برای بیدار شدن در زمان دلخواه و همین‌طور برای مدیریت زمان و انجام کارهای روزانه با زمان‌بندی بهینه، می‌توانید از اپ‌های زنگ ساعت یا به زبان دیگر Alarm Clock استفاده کنید. اپلیکیشن‌های متنوعی در این عرصه طراحی شده است و بعضاً امکانات جالبی دارند که در دیگر اپ‌ها وجود ندارد.

اگر کاربر اندروید هستید و اپ ساعت یا Clock از نظر طراحی یا امکانات برایتان جالب نیست، با ما در ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا چند مورد از بهترین اپ‌های زنگ ساعت را بررسی کنیم.

قبل از معرفی چند مورد از بهترین اپ‌های زنگ ساعت، بهتر است با قابلیت‌ها و امکانات مهمی که بهتر است در اپ زنگ ساعت وجود داشته باشد، آشنا شویم. در واقع ممکن است اپ Clock گوشی یا تبلت شما، برخی امکانات جالب را نداشته باشد و به دلیل امتحان نکردن اپ‌های جایگزین، با برخی امکانات جالب آشنا نباشید.

آشنایی با قابلیت‌های مهم اپ‌های زنگ ساعت

  • قابلیت سفارشی‌سازی زنگ‌ها: اینکه بتوانید برای هر زنگ ساعت خاصی، یک صدا یا موسیقی مجزا انتخاب کنید، در صورت نیاز برای برخی از زنگ‌ها، ویبره انتخاب کنید و شدت ویبره نیز قابل تنظیم باشد، برای هر یک از زنگ‌ها توضیح و یادداشت و لااقل نام دلخواه انتخاب کنید و خلاصه هر یک از زنگ‌هایی که تنظیم می‌کنید، از همه نظر و به صورت جداگانه قابلیت سفارشی‌سازی داشته باشد، موضوع مهمی است و از نگاه برخی کاربران، ضروری است. در اپ پیش‌فرض Clock اغلب محصولات اندرویدی، همه‌ی این موارد پیاده‌سازی نشده است و به همین علت است که کاربر سراغ اپلیکیشن‌های جانبی می‌رود.
  • پشتیبانی از ژست‌های حرکتی متنوع برای بی‌صدا کردن گوشی در زمانی که زنگ ساعت به صدا در می‌آید، ویژگی مهمی است. در برخی از اپ‌ها، حتی قابلیت لرزاندن گوشی برای بی‌صدا کردن وجود دارد و این برای کاربرانی که نمی‌خواهند پس از بیداری در نیمه‌های شب، به صفحه نمایش نورانی گوشی نگاه کنند، جذاب است. در برخی از اپلیکیشن‌ها حتی روش‌های عجیب دیگری هم برای بی‌صدا کردن گوشی در نظر گرفته شده که برای افرادی که خواب سنگینی دارند، مفید است. به عنوان مثال باید پاسخ چند سوال ساده‌ی ریاضی را بدهید و پس از آن که کاملاً بیدار و به‌هوش شدید، می‌توانید گوشی را بی‌صدا کنید.
  • امکانات اضافی: برخی قابلیت‌های دیگر در اپ‌های زنگ ساعت وجود دارد که کم و بیش مفید است. به عنوان مثال نمایش وضعیت جوی، نمایش خلاصه‌ای از اخبار مهم روز، قابلیت پیگیری آمار خواب و استراحت، قابلیت انتخاب تم تاریک یا تم‌های متنوع در اپ زنگ ساعت و غیره، از مواردی است که برای برخی از کاربران بسیار مهم است اما شاید اکثر افراد به این موارد نیاز نداشته باشند و اپ ساده‌تر و خلوت‌تری را ترجیح بدهند.

در ادامه به معرفی چند اپ برتر در عرصه‌ی زنگ ساعت می‌پردازیم که همگی به صورت رایگان قابل‌استفاده است اما در برخی از اپ‌ها، بعضی از قابلیت‌ها و امکانات پس از خرید یا ارتقا به نسخه‌ی پولی فعال و قابل‌استفاده می‌شود.

بهترین اپ زنگ ساعت: Alarmy

شاید اپلیکیشن Alarmy در مجموع بهترین اپ زنگ ساعت باشد چرا که امکانات زیادی در آن پیش‌بینی شده و تقریباً همه‌ی نیازهای کاربر را پوشش می‌دهد. در این اپ می‌توانید همه‌ی زنگ ساعت‌هایی که تعریف می‌کنید را به صورت مجزا سفارشی کنید. علاوه بر این برای می‌توانید برای بیدار شدن کامل، مأموریت یا Mission تعریف کنید. به عنوان مثال می‌توانید چند مرتبه لرزاندن گوشی یا اسکن کردن QR Code یا حل کردن سوالات ریاضی ساده را به عنوان مأموریت تعریف کنید تا زمانی که بیدار شدن برایتان دشوار است و احتمال دارد که خواب بمانید، با چالشی جدی، کاملاً بیدار شوید. اگر از پس مأموریت برنیایید هم یک حالت فوریتی پیش‌بینی شده، به این معنی که با تپ کردن روی دکمه‌ای متحرک که روی صفحه نمایش داده می‌شود، زنگ ساعت بی‌صدا خواهد شد.

از امکانات اضافی Alarmy می‌تواند به نمایش خلاصه‌ی اخبار روز و وضعیت آب و هوا اشاره کرد.

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

در نسخه‌ی رایگان اپلیکیشن آلارمی که در آن تبلیغات نمایش داده می‌شود، برخی امکانات غیرفعال است. با هزینه‌ی حدود ۵ دلار در ماه، می‌توانید از نسخه‌ی پریمیوم این اپ استفاده کنید که تبلیغاتی ندارد و امکانات آن همگی فعال است.

I Can’t Wake Up اپی پولی با یک بار هزینه

اگر هزینه‌ی ماهانه برایتان جالب نیست، اپلیکیشن I Can’t Wake Up را توصیه می‌کنیم که با پرداخت حدود ۴ دلار، می‌توانید نسخه‌ی پریمیوم آن را خریداری کنید. در این اپ هم امکان سفارشی‌سازی زنگ ساعت‌ها بسیار عالی است و می‌توانید برای بیداری کامل، شرایطی تعریف کنید که در این اپ Task نامیده شده و نه مأموریت. تنوع مأموریت‌ها زیاد نیست اما موارد مهم نظیر حل کردن سوالات ریاضی و چالش‌های حافظه در این اپ قابل انتخاب است و سطح دشواری هر یک نیز قابل تغییر است. اگر به نوتیفیکیشن بیداری که Awake Tests گفته می‌شود، پاسخ صحیح ندهید، مجدداً زنگ ساعت به صدا در می‌آید تا به ناچار کاملاً بیدار شوید!

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

اپلیکیشن I Can’t Wake Up از نظر ظاهری نیز قابلیت سفارشی‌سازی بالایی دارد. برای دانلود به گوگل پلی مراجعه کنید:

Early Bird Alarm Clock اپی با ظاهر ساده

اپلیکیشن بعدی لیست ما، یک اپلیکیشن ظاهراً ساده است که امکانات متعددی دارد. در واقع طراحی این اپ به گونه‌ای انجام شده که تنظیم زنگ ساعت ساده و سریع باشد. لذا کاربر به سرعت به استفاده از آن عادت می‌کند. اگر مرتباً زنگ ساعت جدید تنظیم می‌کنید و در واقع اپی برای مدیریت بهتر زمان نیاز دارید، این اپلیکیشن را توصیه می‌کنیم.

در صورت نیاز به تنظیمات سفارشی‌سازی متنوع برای زنگ‌های ساعت هم این اپ شما را ناامید نمی‌کند. به عنوان مثال می‌توانید پس از بیداری، وضعیت آب و هوا را چک کنید و همین‌طور می‌توانید همه‌ی زنگ‌های ساعتی که تنظیم کرده‌اید را هم‌زمان جلو یا عقب ببرید. به علاوه برای فواصل زمانی کوتاه به جای استفاده از زنگ ساعت، می‌توانید از تایمری که در این اپ پیش‌بینی شده، استفاده کنید. تنظیم زمانی تایمر از ۱ دقیقه الی ۲ ساعت است و برای خواب و استراحت‌های کوتاه بسیار عالی است. 

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

اپلیکیشن Early Bird Alarm Clock تم‌های متنوعی دارد که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی می‌کند. این اپ رایگان است اما برای استفاده از ویجت آن و حذف کردن تبلیغات درون‌اپلیکیشنی، می‌بایست نسخه‌ی پرو را تهیه کنید که با یک بار هزینه کردن حدود ۵ دلار، قابل خرید است.

اپ پیش‌فرض ساعت و اپ Clock گوگل

در گوشی‌های اندرویدی مختلف، سازنده اپ Clock اختصاصی خویش را به اندروید خام گوگل اضافه کرده و در اختیار مشتریان قرار داده است. اپ Clock برخی از سازندگان گوشی و تبلت خوب است اما اپ ساعت برخی گوشی‌ها و تبلت‌ها، امکانات موردنظر کاربر را ندارد.

نصب کردن اپ‌های متعدد موجب کاهش سرعت گوشی و پر شدن بیشتر حافظه‌ی RAM و همین‌طور افزایش مصرف باتری می‌شود، لذا توصیه می‌کنیم که حتی‌الامکان از قابلیت‌های جانبی و غیرضروری صرف‌نظر کنید و از اپ ساعت پیش‌فرض استفاده کنید.

یکی از اپ‌های ساده‌ی ساعت، اپ Google Clock است. گوگل این اپ را به صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم قرار داده است. سبک بودن، طراحی ساده و قابلیت همگام‌سازی بین وسایل مختلف متصل به یک حساب Gmail، سه ویژگی مهم این اپ است. اما از امکانات متعدد و پیشرفته خبری نیست.

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

برای دانلود این اپ به گوگل پلی رجوع کنید:

Alarm Clock for Heavy Sleepers اپی برای خواب‌سنگین‌ها!

اپلیکیشن بعدی لیست ما هم برای افرادی مناسب است که کم‌خوابی دارند یا به کلی خوابشان سنگین است. در اپ Alarm Clock for Heavy Sleepers قابلیت تنظیم کردن زنگ ساعت با صدای دلخواه وجود دارد. می‌توانید حتی موسیقی یا صدایی که در سایت‌ها لینک آن ارایه شده را انتخاب کنید، به خصوص صداهای عجیب و شدید. در تنظیم زنگ ساعت، امکان مشخص کردن شدت لرزش و افزودن یادداشت وجود دارد. می‌توانید کارهایی برای بیدار شدن کامل تعریف کنید و کاری کنید که بسته به موقعیت مکانی، کارها فعال یا غیرفعال شود. به عنوان مثال برای حتماً بیدار شدن در منزل، کارهای اضافی فعال باشد و برای بیداری در محیط کار، فعال نباشد.

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

در اپ Alarm Clock for Heavy Sleepers گزارشی از خواب‌های شما ارایه می‌شود. می‌توانید زمانی که هر شب به خواب رفته‌اید را وارد کنید و به نوعی میزان خواب و استراحت خویش را مدیریت کنید. این اپلیکیشن هم رایگان است اما برای حذف کردن تبلیغات درون‌اپلیکیشنی آن، می‌بایست یک مرتبه و حدود ۳ دلار هزینه کنید.

اپ زنگ ساعت Sleep as Android

اپلیکیشن Sleep as Android هم از نظر پیگیری آمار خواب و استراحت، اپ جالب توجهی است. البته در این اپ هم قابلیت تنظیم زنگ ساعت با صدای افزایشی، ویبره، بی‌صدا کردن زنگ با حل مسأله و امکاناتی از این قبیل وجود دارد.

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

از امکانات جانبی این اپ می‌توان به پیگیری آمار خواب از طریق خود گوشی و همین‌طور ساعت هوشمند و دستبندهای ورزشی و سلامت اشاره کرد. البته اگر بخواهید از گوشی برای این منظور استفاده کنید، می‌بایست گوشی را در رختخواب همراه داشته باشید تا حسگر شتاب‌سنج آن عمل کند. با پردازش داده‌های دریافتی از حسگر شتاب‌سنج، مشخص می‌شوید که واقعاً خوابیده‌اید یا مرتباً غلت زده‌اید و به عبارت دیگر در خواب عمیق فرو نرفته‌اید.

همه‌ی داده‌هایی که این اپلیکیشن پردازش کرده، به شکل نمودار ارایه می‌شود و درک اطلاعات برای بهینه‌سازی خواب را ساده می‌کند. این اپ نیز رایگان است اما برای حذف کردن تبلیغات درون آن و انتخاب زنگ‌های متنوع‌تر و همین‌طور استفاده از نمودارهای متنوع‌تر، می‌بایست نسخه‌ی پریمیوم آن را خریداری کنید که هزینه‌ی آن یک بار و حدود ۱۰ دلار است.

اپ جالب زنگ ساعت AlarmMon

اپ جالبی به اسم AlarmMon نیز از جمله اپ‌های برتر زنگ ساعت است. ویژگی این اپ استفاده از ویس در تنظیمات سفارشی‌سازی زنگ ساعت است. البته می‌توانید فایل‌های موسیقی با فرمت MP3 نیز برای زنگ ساعت انتخاب کنید، درست مثل اغلب اپ‌های مشابه. ویژگی جالب بعدی این است که در اولین مرتبه‌ی اجرا کردن این اپلیکیشن، سوالاتی در خصوص سنگینی خواب و سلیقه‌ی شما پرسیده می‌شود. با پردازش پاسخ‌های شما، زنگ ساعت و چالش بی‌صدا کردن زنگ ساعت، به صورت خودکار انتخاب می‌شود. البته می‌توانید همه چیز را بعداً سفارشی‌سازی کنید.

معرفی بهترین اپ‌های زنگ ساعت برای اندروید

انیمیشن‌ها و طراحی ظاهری این اپ نیز جالب و تا حدی متفاوت است. لذا شاید کودکان را مجذوب کند و به موقع بیدار شوند. این اپ رایگان است اما برای حذف کردن تبلیغات می‌بایست ماهانه ۱ دلار یا سالانه ۹ دلار هزینه کنید.

شما چه اپلیکیشن جالبی برای بیداری به موقع می‌شناسید و علت انتخاب آن به عنوان اپلیکیشن زنگ ساعت چه بوده؟ نظر خود را با ما و خوانندگان سیاره‌ی آی‌تی در میان بگذارید.