لپ‌تاپ‌ها از جمله وسایلی هستند که امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی کاری و شخصی انسان‌ها دارند و به آنها کمک می‌کنند بهتر بتوانند بر شرایط خود تسلط داشته باشند. لپ تاپ‌ها مانند هر وسیله الکترونیک دیگر ممکن است دچار خرابی شوند و همین امر چالش‌های زیادی را برای صاحبان آنها به وجود می‌آورد. در نتیجه، سریعا باید برای تعمیر لپ تاپ اقدام شود. بهتر است برای تعمیر لپ تاپ خود به نمایندگی آن مراجعه نمایید تا بهترین خدمات به شما تعلق گیرد.

خرابی باطری

یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود صاحبان لپ‌تاپ‌ها به سمت نمایندگی لپ تاپ ایسوس و یا نمایندگی‌های دیگر کشیده شوند عدم روشن ماندن لپ‌تاپ بدون وصل شدن به برق است. در این شرایط، زمانیکه لپ‌تاپ‌ شما روشن می‌شود، پس از چند دقیقه آلارم تمام شدن باطری بر روی صفحه نمایش داده می‌شود.

 با اینکه شما به تازگی لپ تاپ خود را از برق جدا کرده‌اید، اما باز این آلارم را مشاهده می‌کنید. این امر نشان می‌دهد باطری لپ‌تاپ خراب شده است و باید هر چه سریعتر عوض شود. در غیر اینصورت، ساختار داخلی لپ‌تاپ تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

عدم ذخیره شدن اطلاعات بر روی لپ‌تاپ

گاهیی ممکن است مشاهده کنید که پوشه‌هایی با نام‌های عجیب و غریب بر روی صفحه نمایش به وجود آمده‌اند و یا گاهی تلاش می‌کنید پوشه‌ای را از روی لپ‌تاپ حذف کنید و با اینکه آن را حذف کرده‌اید، باز مشاهده می‌کنید آن پوشه وجود دارد. در این شرایط، به احتمال زیاد هارد گوشی شما آسیب دیده است و باید برای تعمیرات هارد اقدام نمایید. بهتر است بدانید تعمیر هارد یکی از کارهای تخصصی است که نیاز به اطلاعات فنی بالا دارد. به همین دلیل، اگر شما برای تعمیر لپ تاپ تان به مراکز نامعتبر بروید، ممکن است لپ‌تاپ شما هرگز به حالت اولیه بازنگردد.

هنگ کردن لپ‌تاپ

از جمله مواردی که افراد را برای تعمیر لپ تاپ و یا تعمیر نوت بوک به سمت نمایندگی‌های تعمیرات لپ‌تاپ می‌کشاند هنگ کردن بیش از حد لپ‌تاپ است. این مسئله برای کسانی که با لپ‌تاپ‎های خود کارهای تخصصی انجام می‌دهند بسیار مهم است و چالش‌های زیادی را در حین کار به وجود می‌آورد. هنگ کردن لپ‌تاپ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل آن ویروسی شدن لپ‌تاپ است که مشکل با نصب آنتی ویروس برطرف می‌گردد. یکی دیگر از دلایل آن می‌تواند گرم شدن بیش از حد لپ‌تاپ باشد که با نصب فن بر روی لپ‌تاپ این مشکل رفع می‌گردد. البته باید بدانید هنگ کردن لپ‌تاپ می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد که باید توسط یک فرد متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

ریست شدن خودبه‌خودی

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که در زمان کار با لپ‌تاپ متوجه شوید لپ‌تاپ خودبه‌خو ریست می‌شود. اگر کارهای تخصصی با لپ‌تاپ خود انجام می‌دهید، این مسئله مشکلات زیادی را برای شما به وجود می‌آورد. در نتیجه، باید برای تعمیر لپ تاپ اقدام نمایید. ریست شدن خودبه‌خودی لپ‌تاپ دلایل مختلفی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به وجود مشکل در تنظیمات سیستم، وجود بد سکتور، ویروسی بودن لپ‌تاپ و وجود مشکل در بخش منبع تغذیه لپ‌تاپ اشاره کرد.

وجود نقاط رنگی بر روی صفحه نمایش

گاهی برای شما پیش می‌آید زمانی که لپ‌تاپ خود را روشن می‌کنید خطوط و نقاط رنگی را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده نمایید. این خطوط و یا نقاط رنگی می‌توانند دید شما را محدود کنند و در نتیجه نمی‌توانید به خوبی از لپ‌تاپ خود استفاده نمایید. در این شرایط، باید برای تعمیر لپ تاپ به یک مرکز معتبر بروید. وجود خطوط و نقاط رنگی بر روی لپ‌تاپ نشان‌دهنده این است ال‌سی‌دی لپ‌تاپ دچار مشکل شده است و تنها یک فرد متخصص می‌تواند برای رفع آن اقدام نماید.

شطرنجی شدن صفحه لپ‌تاپ

از جمله مواردی که ممکن است شما را با چالش‌های زیادی روبه‌رو کند و به سمت نمایندگی‌های معتبر برای تعمیر لپ تاپ بکشاند شطرنجی شدن صفحه لپ‌تاپ است. در این شرایط ناگهان صفحه نمایش شطرنجی می‌شود و به شما اجازه نمی‌دهد به محتوایی که برروی صفحه نمایش وجود دارد تسلط داشته باشید.

مشکلات و خرابی های لپ تاپ ها

از دلایلی که باعث بروز این مشکل می‌شوند می‌توان به اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های با حجم بالا، وجود مشکل در فلت صفحه‌نمایش و یا حتی وجود مشکل در کارت گرافیک اشاره کرد. تنها یک فرد متخصص باید لپ‌تاپ را تعمیر نماید تا بتواند به مشکلات آن پی ببرد.

لرزش صفحه لپ‌تاپ

ممکن است برای شما پیش آمده باشد زمانی که لپ‌تاپ خود را روشن می‌کنید متوجه شوید که می‌لرزد. در این شرایط، چشمهای شما به شدت آسیب می‌بیند و کار بر روی لپ‌تاپ را برای شما دشوار می‌کند. قبل از آنکه برای تعمیر لپ تاپ اقدام کنید، مطمئن شوید که آهنربای قوی در نزدیکی لپ‌تاپ قرار ندارد. زیرا وجود آهنربا باعث می‌شود میدان مغناطیسی قوی به وجود بیاید و همین امر سبب لرزیده شدن صفحه لپ‌تاپ می‌شود. از دلایل دیگر بروز این امر می‌توان به خرابی رم، مشکلات مربوط به هارددیسک، وجود برخی نرم‌افزار‌های مخرب روی سیستم شما، به‌هم‌ریختگی در تنظیمات بایوس سیستم، ویروسی شدن لپ‌تاپ اشاره کرد.

عدم روشن شدن لپ‌تاپ

ممکن است لپ‌تاپ خود را روشن کنید و متوجه شوید لپ‌تاپ روشن نمی‌شود. در این شرایط، دلایل مختلفی وجود دارند که باعث بروز این امر می‌شوند و در زمان تعمیر موبایل مد نظر قرار می‌گیرند. ممکن است دکمه پاور لپ‌تاپ خراب باشد. گاهی نیز سیم و یا کابل شارژ خراب است و نتوانسته است شارژ کافی را به درون لپ‌تاپ تزریق کند. در برخی از مواردی باطری لپ‌تاپ خراب است و هرگز شارژری را در خود نگه نمی‌دارد.

برای تعمیر لپ‌ تاپ به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد بروز مشکلات و تعمیر لپ تاپ در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلف در لپ‌تاپ به وجود می‌آیند که شما باید برای رفع آنها اقدام کنید. اگر به دنبال مرکز معتبری برای تعمیر لپ تاپ از جمله تعمیر مادربرد و تعمیر هارد هستید، می‌توانید به شرکت لایف سرویس مراجعه نمایید و خدمات زیادی را از آنها دریافت کنید.