بدنه، دیگ بخار و سر دم از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. سر پورتافیلتر فولادی و دسته آن پلاستیکی است. این کار از داغ شدن دسته و سوزاندن شما جلوگیری می کند.

قسمت هایی  از این دستگاه از جنس پلاستک هست، اما قهوه دم شده و آب داغ نیز با آن تماس ندارد. تمام فلزاتی که روی دستگاه می بینید از فولاد ضد زنگ است. جزئیات مشکی روی دستگاه از نظر زیبایی شناسی بسیار خوشایند هستند و فولاد ضد زنگ را کاملاً تحسین می کنند.

پورتافیلتر و سبدهای فیلتر 9335

دلونگی این دستگاه را با دو سبد فیلتر تحت فشار تک و دوتایی به فروش می رساند. سبدهای تحت فشار به باریستای مبتدی کمک می کند تا عکس های بهتری بکشد، اما به نظر نمی رسد آنها تصمیم درستی برای فروش دستگاه بدون فیلتر سبد تک دیواری گرفته باشند. پس وجود این سبد باعث استخراج مناسبی می شود حتی اگر باریستا اشتباه کند.

سبدهای فیلتر بدون فشار به باریستاهای مبتدی کمک می کنند تا تصاویر فوق العاده ای داشته باشند، زیرا فشار لازم را در بستر قهوه ایجاد می کنند. ضربه زدن، اندازه آسیاب، دوز، چیزی است که مقاومت جریان را با سبدهای بدون فشار ایجاد می کند. برای یک باریستای باتجربه دریافت صحیح این متغیرها امری عادی است. اما برای یک مبتدی، یا برای کسی که نمی‌خواهد با این متغیرها بازی کند، سبدها فشار رسیدن به این متغیرها را از بین می‌برند.

پورتافیلترها نیز علامت گذاری شده اند، بنابراین شما یک نشانه بصری دارید که آیا دوز اسپرسوی شما درست است یا خیر.

De'Longhi فقط فیلترهای تحت فشار را در بسته بندی قرار داده است تا به دست آوردن اسپرسو را تا حد امکان ساده کند. این نشان دهنده هدف مورد نظر De'Longhi برای یک باریستای مبتدی است؛ در حالی که با سرمایه گذاری صرف در سبدهای بدون فشار و یک پورتافیلتر خالی، این واحد می تواند یک خرید عالی برای هر باریستای پیشرفته باشد.

صادقانه بگوییم، ما فکر می کنیم که De'Longhi بازاریابی این واحد را از دست داده است. بسیاری از باریستاهای خانگی که در ابتدا به آن علاقه نشان دادند، از سبدهای تحت فشار ناامید شدند، زیرا لول دستگاه را پایین میاورد.

پورتافیلتر احتمالا یکی از قطعات ضعیف دستگاه است. جنس آن از فولاد ضد زنگ بوده و دارای دسته پلاستیکی می باشد. اگر می‌خواهید پورتافیلتر و سبدهای بدون فشار بخرید، به سبدهای 51 میلی‌متری نیاز دارید.

همانطور که گفته شد، بسیاری از باریستاهای خانگی پورتافیلترهای بدون ته با سبدهای بدون فشار خریداری کرده اند، بنابراین اگر می خواهید واقعاً حرفه ای شوید، این گزینه ای است که میتوان روی آن حساب کرد.

ویژگی های Delonghi La Specialista

ویژگی های زیادی در این دستگاه وجود دارد که تقریباً باورنکردنی است. باز هم، حمل این دستگاه با سبدهای تحت فشار کار درستی نیست.

آسیاب بزرگ توکار

هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد، اسپرسوی عالی با قهوه تازه آسیاب شده درست می‌شود، زمانی که یک دستگاه اسپرسوساز می‌خرید، باید برای یک آسیاب مرغوب نیز بودجه‌بندی کنید.

به عنوان رقیب مستقیم Breville Barista Express،دارای مجموعه ویژگی های مشابه است. بنابراین آسیاب سوزن داخلی ساخته شده است. این کار رد کلی روی پیشخوان شما را کاهش می دهد و فضای شما را مرتب نگه می دارد.

آسیاب را می توان با شش حالت آسیاب در محدوده اسپرسو تنظیم کرد. در زندگی واقعی، تنظیمات 1، 2 و 3 برای اسپرسو کلاسیک بهترین هستند، اندازه‌های آسیاب درشت‌تر را می‌توان برای Americanos و کافه خامه استفاده کرد. ممکن است لازم باشد اندازه آسیاب خود را برای جبران متغیرهای مختلف مانند منشاء دانه های قهوه، سطح برشته کردن، دستور پخت و غیره تنظیم کنید.

آسیاب برای خردن کردن دوز مورد نظر قابل برنامه ریزی است، بنابراین نیازی به وزن دستی دوز ندارید. یکی از ویژگی‌هایی که شاید آنقدرها هم مفید نباشد، این است که آسیاب وقتی خالی است سیگنال می‌دهد.

فن آوری "خرد هوشمند" آسیاب دانه را آسان و خودکار می کند. شما آسیاب را برای دوز و اندازه آسیاب مورد نیاز خود برنامه ریزی می کنید و به محض اینکه پورتافیلتر را در دستگاه پخش کننده قفل کنید، شروع به آسیاب شدن می کند و به طور خودکار متوقف می شود. شما فقط باید پورتافیلتر را حرکت دهید و آن را در سر دم قفل کنید.

قیف دانه ها

ظرفیت قیف دانه ها 250 گرم است، یعنی حدود نیم پوند قهوه. توصیه می کنیم هر روز قیف را خالی نگه دارید و فقط آن چیزی را که آسیاب می کنید  در داخل قرار دهید. این امر حداکثر تازگی دانه را تضمین می کند.

شما نمی توانید قیف دانه را بردارید در حالی که داخل آن دانه وجود دارد، و اگر بپرسید این کاملا ناخوشایند است؛ اما هیچ ماشینی کامل نیست…

خرید اسپرسوساز دلونگی 9335 DeLonghi La Specialista به انتخاب خود افتخار کنید!

دستکاری هوشمند داخلی

La Specialista یک دستگاه اسپرسوساز اتوماتیک است. یکی از مواردی که آن را اتوماتیک می کند و آن را از حالت نیمه اتوماتیک جدا می کند، تامپر داخلی آن است.

اهرم در سمت چپ دستگاه، دستکاری داخلی را به کار می اندازد. پس از اینکه آسیاب فیلتر پورتافیلتر شما را با گرد پر کرد، اهرم را بکشید تا مستقیماً به داخل سیستم کف‌ساز فوری بچسبد. پس از آن، گیره کامل است و از کوبیدن جانبی یا ضربه های ناهموار جلوگیری می کند.

آسیاب هوشمند با فناوری سنسور

Delonghi EC9335.M دارای سنسوری است که اندازه سبد فیلتر را در پورتافیلتر تشخیص می دهد و به طور خودکار دوز را بر اساس آن انتخاب می کند.

آسیاب همچنین توانایی تنظیم زمان خردن کردن را دارد، به طوری که هنگام تغییر از حالت ریز به درشت، دوز کامل را به دست  آورید.

خرید اسپرسوساز دلونگی 9335 DeLonghi La Specialista به انتخاب خود افتخار کنید!

تنظیم دمای داخلی

تنها چیزی که ای کاش La Specialista داشت، تنظیم دما بهتر بود. می توانید دمای دم را از طریق دکمه های قهوه "x 2" و "My" تغییر دهید. با این حال، این یک تنظیم دو گزینه ای است: دمای "استاندارد" و "بالا". این به 194 درجه فارنهایت و 198 درجه فارنهایت (90 درجه سانتیگراد و 92 درجه سانتیگراد).

بخار پز و کف کردن شیر

نازل بخار

 دلونگی یک پانارلو در ثبت اختراع دارد و این باعث می‌شود شیر بخار شود، حتی برای کسانی که اعتماد به نفس استفاده از یک چوب بخار معمولی را ندارند. چوبدستی Delonghi La Specialista در مقایسه با ماشین‌های ارزان‌تر آن‌ها، یک دستگاه ارتقا یافته است.

خرید اسپرسوساز دلونگی 9335 DeLonghi La Specialista به انتخاب خود افتخار کنید!

سیستم کف کردن شیر به شما این امکان را می دهد که بسته به نوشیدنی که تهیه می کنید، بین مسطح یا فوم را انتخاب کنید: لاته، کاپوچینو یا سفید صاف. سیستم کف کردن شیر تقریباً خودکار است و باریستا برای بخارپز کردن شیر برای لاته نیازی به مهارت یا تجربه ندارد. عصای بخار توسط باریستاهای مختلف آزمایش شده و یک توافق کلی وجود دارد که EC9335.m میکرو فوم با کیفیت فوق العاده بهترین کافه را برای شما فراهم می کند.

کلام آخر

این دستگاه ارزان نیست، اما مقدار ویژگی های گنجانده شده در دستگاه، آن را به یکی از پیشرفته ترین ها در کلاس خود تبدیل می کند. از اینرو شما میتوانید با برای خرید اسپرسوساز دلونگی وارد وبسایت دومان شاپ شده و از دیدن قیمت این محصول شگفت زده خواهید شد.