این سوال برای بسیاری از علاقه مندان در بازار فارکس پیش آمده که آیا دانشگاه یا دوره ی آموزش فارکسی وجود دارد که یک سیستم منجسم داشته باشد. به نوعی سوالشان این است که آیا مدرسه فارکس وجود دارد تا همه چیز از ابتدا تا انتها توضیح داده شود. بسیاری از افراد می خواهند انواع تحلیل در بازار فارکس را یاد بگیرند و بتوانند از طریق اخبار اقتصادی فارکس فکتوری در هنگام اخبار بتوانند معاملات پر سودی را بازو بسته کنند. هر تریدری برای اینکه بتواند به درآمد درستی در بازارهای مالی برسد باید آموزش ببیند و آموزش فارکس در مقطع فعلی آنقدرها هم سخت نیست چرا که منابع بیشتری نسبت به گذشته در اختیار علاقه مندان به بازار قرار گرفته است.

ابزارهای معامله گری در بازار فارکس

مثل هر حرفه ای که در اطراف خود می بینید معامله گری پیچ و خم های خودش را دارد. شاید این پیچ و خم در این حیطه از بیشتر از سایر مشاغل هم باشد چرا که متغیر های زیادی در بازار فارکس وجود دارند. وقتی افراد به دنبال مدرسه فارکس می گردند در واقع به دنبال مسیری هستند که هر آنچه که برای موفقیت در بازار نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهد. اینکه شما فقط تحلیل تکنیکال بدانید و بخواهید به صورت مداوم در بازار فارکس به سود برسید عملا محال است. این اتفاق برای بسیاری از کاربران بازار افتاده که از نظر تحلیل تکنیکال همه چیز آماده روند صعودی است و به یکباره بازار می ریزد. همینطور ممکن است اتفاق از زاویه دیگری هم بیفتد که همه چیز آماده ریزش بازار باشد و ما به یک بار متوجه شوک صعودی بازار می شویم.

مدرسه فارکس در ایران

 پس، استفاده از یک ابزار نمی تواند موفقیت ما را در بازار تضمین کند. موفقیت شما در گرو یادگیری نحوه کار با هر ابزار معامله گری و استفاده درست از ترکیبشان است. جایی که تحلیل فاندامنتال و تکنیکال شما را برای حرکت صعودی آماده می کنند با خیال راحت تری می توانید سوار بر روند آتی بازار شوید. در مدرسه فارکس شما با تمام المان های موجود در تحلیل فاندامنتال، تکنیکال، سنتیمنت آشنا خواهید شد. یادگیری تئوری این موارد می تواند مثمر ثمر باشد ولی قطعا نیاز دارید مانند یک معلم کسی کنار شما باشد و به صورت زنده با شما به معامله کردن بپردازد و کمک کند تا اشتباهات متداول در بازار را تکرار نکنید. برای همین است که افراد توقع دارند فرآیند یادگیری شان در یک چارچوب خاص مثل مدرسه و دانشگاه باشد و به دنبال مدرسه فارکس هستند.

آموزش تحلیل تکنیکال  در بازار فارکس

ذهنیت معامله گران در بازارهای مالی از طریق همین قسمت از تحلیل ها شکل می گیرد. یعنی افراد با تحلیل تکنیکال شروع می کنند و این نوع از تحلیل توسط هر مدرسی متفاوت است. یعنی هیچ نظم خاصی ندارد. افراد سرچ می کنند که کدام یک از روش های تحلیلی جدید تر است و بهتر کار می کند و به سراغ همان روش برای یادگیری می روند. این یک اشتباه بسیار بزرگ است. استراتژی های گوناگوی برای معامله در بازارهای مالی مختلف وجود دارد و شما بر مبنای شخصیت و هدف گذاری هایتان نیاز دارید روش تحلیلی درستی را انتخاب کنید. اجازه دهید برای شما مثال هایی را بزنم.

مدرسه فارکس در ایران

فرض کنید فردی می خواهد تعداد بالایی از معاملات را در طول روز باز و بسته کرده و به دنبال سود های جزئی در هر معامله است. صد در صد روش امواج الیوت روش درستی برای این فرد نیست چرا که روندهای بلند مدت بازار توسط امواج الیوت مشخص می شود و شما نمی توانید روندهای کوتاه مدت را با این روش رصد کنید. برعکس این موضوع هم می تواند صادق باشد. پس همانطور که گفته شد شما باید دید درستی نسبت به روش های معامله گری داشته باشید و مدرسه فارکس می تواند در این مسیر به شما کمک کند تا استراتژی معاملاتی درستی را پیدا و انتخا کنید. وقتی شما متناسب با میزان سرمایه، شخصیت و هدف گذاری هایتان استراتژی تان را انتخاب می کنید مسیر سودآوری شما کوتاه تر می شود و شما زودتر به اهداف خود می رسید. انتخاب استراتژی مناسب معاملاتی باید توسط مشاوری که سابقه معامله گری دارد انجام شود و شما این کار را می توانید به صورت رایگان در مدرسه فارکس سایت بورسا انجام دهید.

آموزش تحلیل فاندامنتال در بازار فارکس

تحلیل فاندامنتال در بازار فارکس به اندازه تحلیل تکنیکال اهمیت دارد. شما نمی توانید بگویید که اهمیت یکی از دیگری بیشتر است. استراتژی معاملاتی هر فرد از قطعات مختلف شکل می گیرد و شما برای اینکه یک حرکت پویا در بازار های مالی داشته باشید باید از بهترین ابزارهای معاملاتی استفاده کنید. مجموعه بورسا به همین دلیل اخبار اقتصادی فارکس فکتوری به صورت ریز به ریز پوشش می دهد تا شما با علم درست نسبت به اخبار و اعلام شاخص ها بتوانید تصمیم های درستی را برای معامله کردن در بازار فارکس بگیرید. طبیعتا وقتی واکنش معامله گران به اخبار را بدانید می توانید معاملاتی را بر مبنای اخبار بازوبسته کنید که البته معمولا این معامله ها کمی پر ریسک تر از معاملات عادی هستند اما سود بیشتری هم عاید شما می کنند.

مدرسه فارکس در ایران

 اجازه دهید برای شما مثالی را بزنم. وقتی رئیس فدرال رزرو تصمیم می گیرد به سیاست های تهاجمی اش ادامه دهد این به منزله قوت گرفتن دلار آمریکاست. پس شما می دانید زمینه اصلی برای معامله کردن روی طلا و جفت ارزی مثل یورو دلار، معامله در جهت حرکت نزولی است چرا که دلاری که در مخرج کسر است در حال قدرت گرفتن است. اخبار اقتصادی فارکس فکتوری همینقدر مهم هستند و می توانند محرک بزرگی برای تحلیل تکنیکال باشند. به طور مثال ممکن است قیمت در زیر یک سطح مقاومت ساعت ها درجا بزند و با اعلام شدن یک خبر مهم مثل اعلام نرخ بهره یا تورم به یک باره این خط مقاومت در چند ثانیه از پیش روی برداشته شود به صورتی که گویی از ابتدا وجود نداشته است. پس اهمیت تحلیل فاندامنتال در معاملات بازار فارکس را به هیچ وجه دست کم نگیرید.

البته روش های دیگر تحلیلی هم در بازارهای مالی مثل روش تحلیل سنتیمنت که بر مبنای احساسات معامله گران است وجود دارد که در مدرسه فارکس توامان با تحلیل فاندامنتال به شما آموزش داده می شود.

آموزش مدیریت سرمایه در بازار فارکس

وقتی مراحل آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال کامل شد شما نیاز دارید تا استراتژی خود را بهینه کنید. در مراحل بهینه سازی استراتژی شما نیاز دارید تصمیم درستی نسبت به تعیین حد سود و حد ضرر داشته باشید. در ابتدا با توجه ستاپ معاملاتی، شما تخمین می زنید که احتمال سود ده و ضرر ده بودن معامله به چه اندازه است و با توجه به استراتژی شما که هم می تواند سوئینگ هم اسکلپ باشد حد سود و حد ضرر خود را تعیین می کنید. در زمان اخبار اقتصادی هم می توانید این حد سودها و ضررها را با توجه به حرکت های موقتی اما هیجانی بازار تغییر دهید. همانطور که گفته شد شما در بازار فارکس متغیرهای زیادی دارید و برای اینکه در این حرفه استاد شوید این نیاز وجود دارد که از تمام ابزارهای موجود نهایت استفاده را ببرید. یکی از مهمترین ابزارها که ضرر شما را به حداقل رسانده و میزان سود دهی شما را بالا می برد همین مدیریت سرمایه است.

مدرسه فارکس در ایران

آموزش روانشناسی بازار در فارکس

آموزش روانشناسی در بازار فارکس به هیچوجه جدی گرفته نمی شود. شما در زمان معامله در بازار فارکس باید بسیار منطقی رفتار کنید. هرگونه تصمیم احساسی می تواند حساب شما را تا 0 پایین ببرد. معامله با الگوریتم های بسیار پیچیده، به ابزار شرکت های بزرگ بازار تبدیل شده که بیشتر سرمایه بازار را در اختیار دارند. خصوصیت اصلی معاملات با الگوریتم ها این است که هیچ احساسی در آن دخیل نیست و شما برای به سود رسیدن در بازارهای مالی باید دنبال رو همین مکتب بی حس بودن باشید. روانشناسی بازار در فارکس فقط شامل احساساتی بودن شما نمی شود بلکه تحلیل سنتیمنت را درگیر می کند که وقتی یک اتفاق بزرگ مثل جنگ روسیه و اوکراین به وقوع می پیوندد چه ارزها و کالاهایی قوی شده و چه ارز یا کالایی ضعیف می شود. ترس و طمع روی دارایی های مختلف چه تاثیری دارد و شما چه زمانی می توانید با بازدهی بالا به معامله کردن در بازار فارکس بپردازید.

مدرسه فارکس

سایت آموزشی بورسا با هدف ساخت مدرسه فارکس آنلاین تلاش کرده تا تمام منابع موثق و ارزشمند را که شامل تحلیل های روزانه بازار، 300 مقاله فارکسی و وبینارهای هفتگی می شود را در اختیار کاربرانش قرار دهد تا درصد موفقیت کاربران پارسی زبان علاقه مند به بازار فارکس را افزایش دهد. اخبار اقتصادی فارکس فکتوری یکی از بزرگترین خدمات این سایت آموزشی است که کار تحلیل اخبار مهم بازار را برای پارسی زبانان راحت کرده است.

پرسش های متداول

بهترین مدرسه فارکس آنلاین در بازار ایران کدام است؟

سایت آموزشی بورسا با برگزاری دوره های آموزشی، 300 مقاله فارکسی و وبینارهای پرسش و پاسخ از این نظیر بدون رقیب است

چه روش های تحلیلی در مدرسه فارکس آموزش داده می شود؟

آموزش های 1. تحلیل تکنیکال 2. تحلیل فاندامنتال 3. تحلیل سنتیمنت 4. روانشناسی بازار 5 مدیریت سرمایه

چه قدر زمان می برد تا به واسطه مدرسه فارکس برای معامله گری در بازار فارکس آماده شوم؟

با توجه به میزان زمانی که در روز می گذارید متغیر است. اگر شخصی سه ساعت در روز زمان بگذارد در 3 ماه می تواند استراتژی معاملاتی اش را پیدا کرده و پس از آن شروع به بهینه سازی آن کند.