پیدا کردن آیفون، آیپد یا اپل واچ که از اطراف و گوشه‌وکنار اتاق یا محل کار در میان انبوهی از وسایل پنهان شده، به کمک Siri ساده است. با استفاده از دستیار صوتی اپل که Siri نام دارد، می‌توانید این وسایل را به سادگی پیدا کنید به شرط آنکه قابلیت Find My iPhone و مشابه آن Find My iPad پیشاپیش فعال باشد.

در ادامه به روش پیدا کردن وسایل همراه اپل با دستیار صوتی سیری می‌پردازیم.

اپلیکیشن Find My iPhone برای این مقصود طراحی شده که کاربر بتواند موقعیت آیفون و به صورت مشابه، آیپد یا اپل واچ را پیدا کند. حتی برای یافتن گوشی به سرقت رفته هم می‌توان از این اپلیکیشن کاربردی استفاده کرد. اگر این قابلیت را در محصولات اپل فعال کرده باشید، می‌توانید از دستیار صوتی اپل بخواهید که گوشی شما را پیدا کند. به عبارت دیگر دستور find my iphone برای یافتن آیفون کاربرد دارد. سیری می‌تواند صدای بوق نیز پخش کند تا در صورت نزدیک شدن به وسیله، متوجه جای دقیق آن شوید.

اگر از اسپیکر هوشمند اپل که HomePod نامیده شده استفاده می‌کنید، می‌توانید به واسطه‌ی آن نیز از سیری برای یافتن وسایل دیگر استفاده کنید.

چگونه محل آیفون و آیپد یا اپل واچ را به کمک سیری پیدا کنیم؟

قبل از هر چیز همان‌طور که اشاره کردیم قابلیت یافتن گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند را در تنظیمات یا حین ستاپ اولیه، فعال کنید.

گام بعدی این است که دستیار صوتی را فعال و آماده‌ی اجرای فرمان صوتی کنید. برای این منظور روش‌های مختلفی وجود دارد که قبلاً بررسی کردیم:

و فرمانی صوتی Find My را به همراه نوع وسیله بیان کنید:

  • Find my iPhone: آیفون مرا پیدا کن
  • Find my iPad: آیپد مرا پیدا کن
  • Find my Apple Watch: ساعت هوشمند مرا پیدا کن

سیری در صورت یافتن ابزار موردنظر در محیط پیرامون، از شما سوال می‌کند که آیا نیازی به پخش کردن صدا است؟ می‌توانید روی Confirm تپ کنید تا پخش صدای بوق آغاز شود.

یافتن جای آیفون، آیپد یا اپل واچ با دستیار صوتی Siri

اگر چند آیفون یا آیپد یا ... داشته باشید، Siri سوال خواهد کرد که کدام گوشی یا تبلت یا ساعت مدنظرتان است. اگر اعضای خانواده را در تنظیمات iOS تعریف کرده باشید، حتی می‌توانید گوشی و تبلت ایشان را نیز به کمک Siri پیدا کنید. کافی است به جای My از نام ایشان در فرمان صوتی استفاده کنید. به عنوان مثال Find Rachel’s iPhone به معنی آیفون راشل را پیدا کن است و سیری این کار را انجام می‌دهد.

یافتن جای آیفون، آیپد یا اپل واچ با دستیار صوتی Siri

در صورت نیاز به پخش صدا، می‌توانید به جای تپ روی Confirm صرفاً بگویید Yes. پخش صدا آغاز می‌شود و پس از مدتی در صورت پیدا نشدن وسیله، قطع می‌شود. البته اگر در این بازه‌ی زمانی، گوشی یا تبلت را پیدا کنید، می‌توانید صدا را قطع کنید.

یافتن جای آیفون، آیپد یا اپل واچ با دستیار صوتی Siri