یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری که در گوشی‌های برند OnePlus پیاده‌سازی شده، لمس کردن صفحه نمایش برای روشن کردن آن و به زبان دیگر Tap the screen to show است. اگر این ویژگی در تنظیمات گوشی فعال باشد، بدون استفاده از کلید پاور می‌توانید گوشی را روشن کرده و استفاده کنید. ممکن است به دلایلی این قابلیت مفید و کاربردی درست کار نکند! در این صورت چه باید کرد؟

در ادامه‌ی مطلب چند راهکار و ترفند ساده برای رفع مشکل عدم روشن شدن صفحه نمایش گوشی‌های وان‌پلاس با تپ کردن روی صفحه می‌پردازیم.

بروزرسانی Oxygen OS

سیستم عامل محصولات وان‌پلاس یک نسخه‌ی سفارشی اندروید است که بسیار سریع و سبک طراحی شده و تا حد زیادی شبیه به اندروید خام گوگل است. این سیستم عامل Oxygen OS نامیده شده و درست مثل اکسیژن که برای تنفس و سرحال بودن انسان ضروری است، گوشی را سریع نگه می‌دارد.

ممکن است مشکلی نرم‌افزاری در برخی نسخه‌های سیستم عامل اکسیژن او‌اس وجود داشته باشد که نتیجه‌ی آن کارکرد ناپایداری قابلیت Tap to Wake است. لذا اولین راهکار پیشنهادی ما این است که سیستم عامل را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. این موضوع به خصوص در مورد گوشی‌های جدید وان‌پلاس یعنی OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro مهم می‌شود چرا که گزارشات بیشتری در مورد اشکالات سیستم عامل در فروم‌ها مطرح شده است. در واقع کمپانی OnePlus با انتشار Oxygen OS 9.5.4 و همین‌طور نسخه‌ی 9.5.5 برای کاربران اروپایی مدعی شده این مشکل را رفع کرده است.

برای دانلود و نصب بروزرسانی، اپلیکیشن Settings یا تنظیمات اندروید را اجرا کنید و روی System و سپس Advance و System Update تپ کنید. صبر کنید تا موجود بودن آپدیت جدید بررسی شود و در صورت وجود، آن را دانلود و نصب کنید.

رفع مشکل تپ برای روشن کردن صفحه نمایش در گوشی‌های OnePlus

رفع مشکل تپ برای روشن کردن صفحه نمایش در گوشی‌های OnePlus

فعالسازی تپ برای روشن کردن صفحه نمایش در تنظیمات

ممکن است قابلیت مفید لمس صفحه نمایش برای روشن کردن آن را تصادفاً غیرفعال کرده باشید! یا ممکن است فرزند یا یکی از اطرافیان شما تنظیمات را دستکاری کرده و این قابلیت را غیرفعال کرده باشد.

برای فعالسازی می‌توانید اپ تنظیمات را اجرا کنید و روی گزینه‌ی Display یا تنظیمات نمایش و سپس Ambient Display تپ کنید. در این بخش سوییچ گزینه‌ی Tap the screen to show را در وضعیت فعال قرار دهید. این گزینه معادل Tap to Wake در آیفون و برخی گوشی‌های دیگر است.

توجه کنید که حتی اگر گزینه‌ی Tap the screen to show فعال است، بهتر است آن را غیرفعال کرده و پس از لحظاتی مجدداً فعال کنید.

دقت کنید که اگر سوییچ گزینه‌ی Pick up your phone to show فعال باشد، با برداشتن گوشی صفحه نمایش آن روشن می‌شود که قابلیت مفیدی است. در واقع از حسگرهای حرکتی برای شناسایی حرکت استفاده می‌شود و به صورت خودکار صفحه نمایش روشن می‌شود.

رفع مشکل تپ برای روشن کردن صفحه نمایش در گوشی‌های OnePlus

رفع مشکل تپ برای روشن کردن صفحه نمایش در گوشی‌های OnePlus

غیرفعال کردن Adaptive brightness

روشنایی تطبیقی یا Adaptive brightness هم یکی از ویژگی‌های نرم‌افزارهای گوشی‌های وان‌پلاس است که موجب تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش گوشی می‌شود. ممکن است این قابلیت در عملکرد قابلیت تپ برای روشن کردن صفحه نمایش اخلال ایجاد کند. برای رفع مشکل می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.

کافی است اپ Settings را اجرا کرده و روی Display تپ کنید. در صفحه‌ی بعدی سوییچ گزینه‌ی Adaptive brightness را در وضعیت غیرفعال قرار دهید و بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا خیر.

رفع مشکل تپ برای روشن کردن صفحه نمایش در گوشی‌های OnePlus

کالیبره کردن حسگر مجاورت

یک راهکار دیگر که برخی کاربران گزارش کرده‌اند، کالیبره کردن حسگر مجاورت یا Proximity Sensor است. البته این راهکار در موارد کمی پاسخگو بوده اما به هر حال می‌توانید آن را بیازمایید. برای شروع کار به Factory Mode مراجعه کنید که حاوی گزینه‌های برای تست کردن دیوایس و سنسورها و کالیبراسیون است. کافی است شماره‌ی *#808# را در اپ تماس تلفنی شماره‌گیری کنید.