ویژگی جدید Instagram که این روزها معرفی شده، Nametags نام دارد که در حقیقت نسخه‌ی اینستاگرامی Snapcodes است، قابلیتی که در Snapchat موجود بوده و اکنون در اینستاگرام با نامی جدید کپی شده است. هر کاربر می‌تواند برای پروفایل کاربری خویش، Nametag بسازد تا دیگران با اسکن کردن آن، به پروفایل وی دسترسی پیدا کنند. می‌توانید Nametag به اشتراک گذاشته شده توسط دیگران را در اپلکیشن Instagram اسکن کنید و پروفایل‌ها را با این روش مشاهده کنید.

در ادامه به روش ایجاد Nametag در اینستاگرام می‌پردازیم. با ما باشید.

قابلیت جدید Nametags در نسخه‌ی اخیر اینستاگرام اضافه شده است و لذا برای بهره‌مندی از این ویژگی جدید می‌بایست ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

نحوه ایجاد Nametag در اینستاگرام

ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید و صفحه پروفایل خویش را با تپ کردن روی آیکون نمایش پروفایل، باز کنید. در این صفحه روی آیکون منو در گوشه‌ی بالا و راست صفحه تپ کنید. یکی از گزینه‌های موجود، Nametag است. روی آن تپ کنید.

آموزش ایجاد Nametag و اسکن کردن نیم‌تگ در اینستاگرام

در حال حاضر سه نوع مختلف Nametag در اینستاگرام وجود دارد و در هر نوع نیم‌تگ، بک‌گراند کدی که ساخته می‌شود، متفاوت است. می‌توانید از ایموجی، عکس سلفی یا عکسی که در حافظه‌ی گوشی موجود است و یا رنگ ساده به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید. توجه کنید که برای انتخاب نوع Nametag می‌بایست در بالای صفحه روی دکمه‌ی وسط صفحه تپ کنید، مثل تصویر فوق که Emoji در بالای صفحه ذکر شده و پس زمینه پر از ایموجی‌های شاد است. با انتخاب هر یک از سه نوع، قدم بعدی گرفتن عکس پس‌زمینه یا انتخاب ایموجی و یا رنگ است.

آموزش ایجاد Nametag و اسکن کردن نیم‌تگ در اینستاگرام

کد که در مرکز صفحه نشان داده می‌شود به پس‌زمینه مربوط نمی‌شود و تغییری نمی‌کند. در نهایت می‌بایست روی آیکون به اشتراک‌گذاری در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کرده و نیم‌تگ خویش را برای دیگران ارسال کنید.

در صورت نیاز هر زمان که لازم باشد می‌توانید نوع نیم‌تگ خویش را تغییر بدهید و از نو آن را ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید.

نحوه اسکن کردن Nametag در اینستاگرام

برای Scan کردن Nametag و باز کردن پروفایل مربوط به آن، مثل روش ایجاد نیم‌تگ روی منوی گوشه‌ی صفحه‌ی پروفایل تپ کنید و سپس روی گزینه‌ی Nametag تپ کنید. در صفحه‌ی ایجاد نیم‌تگ، دکمه‌ی Scan a nametag در پایین صفحه دیده می‌شود. روی آن تپ کنید و سپس دوربین گوشی را به سمت نیم‌تگ بگیرید. این در صورتی است که نیم‌تگ اینستاگرام روی کاغذ، تابلو و بنر یا بیلبوردی چاپ شده باشد. در صورتی که نیم‌تگ به صورت یک عکس در گالری اندروید یا Camera Roll آیفون و آیپد موجود است، می‌توانید روی آیکون کوچک انتخاب عکس در گوشه‌ی بالا و راست صفحه تپ کنید و سپس عکس موردبحث را انتخاب کنید.

آموزش ایجاد Nametag و اسکن کردن نیم‌تگ در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام پس از اسکن کردن Nametag، پروفایل مربوطه را باز می‌کند.

نیم‌تگ‌های اینستاگرام برای به اشتراک‌گذاری آدرس پروفایل‌ها در دنیای وب و همین‌طور به صورت چاپی، طراحی شده‌اند. با این روش اگر یک نام کاربری پیچیده و طولانی داشته باشید که به خاطر سپردن آن سخت است، می‌توانید آن را به صورت عکس دارای کد به اشتراک بگذارید. به این ترتیب دیگران ساده‌تر از قبل به پروفایل شما دسترسی پیدا می‌کنند.