سفر جاده‌ای و خرید بلیط اتوبوس همیشه به‌عنوان یکی از گزینه‌های ارزان قیمت و در عین حال جذاب، مطرح بوده است. هر روز نیز مسافران زیادی از تهران به مقاصد شهرهای مختلف کشور با اتوبوس سفر کرده یا بازگشت به پایتخت دارند و در یکی از ترمینال‌ها و پایانه‌های اتوبوس‌رانی تهران، از اتوبوس پیاده می‌شوند. در شهر تهران چندین ترمینال و پایانه اتوبوس‌رانی وجود دارد که در این مطلب، نگاهی اجمالی به هر یک خواهیم داشت.

شما نیز اگر علاقه‌مند هستید که در این باره اطلاعات مناسبی به دست آورده و با پایانه‌های مختلف اتوبوس‌رانی تهران بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری تهران

همان‌طور که اشاره کردیم در شهر تهران، چندین ترمینال اتوبوس‌رانی وجود دارد که در بخش‌های مختلف شهر، قرار دارند. اگر قصد خرید بلیط اتوبوس از تهران به مقصد شهری دیگر یا برعکس را دارید، بد نیست که اطلاعات نسبی در خصوص این ترمینال‌ها به دست بیاورید.

ترمینال مسافربری جنوب تهران (ترمینال خزانه)

ترمینال جنوب تهران که آن را با نام ترمینال خزانه نیز می‌شناسند در جنوب شهر تهران، واقع شده است. ترمینال خزانه را باید یکی از نخستین ترمینال‌های شهر تهران بدانیم. در این ترمینال، هر روز سفرهای جاده‌ای به شهرهای مختلف از جمله قم، سمنان، شاهرود، شوشتر، گرگان، مسجد سلیمان، یاسوج، یزد، دزفول، رفسنجان، زاهدان، بجنورد، کاوه اصفهان، اهواز، بروجرد، اسفراین، بم، بیرجند، اراک، آبادان، تایباد، تبریز، خرم آباد، دامغان، خمین، کاشمر، رفسنجان، سبزوار و... صورت می‌گیرد.

همین‌طور از پایانه خزانه یا همان ترمینال جنوب تهران، به کشورهای ترکیه، سوریه و عراق نیز سفرهایی جاده‌ای با اتوبوس داریم و در صورتی که مسافرانی از تهران بخواهند به مقصد این کشورها از مسیر جاده‌ای سفر کنند، امکان آن در ترمینال جنوب تهران، فراهم شده است. در این پایانه مسافربری شهر تهران، چندین فروشگاه‌، اتاق مادر و کودک، کافی شاپ، دستگاه خودپرداز، نمازخانه، فضای سبز، قنادی، بنک، خشک‌شویی و... نیز برای رفاه حال مسافران تعبیه شده است.

شماره تماس ترمینال جنوب تهران: 02155185501

معرفی ترمینال‌ها و پایانه‌های اتوبوس رانی تهران

ترمینال مسافربری غرب تهران (ترمینال آزادی)

ترمینال و پایانه مسافربری آزادی را باید شلوغ‌ترین ترمینال شهر بدانیم که هر روز و هر ساعت، سفرهای جاده‌ای مختلفی از این ترمینال و به مقصد آن صورت می‌گیرد. ترمینال آزادی، نزدیک به میدان آزادی تهران بوده و سال افتتاح آن، به ۱۳۷۵ بازمی‌گردد. جالب است بدانید که ترمینال غرب تهران، دو طبقه بوده و برای دسترسی به آن، هم می‌توانید از اتوبوس‌های بی آر تی و هم مترو و تاکسی استفاده کنید.

در این پایانه و ترمینال مسافربری تهران، چندین فروشگاه، پارکینگ، اتاق مادر و کودک، آژانس مسافربری، سرویس بهداشتی، آرایشگاه، کافی‌نت، مرکز پرورش اندام، سونا، جکوزی، دستگاه خودپرداز، سرویس ویژه معلولان و... در نظر گرفته شده است.

از این ترمینال به مقصد شهرهای مختلف، سرویس‌های اتوبوس‌رانی وجود دارد و به طور مثال برای خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز، این پایانه مناسب به نظر می‌رسد. البته دیگر پایانه‌های مسافربری تهران نیز اغلب بلیط اتوبوس به مقصد شهر تبریز را پشتیبانی می‌کنند. همین‌طور از دیگر شهرهایی که با پایانه غرب تهران، مسیر اتوبوسی فعال دارند، می‌توان به شهرهای کرمانشاه، ابهر، اربیل عراق، رامسر، همدان، ماکو، مشهد، یزد، سلیمانیه عراق، ایلام، قزوین، سنندج، ساوه، کامیاران، ترمینال اردبیل، استانبول ترکیه، آنکارا ترکیه، کاوه در اصفهان، تفلیس گرجستان، بانه، تبریز، باکو در کشور آذربایجان، باتومی در گرجستان، شبسیتر و... اشاره کرد.

شماره تماس ترمینال مسافربری غرب تهران: ۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵۴

ترمینال مسافربری شرق تهران (ترمینال تهران پارس)

همان‌طور که از نام این ترمینال برمی‌آید، پایانه مسافربری تهران پارس در منطقه شرق تهران قرار گرفته است. در این ترمینال، سفرهای مختلف جاده‌ای به مقصد شهرهای گوناگون، امکان‌پذیر است و همین طور خود ترمینال نیز خدمات و امکانات خوبی در اختیار مسافرانی که منتظر زمان حرکت اتوبوس خود هستند، ارائه می‌دهد.

از جمله مسیرهای خروجی و ورودی پایانه مسافربری شرق تهران یا همان ترمینال تهران پارس، شهر بابل، بابلسر، درگز، بجنورد، پایانه اراک، اسفراین، اصفهان، بابلسر، بجنورد، بندر ترکمن، بهشهر، درگز، رویان، ساری، سبزوار، شیروان، قوچان، کلاله، گرگان، گلپایگان، مشهد و یزد را داریم. همین‌طور مسیرهای ورودی مهم به این ترمینال، شامل اراک، آزادشهر، قائم شهر، گنبد کاووس، محمود آباد، پایانه نور، یزد و... را داریم.

شماره تماس ترمینال شرق تهران: ۰۲۱۷۷۷۱۷۷۰۰

ترمینال مسافربری پارک سوار بیهقی (ترمینال آرژانتین)

ترمینال مسافربری غرب تهران یا پایانه آرژانتین، یکی دیگر از ترمینال‌های فعال در پایتخت است که سفرهای مختلفی به کشورهای همسایه چون عراق، ترکیه و سوریه را پشتیبانی می‌کند. همین‌طور از این پایانه به مقصد شهرهای مختلف در کشور چون کاوه اصفهان، همدان، خرم آباد، رشت، سنندج، ساری، شهرکرد، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد مقدس، ارومیه، اراک، اهواز، بابلسر، بوشهر، تبریز، جهرم، شاهرود، شیراز، کرمانشاه و... سفرهای جاده‌ای و اتوبوسی داریم.

شماره تماس ترمینال مسافربری بیهقی: ۰۲۱۸۸۵۴۳۷۴۸

معرفی ترمینال‌ها و پایانه‌های اتوبوس رانی تهران

ترمینال مسافربری پونک تهران

جدیدترین ترمینال مسافربری در شهر تهران، پایانه پونک است. اگر قصد سفر به استان گیلان با اتوبوس را دارید، بهترین گزینه برای شما پایانه مسافربری پونک است. اگر قصد دارید که سفری از طریق این ترمینال مسافربری انجام دهید، متروی صادقیه بهترین مسیر برای دسترسی به پایانه پونک است و توصیه می‌کنیم که یا با تاکسی یا از طریق متروی صادقیه خود را به پایانه برسانید.

شماره تماس ترمینال مسافربری پونک: ۰۲۱۴۴۴۵۳۵۰۵

خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

در بالا نگاهی کوتاه به معرفی ترمینال‌ها و پایانه‌های مسافربری تهران داشتیم و توضیح مختصری از هر یک را مرور کردیم. شما اگر قصد خرید بلیط اتوبوس را دارید، به‌سادگی وارد اپلیکیشن یا نسخه وب اسنپ تریپ شده و با وارد کردن مبدأ و مقصد سفر خود، فهرست اتوبوس‌های فعال را مشاهد کرده و نسبت به رزرو بلیط و خرید آن، به‌صورت اینترنتی اقدام کنید. به این ترتیب علاوه بر تجربه خرید آنلاین بلیط اتوبوس راحت، به بهترین قیمت بلیط نیز دسترسی خواهید داشت.