اگر شما صاحب کسب و کاری هست که قصد دارید برای آن سایت طراحی کنید، در ابتدا باید یک لیست از امکانات برای سایت فروشگاهی خود تهیه کنید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با مهم ترین امکانات که لازمه هر سایت فروشگاهی است، آشنا شوید.

کاربرپسند بودن سایت

اولین نکته ای که باید در طراحی سایت در نظر بگیرید ظاهر زیبا و کاربرپسند سایت است، ظاهر سایت همان چیزی است که کاربران در اولین لحظه ورود به سایت با آن مواجه می شوند. از مهم ترین موارد که در می توان در داشتن جلوه بصری زیبا برای سایت نام برد انتخاب یک قالب وردپرس حرفه ای است. قالبی که علاوه بر داشتن امکانات، سایت شما را هم زیبا کند.  Woodmartیک قالب فروشگاهی است که همه نیاز های شما را برای طراحی سایت فروشگاهی برطرف می کند.

قالب مناسب برای سایت فروشگاهی

تصاویر مناسب از محصولات

از مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی وردپرس که باید به آن توجه ویژه کرد تصاویر مناسب از محصولات است، در سایت های فروشگاهی عکس محصولات از زوایای مختلف باعث می شود که تصمیم به خرید مشتری قطعی شود. حتی بهتر است که از یک عکاس حرفه ای برای عکاسی محصولات خود استفاده کنید.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

بحث اعتماد در خرید های اینترنتی همیشه مطرح است و کاربران به سختی به هر سایتی اعتماد می کنند، یکی از راه های جلب اعتماد مشتریان دریافت اینماد است. پس حتما در ابتدای کار خود این امکان را به سایت فروشگاهی وردپرس خود اضافه کنید.

حفظ امنیت سایت

یکی دیگر از مهم ترین امکانات سایت فروشگاهی وردپرس حفظ امنیت است. در همه سایت ها بحث امنیتی مطرح است و هیچ وبمستری دوست ندارد امنیت سایتش به خطر بیفتد. ولی در سایت های فروشگاهی به دلیل وجود تعداد زیاد کاربران و اطلاعات آن ها بحث امنیتی باید جدی تر بررسی شود. از اقدامات امنیتی که باید در ابتدا آن انجام دهید فعال سازی ssl است. بعد از آن استفاده از افزونه های امنیتی هم می تواند تا حد بسیار زیادی سایت را ایمن کند.

ریسپانسیو بودن سایت

قابلیت واکنش گرایی برای سایت ها یک فاکتور بهینه سازی موتور های جستجو است. امروزه 60 درصد کاربران از طریق موبایل از سایت های مختلف بازدید می کنند. ریسپانسیو بودن هم به معنای قابلیت نمایش سایت در همه صفحه های نمایشگر است. برای تست واکنش گرایی می توانید از Google Mobile Friendly Test کمک بگیرید و مشکلات ریسپانسیو را حل کنید.

در راستای واکنش گرایی استفاده از قالب و افزونه های موبایل فرندلی توصیه می شود.

قابلیت صدور فاکتور

اگر کاربران پس از خرید فاکتور دریافت کنند خیالشان از بابت خرید راحت میشود. در واقع یک نوع فرایند اعتمادسازی برای مشتریان است. برای این کار می توانید از افزونه صدور فاکتور استفاده کنید. این افزونه قابلیت ارسال دستی و خودکار فاکتور به واتساپ مشتریان، ارسال ایمیل و sms، ارسال pdf  فاکتور به مشتریان را دارد.

صدور فاکتور یک امکان حرفه ای برای سایت فروشگاهی

پرداخت الکترونیکی

از دیگر امکانات سایت فروشگاهی وردپرس انتخاب درست درگاه پرداخت است. حتما از درگاه های پرداخت مورد اطمینان استفاده کنید چون مستقیما با امنیت کاربران در ارتباط است.

شفاف سازی روش های حمل و نقل

انتخاب روش حمل و نقل برای کاربران سایت های فروشگاهی خیلی مهم است. اگر کاربران در انتهای خرید با هزینه های بالای حمل و نقل مواجه شوند قطعا خرید را نیمه کاره رها می کنند. شما می توانید برای ترغیب بیشتر مشتریان به خرید در روش های حمل و نقل، ارسال رایگان اولین خرید، ارسال درب منزل رایگان و یا ارسال رایگالن در صورت رسیدن به مبلغ خاصی در سبد خرید را در نظر بگیرید. شما می توانید با خرید یک افزونه حمل و نقل هر تنظیمی را برای تشویق بیشتر مشتریان به خرید انجام دهید.

امکان فیلتر بندی و سرچ سریع

فیلتر بندی محصولات و جستجوی سریع یکی دیگر از امکانات سایت فروشگاهی وردپرس است که باید به آن دقت کنید. اگر تعداد بالایی محصول دارید حتما از فیلتر بندی استفاده کنید تا مشتریان به سادگی بتوانند محصولات را بر اساس سایز، رنگ و حتی برند به سادگی پیدا کنند. قدرت سرچ سریع هم در سایت های فروشگاهی به تجربه کاربری کمک می کند.

پشتیبانی آنلاین

یکی دیگر از مواردی که می توان در لیست امکانات سایت فروشگاهی وردپرس قرار داد، پشتیبانی آنلاین است، اگر مشتریان بتوانند هر سوالی که درباره فرایند خرید محصولات دارند بپرسند و در کمترین زمان ممکن به پاسخ برسند قطعا بهتر می توانند به فروشگاه شما اعتماد کنند. شما می توانید با استفاده از پلاگین های چت آنلاین مانند افزونه چت واتساپ این امکان را به سایت فروشگاهی خود اضافه کنید.

به اشتراک گذاری نظرات سایر کاربران

یکی از عواملی که منجر به خرید از سایت هایی مانند دیجی کالا شده است، به اشتراک گذاری نظرات همه مشتریان است. مخصوصا وقتی مشتریان قصد خرید کالای گران قیمتی دارند تحقیق بیشتری درباره کالا می کنند. نظرات سایر کاربران می تواند تصمیم گیری به خرید را در افراد بیشتر کند.

ایجاد بلاگ برای فروشگاه

اگر شما سایتی هستید که کاربران نیاز به راهنمای استفاده از محصول دارند، می توانید از قسمت مقالات کمک بگیرید. با این کار  علاوه بر اینکه اطلاعات مفید و ارزشمندی را به مشتریان سایت خود ارائه می دهید به بهبود سئو سایت خود هم کمک کرده اید.

سرعت بالای سایت

برای سایت های فروشگاهی سرعت بسیار اهمیت دارد.چون کاربران زیادی از سایت بازدید می کنند و تاخیر در بارگذاری صفحات منجر به از دست رفتن تعداد زیاد مشتریان می شود. برای افزایش سرعت سایت می توانید از افزونه های بهینه سازی سایت مانند افزونه راکت استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی امکانات سایت فروشگاهی وردپرس پرداختیم. سایر امکاناتی که می توانید برای افزایش فروش استفاده کنید استفاده از افزونه های تخفیف، افزونه های پیشنهاد شگفت انگیز، افزونه دکان پرو ، افزونه اطلاع رسان موجودی محصولات و.... استفاده کنید.