تسکبار یا نوار وظیفه، نواری است که در ویندوز در پایین صفحه نمایش قرار گرفته و آیکون منوی استارت و برنامه‌های اجرا شده و همین‌طور ساعت و تاریخ روی آن نمایان است. تسکبار ویندوز 11 از نظر برخی از کاربران کمی بزرگ است و متأسفانه پس از چند بروزرسانی ویندوز 11، ترفند کم کردن ارتفاع آن پاسخگو نیست! اما می‌توانید از قابلیت مخفی شدن taskbar در ویندوز 11 که به صورت خودکار انجام می‌شود استفاده کنید و به این ترتیب از فضای صفحه نمایش لپ تاپ که نسبتاً کوچک است، کمال استفاده را ببرید.

در ادامه به روش مخفی شدن taskbar در ویندوز 11 به صورت خودکار می‌پردازیم. با ما باشید.

تغییر سایز تسکبار ویندوز 11

اگر ویندوز 10 یا ویندوزهای قدیمی‌تر را نصب کرده‌اید، می‌توانید برای تغییر سایز تسکبار به تنظیمات مراجعه کنید و یکی از حالت‌های کوچک، متوسط یا بزرگ را انتخاب کنید اما تغییر تسک بار ویندوز 11 به روش معمول یعنی مراجعه به تنظیمات امکان‌پذیر نیست و گزینه‌ای برای این کار وجود ندارد. در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز 11 ترفند تغییر تسک بار ویندوز 11 به کمک رجیستری ادیتور جواب می‌داد اما اکنون چند ماه است که تغییر سایز تسکبار ویندوز 11 حتی از طریق رجیستری ویندوز هم امکان‌پذیر نیست.

اگر ویندوز 11 قدیمی و آپدیت نشده دارید، با مطالعه کردن مقالات آموزش شخصی سازی ویندوز ۱۱ و ترفند کوچک کردن تسکبار می‌توانید سایز تسکبار را تغییر بدهید اما اگر ویندوز ۱۱ شما بروز است، تنها راهکاری که برای استفاده‌ی بهینه‌تر از فضای صفحه نمایش کوچک باقی می‌ماند، این است که قابلیت Auto-Hide یا مخفی شدن خودکار تسکبار ویندوز را فعال کنید. مخفی شدن taskbar در ویندوز 10 یا ویندوز 7 به صورت خودکار نیز امکان‌پذیر است.

دقت کنید که بعضی از کاربران مبتدی سهواً تنظیمات تسک بار را دستکاری می‌کنند و با مشکل مخفی شدن taskbar در ویندوز 7 یا سایر ویندوزها روبرو می‌شوند. ظاهر کردن تسکبار بسیار ساده است و کافی است یکی از تیک‌های تنظیمات را حذف کنید.

فعال کردن مخفی شدن تسکبار ویندوز 11

برای دسترسی به تنظیمات سفارشی کردن تسکبار روی آن راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Taskbar settings را انتخاب نمایید.

نحوه فعال کردن مخفی شدن taskbar در ویندوز 11 به صورت خودکار

در تنظیمات روی Taskbar Behaviors کلیک کنید.

نحوه فعال کردن مخفی شدن taskbar در ویندوز 11 به صورت خودکار

در صفحه‌ی باز شده تیک گزینه‌ی Automatically Hide the Taskbar را اضافه کنید.

نحوه فعال کردن مخفی شدن taskbar در ویندوز 11 به صورت خودکار

به این ترتیب تسکبار از نظر پنهان می‌شود مگر آنکه موس را به لبه پایین صفحه نزدیک کنید، در این حالت تسکبار به صورت کشویی بالا می‌آید. با دور شدن موس مجدداً تسکبار مخفی می‌شود.

نحوه فعال کردن مخفی شدن taskbar در ویندوز 11 به صورت خودکار

قابلیت مخفی شدن خودکار تسکبار تا حد زیادی مشکل کاربران با اندازه‌ی عجیب تسکبار ویندوز 11 را حل می‌کند.

تسکبار ویندوز 11 زیباتر از ویندوزهای قبلی است تا جایی که بعضی از کاربران به دنبال برنامه برای تبدیل تسکبار ویندوز 10 به 11 هستند اما مشکلاتی مثل اندازه تسکبار ویندوز 11 و محدودیت در پین کردن آیکون روی تسکبار توسط کاربران گزارش شده است. امیدواریم مایکروسافت در آینده گزینه‌ای برای کوچک‌تر کردن تسکبار ویندوز 11 در نظر بگیرد.

شما از چه برنامه ای برای تغییر دادن تسکبار ویندوز 11 و سفارشی کردن آن استفاده می‌کنید؟