نصب کردن فونت در سیستم عامل macOS با ویندوز و لینوکس کمی متفاوت است. شاید تاکنون با مشکل فونت‌های خراب روبرو شده باشید، یک راهکار ساده در این مواقع، ریست کردن فونت‌ها است. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن Font Book اپل استفاده کنید و روش کار بسیار ساده است.

در ادامه نحوه‌ی بازگردانی فونت‌ها به حالت پیش‌فرض در مک‌های اپل را بررسی می‌کنیم.

منظور از بازگردانی فونت‌ها در مک‌او‌اس چیست؟

در سیستم عامل مک‌اواس نمی‌توانید فونت‌های پیش‌فرض را آن‌اینستال یا به عبارت دیگر حذف کنید. زمانی که فونت‌ها را به وضعیت پیش‌فرض برمی‌گردانید هم در حقیقت چیزی نصب نمی‌شود بلکه فونت‌های غیراستانداردی که نصب کرده‌اید حذف می‌شود. منظور از غیراستاندارد، هر فونتی است که اپل به همراه سیستم عامل macOS ارایه نکرده باشد!

آموزش بازگردانی فونت‌ها به حالت پیش‌فرض در مک‌های اپل

اگر در مورد محل فایل‌های فونت کنجکاو هستید، بد نیست بدانید که فونت‌های غیراستانداردی که حذف می‌کنید در یکی از مسیرهای زیر قرار می‌گیرد:

/Library/Fonts (Removed)

~/Library/Fonts (Removed)

لذا اگر پس از بازگردانی فونت‌ها به وضعیت پیش‌فرض، مجدداً به یک یا چند فونت خاص نیاز پیدا کردید، می‌توانید مسیرهای فوق را چک کنید و مجدداً فونت‌های موردنظر را نصب کنید.

نحوه بازگردانی فونت‌ها به حالت پیش‌فرض در macOS

برای بازگردانی فونت‌ها به وضعیت پیش‌فرض، اپلیکیشن Font Book اپل را اجرا کنید. به عنوان مثال می‌توانید به فولدر Applications و سپس Other مراجعه کنید و روی آیکون این اپ دبل‌کلیک کنید. روش دیگر استفاده از ابزار جستجو است. به عبارت دیگر Command + Space را بزنید و سپس Font Book را تایپ کنید و در نهایت کلید Return را فشار دهید.

آموزش بازگردانی فونت‌ها به حالت پیش‌فرض در مک‌های اپل

پس از اجرا کردن این اپ، روی منوی File و سپس گزینه‌ی Restore Standard Fonts کلیک کنید.

آموزش بازگردانی فونت‌ها به حالت پیش‌فرض در مک‌های اپل

پیام تأیید ظاهر می‌شود. اگر مطمئن هستید روی Proceed کلیک کنید. البته همان‌طور که اشاره کردیم فایلی حذف نمی‌شود بلکه فایل فونت‌های غیراستاندارد در فولدر فونت‌های حذف شده قرار می‌گیرد.

آموزش بازگردانی فونت‌ها به حالت پیش‌فرض در مک‌های اپل

زمانی که فونت‌ها ریست شد، روی OK کلیک کنید.