این روزها برخی از سایت‌ها برای کاهش ترافیک مصرفی اینترنت، عکس‌هایی با فرمت Webp استفاده می‌کنند که حجم کمتری نسبت به عکس مشابه با فرمت JPG و PNG دارد. اما پشتیبانی از این فرمت در تمام نرم‌افزارها و اپ‌ها پیاده‌سازی نشده و لذا ممکن است به فرمت دیگری از همان عکس نیاز داشته باشید.

برای تهیه کردن فرمت دیگری از عکس‌های موجود در سایت‌ها، چند روش وجود دارد که در ادامه‌ی مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

اولین و شاید ساده‌ترین راه حل از نگاه اغلب کاربران این است که عکس را از سایت موردنظر دانلود کنیم و سپس آن را با نرم‌افزارهای کانورتور عکس، تبدیل کنیم. خوشبختانه نرم‌افزارهای مختلفی موجود است که عکس‌های Webp را باز می‌کنند و همین‌طور نرم‌افزارهای زیادی با قابلیت ذخیره کردن با فرمت دیگری نظیر JPG موجود است. به عنوان مثال می‌توانید از XnView استفاده کنید که رایگان و جامع است.

اما به جز کانورت کردن چه راه حلی وجود دارد؟

جستجوی معکوس عکس سایت‌ها به کمک گوگل

اولین چاره این است که عکس موردنظر را در گوگل جستجو کنید تا عکس‌های مشابه با ابعاد و فرمت‌های متنوع در اختیار شما قرار بگیرد. در این صورت حتی می‌توانید عکسی بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر پیدا کرده و در کامپیوتر یا گوشی خویش ذخیره کنید.

برای سرچ کردن عکس در گوگل، اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنید، روی عکس موردنظر راست‌کلیک کنید و سپس گزینه‌ی Search Google for image را انتخاب کنید.

آموزش پیدا کردن عکس‌های بزرگ‌تر با فرمت‌های مختلف در سایت‌ها

به این ترتیب صفحه‌ی جستجوی عکس گوگل باز می‌شود و عکس موردنظر در نوار جستجو دیده می‌شود. اگر همان عکس با ابعاد و فرمت‌های دیگری در سایت‌ها وجود داشته باشد، در ابتدای صفحه گزینه‌ی All sizes را مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید.

آموزش پیدا کردن عکس‌های بزرگ‌تر با فرمت‌های مختلف در سایت‌ها

به این ترتیب لیستی از سایت‌های مختلف که همان عکس را دارند، ظاهر می‌شود. روی نتایج کلیک کنید و پس از بارگذاری عکس، روی آن راست‌کلیک کرده و آن را ذخیره کنید.

شاید به اندازه‌ی خاصی از عکس موردنظر نیاز دارید. در این صورت می‌توانید روی گزینه‌ی Tools زیر کادر جستجو در گوگل کلیک کنید و سپس روی Size کلیک کنید و در نهایت یکی از اندازه‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال گزینه‌ی Large موجب فیلتر کردن عکس‌ها می‌شود و فقط عکس‌های بزرگ در لیست نتایج باقی می‌ماند.

آموزش پیدا کردن عکس‌های بزرگ‌تر با فرمت‌های مختلف در سایت‌ها

شاید عکسی که جدیدتر یا قدیمی‌ترین مورد است را احتیاج دارید. در این صورت می‌توانید به صفحه‌ی جستجوی عکس برگردید و به تاریخ عکس‌ها دقت کنید و قدیمی‌ترین یا جدیدترین مورد را پیدا کنید.

آموزش پیدا کردن عکس‌های بزرگ‌تر با فرمت‌های مختلف در سایت‌ها

چک کردن تاریخ عکس‌ها روش خوبی برای پیدا کردن منبع اصلی یک تصویر است که شاید بارها و بارها در سایت‌های مختلف استفاده شده باشد. می‌توانید روی نتایج کلیک کنید و سایتی که عکس در آن موجود است را نیز باز کنید.

آموزش پیدا کردن عکس‌های بزرگ‌تر با فرمت‌های مختلف در سایت‌ها

استفاده از افزونه‌های کروم و موزیلا فایرفاکس

روش دیگر برای تهیه کردن فرمت‌های مختلف عکس، این است که به جای استفاده از نرم‌افزارهای کانورتور، افزونه روی مرورگر نصب کنید. در مورد گوگل کروم می‌توانید از افزونه‌ی Save Image as Type استفاده کنید:

خوشبختانه در مورد سایر مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم نیز امکان استفاده از افزونه‌های مخصوص Google Chrome وجود دارد. لذا روی مرورگرهای محبوبی نظیر Opera و همین‌طور نسخه‌ی جدید Edge که مرورگر اصلی ویندوز ۱۰ است هم می‌توانید این افزونه را نصب کنید.

افزونه‌های جالب دیگری هم برای این کار موجود است.