اسکرین شات در آیفون 6 یا آیفون 7 و نسخه‌های قدیمی‌تر، با فشار دادن همزمان کلید خانه و پاور صورت می‌گرفت اما در آیفون‌های جدید نظیر آیفون 12 و آیفون 13 روش کار متفاوت است چرا که دکمه خانه وجود ندارد!

در این مقاله نحوه اسکرین شات در آیفون 13 را توضیح می‌دهیم که درست مثل اسکرین‌شات گرفتن در آیفون ۱۲ و ۱۱ و همین‌طور آیفون ایکس است.

نحوه اسکرین شات در آیفون 13

اپل در آیفون 10 یا همان آیفون ایکس، دکمه‌ی فیزیکی خانه را از پایین صفحه نمایش حذف کرد تا بخش بیشتری از گوشی به صفحه نمایش تخصیص پیدا کند. چیدمان دکمه‌های فیزیکی نیز کمی تغییر کرد و دکمه‌ای به اسم دکمه‌ی کناری یا Side Button اضافه شد. در این گوشی‌ها روش اسکرین شات گرفتن مثل گوشی‌های قدیمی نیست و اندکی متفاوت است.

مشکل کاربران آیفون این است که در آیفون 6 یا 7 با فشار دادن همزمان کلید خانه و پاور، از هر چیزی که روی صفحه نمایش است، عکس گرفته میشد اما در آیفون‌های جدید کلید خانه حذف شده و برای کاربران قدیمی سوال می‌شود که چطور باید از صفحه عکس گرفت؟

روش اسکرین شات در آیفون 12 و 13 و سایر آیفون‌های بدون دکمه‌ی خانه این گونه است:

کلید ولوم بالا یا افزایش بلندی صدا و کلید کناری که در سمت راست گوشی قرار گرفته را همزمان فشار دهید.

روش اسکرین شات آیفون 13

البته شاید فشار دادن همزمان دو دکمه که در دو سمت گوشی قرار گرفته، کمی مشکل باشد ولی پس از چند بار تمرین، به این سبک جدید عادت می‌کنید.

زمانی که اسکرین شات گرفته می‌شود، صدای شاتر پخش شده و تصویر کوچکی از صفحه نمایش در گوشه‌ی پایین صفحه ظاهر می‌شود. می‌توانید روی تصویر کوچک تپ کنید و اسکرین شات را سریعاً ویرایش کرده و برای دیگران بفرستید. اگر روی عکس تپ نکنید، پس از مدت کوتاهی ناپدید می‌شود. در این صورت برای باز کردن اسکرین شات و ویرایش کردن آن می‌بایست اپلیکیشن Photos را اجرا کنید و آلبوم اسکرین‌شات‌ها را باز کنید.