نوشتن متن و توضیح زیر عکس‌ها در گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار ساده شده است. اپلیکیشن‌های زیادی برای اضافه کردن جملات جالب، خنده‌دار، پند و اندرز و یا توضیحات ساده زیر عکس‌ها وجود دارد که این کار را ساده کرده است.

اگر از علاقه‌مندان شبکه‌های اجتماعی مدیامحور مثل اینستاگرام هستید و می‌خواهید به عکس‌ها، جملات جالبی اضافه کنید و به اشتراک بگذارید، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا با ۵ اپلیکیشن مفید و کاربردی که برای اضافه کردن متن به عکس‌ها طراحی شده، آشنا شویم.

Phonto

اپلیکیشن Phonto یکی از اپ‌های ساده و در عین حال قدرتمند برای اضافه کردن متن و توضیح به عکس‌ها است. بیش از ۲۰۰ فونت در این اپ موجود است و می‌توانید فونت‌های جدیدی نیز آپلود کنید!

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

پس از انتخاب فونت و نوشتن جملات، می‌توانید اندازه‌ی فونت، موقعیت متن و رنگ آن را به سادگی تنظیم کنید. علاوه بر این قرار دادن حباب و کادر روی عکس نیز امکان‌پذیر است. اگر جملات شما طولانی باشد، می‌توانید آن را کوچک‌تر کرده و به صورت مورب روی عکس قرار دهید. تنظیم فاصله‌ی خط‌ها و فاصله‌ی بین کاراکترهای متن نیز ممکن است. در نهایت می‌توانید زیر متن را با رنگی دلخواه بپوشانید تا واضح و مشخص شود.

این اپلیکیشن رایگان است ولیکن تبلیغات درون اپلیکیشنی در آن وجود دارد که با خرید نسخه‌ی پولی، حذف می‌شود.

Textgram

اپلیکیشن بعدی لیست ما، Textgram است که برای افزودن متن و آراستن ظاهر متن کاربرد دارد و از برخی جهات، بهتر است Phonto است. به عنوان مثال اگر بخواهید گرافیتی بسازید و از فیلترهای مختلف، قاب یا Frame و استیکرها استفاده کنید تا عکس خویش را زیباتر سازید، Textgram گزینه‌ی بهتر و کاملی است.

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

در اپلیکیشن تکست‌گرام حتی قابلیت ایجاد تمپلیت یا قالب وجود دارد و با این روش می‌توانید عکس‌های بعدی را سریع‌تر تغییر بدهید و به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

در Textgram تعداد زیادی شکل قابل ویرایش و شیء جالب پیش‌بینی شده که بسته به سلیقه و نیاز می‌توانید از این موارد استفاده کنید. قابلیت‌های کاربردی تغییر فونت و اندازه‌ی نوشته نیز پیش‌بینی شده است.

این اپلیکیشن رایگان به همراه تبلیغات ارایه می‌شود اما با خرید نسخه‌ی پولی آن، می‌توانید استیکرهای بیشتر، تصاویر پس‌زمینه متنوع و فونت‌های بیشتری که اضافه می‌شود را استفاده کنید.

PixelLab

اپلیکیشن PixelLab هم از اپ‌های جالب و کاربردی برای جمله نوشتن روی عکس‌ها است. این اپ از متن ساده و متن سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند. افکت‌های بصری زیبا مثل سایه‌ها، خط دور متن، ماسک و حتی تعدادی قالب از پیش ساخته شده در این اپ موجود است.

استیکرها و شکل‌های مختلف و همین‌طور فلش‌ها در PixelLab وجود دارد که برای ساخت عکس‌های آموزشی نیز مفید است. اگر صفحه‌ی محصول اندرویدی شما بزرگ باشد و در حقیقت از تبلت‌های اندرویدی استفاده کنید، طراحی کردن روی عکس‌ها با وجود این اپلیکیشن، ساده و دلپذیر خواهد بود. 

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

در اپلیکیشن PixelLab قابلیت‌های ویرایش عکس نیز اضافه شده تا نیازی به اپلیکیشن‌های ویرایش عکس نداشته باشید. البته امکانات محدود است و تنها می‌توانید مواردی مثل تضاد یا کنتراست، فام یا Hue و غلظت رنگ یا Saturation و همین‌طور روشنایی یا Brightness را تنظیم کنید. برای ویرایش‌های حرفه‌ای‌تر می‌بایست سراغ اپ‌های تخصصی‌تر بروید.

رابط کاربری این اپلیکیشن کمی شلوغ و به هم ریخته به نظر می‌رسد اما به سرعت به آن عادت می‌کنید. این اپ نیز رایگان است و به همراه تبلیغات درون‌اپلیکیشنی منتشر می‌شود. با خرید نسخه‌ی پولی، تبلیغات درون اپ حذف خواهد شد.

Geulgram

اپلیکیشن Geulgram یک تفاوت کلی با سه اپ قبلی دارد و آن پشتیبانی از شبکه‌ی اجتماعی است. می‌توانید متنی روی عکس‌های موجود در گالری یا روی زمینه‌ی ساده و تک‌رنگ بنویسید و سپس آن را به فید اضافه کنید تا کاربران Geulgram آن را رویت کنند.

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

برای شروع نوشتن متن روی تصاویر جذاب، روی گزینه‌ی Writing On Beautiful Photo در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن تپ کنید و یکی از عکس‌های موجود را انتخاب کنید و مشغول نوشتن جملات جالب شوید. برای برش عکس‌ها ابزار Crop پیش‌بینی شده و حتی پریست مخصوص اینستاگرام نیز در نظر گرفته شده تا سایز عکس مناسب تنظیم شود. پس از درج متن، می‌توانید فونت و رنگ آن را تغییر بدهید و حتی تاریخ و امضای خودتان را اضافه کنید.

افکت تار یا Blur کردن و افکت سایه یا Shadow را می‌توانید روی متن اعمال کنید تا زیباتر و واضح‌تر به نظر برسد.

اپلیکیشن Geulgram رایگان است و راهی برای حذف کردن تبلیغات درون اپ وجود ندارد.

Designs 1 یا New Designs

Designs 1 که نام جدید اپلیکیشن New Designs است، نام یکی از محبوب‌ترین اپ‌های ویرایش متن در گوگل پلی است. تعداد زیادی تصویر پس‌زمینه یا بک‌گراند برای طراحی در این اپ پیش‌بینی شده که در دسته‌های مختلف مرتب شده است. پس از انتخاب پس‌زمینه، می‌توانید نوشتن متن را سریعاً آغاز کنید. انتخاب فونت، اضافه کردن استیکرها و قاب‌ها و حتی ابزار طراحی و نقاشی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این ابزارها در پایین صفحه مرتب و منظم چیده شده‌اند.

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

بهترین اپ‌ها برای نوشتن متن روی عکس در اندروید

در میان ابزارهای پایین صفحه، همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید گزینه‌هایی مربوط به ویرایش فام و کنتراست و روشنایی و غلظت رنگ نیز دیده می‌شود. به این ترتیب برای امور ساده‌ی ویرایش عکس نیازی به اپلیکیشن‌های دیگر ندارید.

در پایان توجه شما را به مقاله‌ی معرفی بهترین اپ‌های ویرایش عکس حرفه‌ای برای سیستم عامل اندروید و iOS جلب می‌کنیم: