استفاده‌ی بیش از حد از گوشی و تبلت و کامپیوتر نه تنها مفید نیست بلکه مضرات زیادی دارد. برای تخمین مدت زمان استفاده از اپ‌های اندروید می‌توانید از اپلیکیشن Digital Wellbeing گوگل استفاده کنید.

در ادامه‌ی مطلب نحوه‌ی اندازه‌گیری مدت زمان استفاده از گوشی به کمک اپ Digital Wellbeing را توضیح می‌دهیم. با ما باشید.

شاید قبلاً از اپلیکیشن Digital Wellbeing استفاده کرد‌ه‌اید چرا که این اپ از جمله اپ‌های پیش‌فرض اندروید ۹ و نسخه‌های جدیدتر اندروید است. اگر این اپ به هر علت در گوشی یا تبلت شما نصب نشده، می‌توانید با مراجعه به گوگل پلی، آن را دانلود و نصب کنید.

نحوه اندازه‌گیری مدت زمان استفاده از اپ‌ها در اندروید

برای چک کردن مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش و استفاده از اپ‌ها، مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا به Settings مراجعه کنید و روی Digital Wellbeing and parental controls تپ کنید.

در صفحه‌ی اول میزان استفاده از گوشی در روز فعلی به صورت نمودار دایره‌ای نشان داده می‌شود و نام اپ‌هایی که استفاده کرده‌اید، ذکر می‌شود.

با تپ روی مرکز نمودار، جزئیات بیشتر ظاهر می‌شود.

با تپ روی یکی از ستون‌های نمودار ستونی که میزان استفاده از گوشی در روزهای هفته‌ی اخیر را نشان می‌دهد، می‌توانید مدت زمان استفاده از اپ‌ها در آن روز را مشاهده کنید.

با تپ روی فلش‌های پایین نمودار ستونی، می‌توانید اطلاعات آماری سه هفته‌ی اخیر را نیز مشاهده کنید.

با توجه به توضیحات فوق، پیدا کردن اپ‌هایی که اخیراً بیشتر استفاده کرده‌اید و میزان استفاده افزایش پیدا کرده، کار سختی نیست.

آموزش چک کردن آمار استفاده از اپ‌های اندروید با Digital Wellbeing گوگل

آموزش چک کردن آمار استفاده از اپ‌های اندروید با Digital Wellbeing گوگل

برای اطلاعات بیشتر در مورد میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌توانید روی اپ موردنظر در پایین صفحه تپ کنید. اگر لازم است، می‌توانید تایمر روزانه برای برخی از اپ‌ها در نظر بگیرید و در واقع مدت زمان استفاده از اپ موردنظر در هر روز را محدود کنید. نوتیفیکیشن‌های آن اپلیکیشن نیز محدود می‌شود.

دقت کنید که برای برخی از اپلیکیشن‌های اندروید نظیر YouTube، لینکی به داشبورد و بخش تنظیمات آن اپ نمایش داده می‌شود تا کنترل کردن تنظیمات، ساده‌تر شود.

آموزش چک کردن آمار استفاده از اپ‌های اندروید با Digital Wellbeing گوگل

آموزش چک کردن آمار استفاده از اپ‌های اندروید با Digital Wellbeing گوگل

در برخی از گوشی‌ها با توجه به تصمیم سازنده‌ی گوشی، ظاهر اپلیکیشن Digital Wellbeing کمی متفاوت است اما خوشبختانه همه‌ی نسخه‌های سفارشی‌شده‌ی این اپ، روش کار مشابهی دارند.

اندازه‌گیری مدت زمان استفاده از اپ‌ها با ActionDash

در اندروید ۸ و نسخه‌های ماقبل آن، می‌توانید از اپ‌های مشابه و جایگزین Digital Wellbeing استفاده کنید. یکی از از اپ‌ها، اپلیکیشن ActionDash است. این اپ از نظر ظاهری و امکانات، شباهت زیادی به Digital Wellbeing دارد، لذا استفاده از آن بسیار ساده است. از همه مهم‌تر اینکه کاملاً رایگان است.

قبلاً در مقاله‌ای به معرفی یک اپ جالب دیگر برای مدیریت استفاده از اپ‌های اندروید پرداختیم که میزان استفاده از اپ‌ها را به صورت گرافیکی در پس‌زمینه نمایش می‌دهد: