فوتبال بدون شک از گذشته تا کنون جذاب ترین و پرطرفدارترین ورزش دنیا است.بیشتر مردم جهان شیفته فوتبال هستند.مستند هایی در رابطه با فوتبال تولید می شوند که طرفداران بسیاری را به همراه دارد.گفته می شود که کشور ما بیشترین طرفدار را در سطح قاره آسیا داشته و دارد و از این جهت با کشورهای اروپا و دیگر کشورهای صاحب نام در فوتبال رقابت می کند.سایت های مختلفی از جمله سایت فیلم2سریال مستند های بسیار جذاب و دیدنی را در سایت خود قرار داده است شما عزیزان می توانید مستند مورد نظر خود را به راحتی دریافت نمایید.

مستند لیورپول

باشگاه فوتبال لیورپول (به انگلیسی: Liverpool Football Club) یک باشگاه فوتبال انگلیسی در شهر لیورپول است که در لیگ برتر انگلستان رقابت می‌کند. لیورپول یکی از پر افتخارترین باشگاه های فوتبال انگلستان است و در اروپا نیز بعد از رئال مادرید و آث میلان، همراه بایرن مونیخ سومین تیم پر افتخار تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود. این باشگاه در سال 1892 تأسیس شده‌است و بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آنفیلد انجام می‌دهد.نخستین قهرمانی لیورپول در نخستین فصل تأسیس این تیم در لیگ لانکاشر رقم خورد. در سال 1901 این تیم برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شد. در سال 1965 نیز قرمزها توانستند نخستین جام خود در جام حذفی را کسب کنند. دههٔ 1980، جزء موفق‌ترین دوران لیورپول محسوب می‌شود. لیورپول در این دوره توانست پنج بار قهرمان لیگ، دو بار قهرمان جام حذفی، چهار بار قهرمان جام اتحادیه، پنج بار قهرمان جام خیریه و دو بار قهرمان اروپا شود.مستند لیورپول: وعده کلوپ (Klopp’s Promise) محصول سال 2020 کشور آمریکا است که سرگذشت لیورپول در سال‌های سرمربیگری یورگن کلوپ را به تصویر می‌کشد. این مستند با اجرای عادل فردوسی پور و با شرکت محمد صلاح و یورگن کلوپ و سایر عوامل تیم فوتبال لیورپول انگلستان تولید شده است. داخل کشور، این باشگاه نوزده عنوان قهرمانی لیگ فوتبال انگلستان،هشت جام حذفی، رکورد نه جام اتحادیه و شانزده جام خیریه انگلستان را به دست آورده‌است.در رقابت‌های بین‌المللی، این باشگاه شش عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا،سه لیگ اروپا، چهار سوپرجام اروپا –رکورد کل انگلیس– و یک جام باشگاه‌های جهان را به دست آورده‌است.این باشگاه خود را به عنوان یک قدرت اصلی در فوتبال داخلی و اروپایی در دهه‌های 1970 و 1980 تثبیت کرد، زمانی که بیل شنکلی، باب پیزلی، جو فاگان و کنی دالگلیش، این باشگاه را در مجموع به یازده عنوان قهرمانی لیگ و چهار لیگ قهرمانان اروپا رساندند.برای دانلود مستند دوبله فارسی  می توانید به سایت فیلم 2 سریال مراجعه نمایید.

دانلود فیلم

لیورپول دو لیگ قهرمانان دیگر در سال‌های 2005 و 2019 به ترتیب با سرمربی‌گری رافائل بنیتز و یورگن کلوپ به دست آورد. کلوپ همچنین لیورپول را به نوزدهمین قهرمانی لیگ در سال 2020 رساند که این اولین قهرمانی باشگاه در شکل جدید لیگ برتر انگلیس بود.این باشگاه در سال 1892 میلادی تأسیس و به سرعت در فوتبال انگلستان تبدیل به تیمی قدرتمند شد. به نحوی که در طی سال‌های 1900 تا 1947، پنج بار به عنوان قهرمانی لیگ دسته اول دست یافت. با این وجود، لیورپول در اوایل دهه 50 میلادی دچار افت شد و پس از حذف از لیگ دسته اول، هشت سال را در لیگ دسته دوم سپری کرد. در سال 1959 بیل شنکلی به سرمربی‌گری این تیم گماشته شد که این باشگاه در فصل سوم حضور شنکلی در این سمت (1961–62) با قهرمانی در پیکارهای دستهٔ دوم، به دسته بالاتر صعود کرد. بازیکنان لیورپول به‌طور سنتی پیراهن‌های سفید و قرمز به تن می‌کردند اما در نوامبر 1964 میلادی لباس این تیم به صورت یک‌دست به رنگ قرمز تغییر یافت.در سال 1985 فاجعه ورزشگاه هیسل باعث خدشه‌دار شدن نام باشگاه در سطح اروپا شد. در این حادثه 39 هوادار یوونتوس به دلیل فروریختن دیواره ورزشگاه کشته‌شدند.چهار سال پس از آن، باشگاه لیورپول متحمل فاجعه دیگری شد. در این فاجعه که به سانحه هیلزبورو مشهور است، 96 نفر از هواداران لیورپول تحت فشار هجوم تماشاگران بین حصار ورزشگاه کشته شدند. به یاد جان باختگان این حادثه دو شعله فروزان به نشان باشگاه افزوده شد. هر دو فاجعه اثرات و واکنش‌های وسیعی بر فوتبال اروپا، انگلستان و خود باشگاه تا به امروز به دنبال داشته‌است.باشگاه فوتبال لیورپول از زمان شکل‌گیری آن تا به امروز در ورزشگاه آنفیلد بازی می‌کند. طرح‌هایی در دست بود که ورزشگاه جدیدی در استنلی پارک ساخته شود که بر اساس این طرح‌ها معین شده‌ بود تا پایان سال 2011 ورزشگاه جدید در این مکان ساخته شود اما به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی ساخت این برنامه به حالت تعلیق درآمد. با به وجود آمدن این شرایط، برنامهٔ ذکر شده جای خود را به طرح افزایش گنجایش ورزشگاه آنفیلد تا سقف 54000 نفر داد.لیورپول پایگاه هواداری بزرگ و وسیعی در سراسر جهان دارد و در این امر با دیگر باشگاه‌های بزرگ رقابت می‌کند. این باشگاه هفتمین باشگاه پرطرفدار فوتبال در جهان است.

دانلود فیلم

دانلود مستند لیورپول را به شما عزیزان پیشنهاد می کنم.خلاصه این مستند از این قرار است که سال 2015 که یورگن کلوپ پا به باشگاه لیورپول گذاشت، قول داد این تیم را به قهرمانی لیگ برساند. در مستند تماشایی وعده کلوپ، عادل فردوسی پور جزئیات سرگذشت او در آنفیلد را روایت میکند. ماجرای تحول چهار ساله لیورپول تحت هدایت کلوب. از جلسات اولیه تمرین و مشکلات خط دفاعی، تا بازیکنانی که به تیم اضافه شدند تا رویای او را تبدیل به حقیقت کنند. از شادی های پرشور و در آغوش کشیدن بازیکنان، تا مصاحبه های هیجان انگیز با رسانه ها. نمی شد توقع داشت کلوپ کارش را بهتر از این انجام دهد. پیوندی که بین او و طرفداران لیورپول شکل گرفته، تا پایان عمرشان دوام خواهد داشت. کلوپ در حال عملی کردن وعده اش است. رویایی که فقط یک بحران جهانی توانسته آن را به تاخیر بیندازد…