یکی از اصطلاحات مهمی که در پشت قاب اغلب ساعت ها وجود دارد، 22 kاست. اما منظور از 22k در پشت ساعت چیست؟ این یک اصطلاح تخصصی مربوط به طلایی است که درون ساعت به کار رفته است. "K" مخفف Karat در زبان انگلیسی به معنای عیار است. از طلای ۲۲ عیار اغلب در ساخت ساعت استفاده میشود. در این طلا، ۲۲ قسمت از فلز، طلا است و بقیه قسمت های آن از فلزاتی مانند روی، نقره، نیکل و سایر آلیاژها تشکیل میشود. مخلوط کردن آلیاژها بافت طلا را سخت‌تر می‌کند و از این رو جواهرات و ساعت مچی ها بادوام می‌شوند.

اغلب معروف ترین برند ساعت ، از جواهرات در ساعت‌هایشان استفاده میکنند. به همین دلیل ساعت های با برندهای معتبر، قیمت بالاتری نسبت به مدل فیک دارند. در اکثر ساعت های فیک از مواد اولیه نامرغوب استفاده میشود. به همین دلیل اکثر آنها بعد از مدتی از کار میفتند. به همین دلیل مهم است که تنها یک ساعت مچی اصل بخرید. خرید ساعت مچی اصل امروزه به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است؛ چرا که در بازار امروز ساعت های فیک بسیار زیادی که ظاهری شبیه به ساعت اصل دارند موجود هستند.

برای اینکه یک خرید مطمئن داشته باشید، ابتدا باید یک فروشگاه مطمئن و با سابقه بالا پیدا کنید. فروشگاه آنلاین تیک تاک گالری از جمله فروشگاه های معتبری است که سابقه بالایی در زمینه فروش ساعت مچی دارد. تمامی محصولات این فروشگاه اصل است و به همراه یک ضمانتانمه معتبر بین المللی و داخلی تقدیم شما میشود.

طلای ۲۲ عیار چیست؟

طلای ۲۲ عیار حاوی ۲۲ قسمت طلا است که با دو قسمت از فلزات/آلیاژهای دیگر مانند مس، نقره، نیکل و روی مخلوط شده است. تمامی طلاهای ۲۲ عیار به طلای ۹۱۶ نیز معروف است زیرا دارای ۹۱.۶۷ درصد طلای خالص است. بافت این طلا به دلیل دارا بودن ردپایی از ترکیب فلزات نسبت به طلای ۲۴ عیار سخت تر و بادوام تر است. در نتیجه، طلای ۲۲ عیار برای ساخت جواهرات و یا ساعت استفاده می شود.

دلایل استفاده از طلای ۲۲ عیار در ساعت مچی

امروزه بسیاری از شرکت ها از طلا در ساخت ساعت‌هایشان استفاده میکنند. اما چرا طلا به عنوان یک فلز محبوب تلقی میشود؟ در ادامه به برخی از دلایل استفاده از طلای ۲۲ عیار در ساعت مچی اشاره خواهیم کرد.

زیبایی منحصر به فرد

طلا به عنوان یک فلز باارزش و زیبا در بین تمامی مردم دنیا شناخته میشود. ساعت مچی‌هایی که طلا درون آنها استفاده میشود ظاهری لوکس، سنتی و شیک‌تر از بقیه مدل های ساعت مچی دارند. همچنین ساعت هایی که به رنگ طلایی هستند، به راحتی با لباس های شما ست میشوند. یک ساعت طلایی همیشه ظاهر شما را برجسته می کند، اگر به درستی استایل شود. به همین دلیل زمان کمتری را برای ست کردن لباس‌های خود با ساعتتان صرف می‌کنید.

مقاومت و دوام بالا

طلا یک فلز بسیار مقاوم در برابر ضربات است و از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری میکند. بنابراین هنگامی که از طلا در ساعت ها استفاده میشود، ساعت ها در برابر آسیب های احتمالی در امان می‌ماند.

منظور از 22 K در پشت ساعت چیست؟ (بررسی 0 تا 100 دلایل)

ارزش سرمایه گذاری بالایی دارند!

کمتر کسی را میتوان را پیدا کرد که به طلا به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه نکند. گفته می شود که طلا یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری ها است زیرا نماد جهانی ثروت و تجمل است. مطمئنا ارزش آن ممکن است کمی نوسان داشته باشد، اما همیشه قیمت ثابتی دارد. بنابراین یک ساعت طلایی نماد موفقیت، تجمل و ثروت منطقی است. از سال های بسیار دور، ساعت های طلایی نمایانگر سطح تجمل بالای افراد است. همچنین کسانی که میخواهند موفقیت و محبوبیت خود را در بین افراد نشان دهند، از ساعت طلا استفاده میکنند. شاید به همین دلیل باشد که اکثر خوانندگان از ساعت، حلقه و زنجیر طلا استفاده میکنند.

طلا ضد حساسیت است!

یکی از ویژگی های طلا این است که برخلاف بسیاری از فلزات دیگر، پوست واکنش آلرژیک به آن نمیدهد و معمولا به عنوان یک فلز ضد حساسیت استفاده میشود. این به معنای آن است که طلا برای افرادی که از حساسیت پوستی رنج میبرند، گزینه مناسبی برای ساعت مچی است.

قسمت‌هایی از ساعت مچی که طلای ۲۲ عیار در آن استفاده می‌شود!

از زمانی که ساعت مچی اختراع شد، ساعت سازان از طلا به عنوان یکی از اجزای اصلی ساعت استفاده میکردند. از آنجاییکه طلا کدر نمیشود، سازندگان از آن به عنوان نوعی پل و یاتاقان برای اتصال چرخ دنده های مختلف به موتور ساعت استفاده میکنند. معمولا قسمت های اصلی ساعت مانند صفحه ساعت، نشانگر ساعت، دستبند و قاب آن برای ماندگاری طولانی از طلای ۲۲ عیار در آن استفاده میکنند

منظور از 22 K در پشت ساعت چیست؟ (بررسی 0 تا 100 دلایل)

در پایان

ساعت مچی یکی از اصلی‌ترین اجزای استایل شماست. اگر دقت کرده باشید، بدون یک ساعت مچی استایل شما نیمه تمام میماند. همچنین همانطور که در بالا ذکر شد، ساعت ها یکی از بهترین سرمایه ها برای شما هستند که تا سالیان طولانی میتوانید از آن‌ها استفاده کنید. نکته مهمی که قبل از خرید ساعت مچی باید در نظر داشته باشید این است که تنها یک ساعت مچی اصل از برندهای معتبر دنیا را بخرید. ساعت مچی اصل کیفیت غیرقابل مقایسه ای با یک ساعت مچی فیک دارد. همچنین متریال‌هایی که درون ساعت های اصل به کار میرود از نوع درجه یک هستند. اگر از یک فروشگاه آنلاین مطمئن خرید کنید، از اصالت ساعت خیالتان راحت میشود.