شاید در هفته‌های اخیر متوجه شده‌اید که در وب‌سایت معروف جستجوی Google، تم تاریک اضافه شده است. اگر به تم تاریک سیستم عامل اندروید، ویندوز، مک‌او‌اس و iOS علاقه‌مند هستید، احتمالاً از وب‌سایت‌هایی که پس‌زمینه‌ی مشکی یا تیره دارند نیز خوشتان می‌آید و از این پس یکی از این وب‌سایت‌ها، سایت گوگل خواهد بود.

در ادامه نحوه‌ی فعال و غیرفعال کردن تم تاریک سایت Google.com را بررسی می‌کنیم.

بعضی از کاربران سیستم عامل‌های امروزی، از تم تاریک در همه‌ی شرایط استفاده می‌کنند و برخی دیگر فقط در محیط تاریک و ساعات شب از Dark Mode استفاده می‌کنند. تنظیمات سیستم عامل‌ها در خصوص فعال کردن حالت مشکی نیز پیشرفته‌تر شده است و با تغییر تم، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها نیز با رنگ‌بندی تیره نمایش داده می‌شوند.

آموزش فعال کردن تم تاریک در سایت گوگل

برای فعال کردن تم تاریک، سایت گوگل را باز کنید و روی آیکون چرخدنده در گوشه‌ی بالای صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده روی گزینه‌ی جدید Dark Theme Off کلیک کنید تا تم مشکی سریعاً فعال شود.

آموزش فعال کردن تم تیره در سایت گوگل

زمانی که تم مشکی را فعال می‌کنید، پس‌زمینه مشکی می‌شود. برای بازگشت به حالت عادی و سفید شدن پس‌زمینه، کافی است مجدداً روی چرخدنده کلیک کنید. این بار به جای گزینه‌ی Dark Theme Off، گزینه‌ی Dark Theme On قرار گرفته و با کلیک روی آن، تم روشن فعال می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم بسته به تنظیمات تم در سیستم عامل و البته نسخه‌ی سیستم عامل، ممکن است تم مشکی وب‌سایت‌هایی نظیر Google به صورت خودکار مشکی شود. برای مشکی کردن پس‌زمینه در سایر وب‌سایت‌ها، می‌توانید از افزونه‌هایی که برای مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس منتشر شده استفاده کنید. به مقالات قبلی سیاره‌ی آی‌تی توجه فرمایید: