اغلب افراد زمان بسیار زیادی را برای امور مختلف مثل رسیدن به محل کار و رفت و آمد خود و خانواده و سفر و دیگر موارد در ماشین می گذرانند. به سبب همین استفاده از لوازم جانبی ضروری برای خودرو در راحتی، آسایش و امنیت شما بسیار تاثیر گذار است. در ادامه به لوازم جانبی جدیدی که در سال ۲۰۲۳ است، می پردازیم.

لوازم جانبی خودرو

رانندگی کردن یکی از لذت بخش ترین تجربه ها است. البته لذت بخش بودن این تجربه هیجان انگیز وابسته به ویژگی های خودرو و طراحی آن است. البته جای نگرانی نیست، شما می توانید با اختصاصی سفارش دادن خودرو خود و استفاده از لوازم جانبی مناسب تجربه رانندگی لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. بعضی از لوازم جانبی ها می توانند مزایای بسیاری داشته باشند و این مزایای در موارد زیادی مانند موارد زیر موثر است.

  • عملکرد
  • راحتی
  • ظاهر زیبا
  • امنیت
  • بهداشت
  • ...

البته برخی از لوازم های جانبی بر اساس علایق و ترجیح های شما رتبه بندی می شوند و شما با توجه به صلاح خود مفید ترین آن ها را انتخاب می کنید. در ادامه به برترین و جدیدترین لوازم جانبی خودرو در سال ۲۰۲۳ می پردازیم.

  • هولدر گوشی
  • شارژر فندکی
  • کابل aux
  • کمپرسور باد
  • دانگل بلوتوث
  • کپسول آتش نشانی
  • زنجیر چرخ

جدید ترین لوازم جانبی خودرو در سال ۲۰۲۳

هولدر گوشی

در زمان رانندگی در بعضی مواقع ما نیاز به جی پی اس خواهیم داشت. برای استفاده از برنامه های موقعیت یاب مختلف شما باید از یک هولدر گوشی مناسب استفاده کنید تا دو دست خود را تنها برای رانندگی استفاده کنید و از خطر ایجاد تصادف بکاهید. شاید هولدر ها مدل های مختلفی داشته باشند اما از همه ی آن ها برای ثابت نگه داشتن تلفن همراه در ماشین استفاده می شود. با استفاده از هولدر می توانید بدون اینکه به دست نیازی داشته باشید اطلاعات روی نمایشگر را مشاهده کنید. فقط در هنگام خرید هولدر حتما به اندازه گوشی خود توجه کنید.

شارژر فندکی

اغلب افرادی که تایم زیادی را در سفر می گذرانند با مشکل تمام شدن شارژ گوشی مواجه می شوند و این یکی از مشکلات رایج میان آن هاست و دسترسی نداشتن به برق این مشکل را عمیق تر می کند‌. یکی از راه حل هایی که در این موقعیت ها به ذهن افراد می رسد استفاده از پاور بانک است. اما این راه حل بسیار راه حل خوبی نیست زیرا در سفر ها و مسیر های طولانی شما فقط چند بار می توانید گوشی را با پاور شارژ کنید و بعد از  مدتی شارژ پاور هم تمام می شود. در این مواقع شما باید از شارژر فندکی استفاده کنید. این محصول بهترین راه حل است و به راحتی داخل کیس فندکی ماشین قرار می گیرد و شارژ آن به وسیله باتری برق انجام می شود.

برخی از شارژر های فندکی چندین خروجی دارند یا بعضی از آن ها از قابلیت شارژ سریع برخوردارند که با استفاده از آن می توانید موبایل خود را سریع شارژ کنید. مهم ترین نکته در امر خرید شارژر فندکی این است که آن را از برند معتبری خریداری کنید که به امنیت باتری و کیفیت ماشین صدمه نزند. برای خرید هر یک از لوازم جانبی خودرو به سایت های معتبر مراجعه نمایید.

کابل AUX

ضبط هایی که در قدیم تولید شده اند یا برخی از نسخه های مختلف ضبط ها اتصال بلوتوث را ندارند و شما نمی توانید با استفاده از بلوتوث گوشی خود را به آن متصل کنید. در زمانی که در این موقعیت بودید برای اینکه بتوانید گوشی را به ضبط متصل کنید باید از کابل aux  استفاده کنید. از ظاهر این کابل می توان گفت که در دو سمت آن جکی وجود دارد به سایز سه و نیم میلی متر است و طریقه اتصال آن این است که یک سر را در جایگاه هندزفری گوشی قرار می دهیم و سمت دیگر آن را به ضبط وصل می کنیم. البته نکته قابل توجه در هنگام خرید این وسیله این است که ضبط و گوشی این وسیله را پشتیبانی کنند و اگر این قابلیت را نداشتند از رابط استفاده کنید.

جدید ترین لوازم جانبی خودرو در سال ۲۰۲۳

کمپرسور باد

یکی از وسیله های بسیار کاربردی در ماشین کمپرسور باد است زیرا برای همه ی ما در مواقع بسیاری پیش آمده است که در هنگام رانندگی متوجه کم باد شدن تایر ماشین شویم و این امر باعث شود که به مقصد خود دیرتر برسیم. کمپرسور باد با داشتن سایز کوچک به راحتی در صندوق جا می گیرد و در این مواقع به کمک ما می آید. این وسیله کاربردی خود میزان باد لاستیک را به صورت خودکار تنظیم می کند و خودش تشخیص می دهد که به اندازه لاستیک باد شود و از بیش از حد باد شدن آن جلوگیری می کند.

دانگل بلوتوث

یکی دیگر از راه حل هایی که با استفاده از آن می توانید گوشی خود را به ضبط وصل کنید دانگل بلوتوث است. این وسیله در مواقعی که ضبط قابلیت اتصال بلوتوث را ندارد به کار می رود و شما بدون اینکه ضبط را عوض کنید می توانید گوشی خود را به ضبط متصل کنید . این دانگل بلوتوثی بدون استفاده از سیم در جایگاه یو اس بی ضبط وصل می شود. از آپشن های برخی از این محصولات داشتن میکروفون است که با استفاده از آن می توانید تماس نیز برقرار  کنید. بهتر است که خرید لوازم جانبی خودرو را از مراکز مجاز و سایت های معتبر انجام دهید.

کپسول آتش نشانی

برخی اوقات وقتی تصادفی رخ می دهد منجر به آتش سوزی می شود. در این مواقع شما به کپسول آتش نشانی نیاز ضروری دارید و باید حتما آن را در خودرو خود داشته باشید. شما باید کپسول آتش نشانی مناسب ماشین خودرو را تهیه کنید چون احتمال دارد ماشین خود یا ماشین دیگری آتش بگیرد و شما در صورت مشاهده با استفاده از کپسول می توانید از بزرگ شدن این آتش سوزی جلوگیری کنید.

زنجیر چرخ

یکی دیگر از لوازمی که در ماشین بسیار نیاز است زنجیر چرخ است. شما در مسیر های برقی که شرایط آب هوایی زیاد مناسب نیست و بد است می توانید با استفاده از زنجیر چرخ کمک زیادی به خود بکنید. در خرید زنجیر چرخ شکی نیست و شما حتما باید همیشه از داشتن آن در ماشین خود برخوردار باشید.