یکی از روش‌های سنتی تبلیغات، پخش تراکت است که به دلیل اثر گذاری زیادی که دارد همچنان مورد استفاده بسیاری از کسب وکارهای کوچک و بزرگ قرار می‌گیرد؛ برای اثر گذاری بیشتر این شیوه رایج تبلیغاتی، طراحی استاندارد و جذاب آن بسیار مهم است.

ما در این محتوا در مورد اهمیت طراحی استاندارد این نوع برگه‌های تبلیغاتی و اصول آن با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد و در ادامه هم مزایای استفاده از خدمات جذاب مجموعه تیم گرافیک، برای چاپ تراکت تبلیغاتی ارزان قیمت و فوری را بیان خواهیم کرد.

اهمیت طراحی استاندارد تراکت تبلیغاتی

طراحی استاندارد تراکت برای اثرگذاری بیشتر این شیوه تبلیغاتی بسیار مهم و ضروری است، به طور کلی افراد با مشاهده یک تراکت استاندارد و جذاب، بیشتر به آن توجه می‌کنند و این موضوع به معنی جذب بیشتر مشتریان است.

چگونه می‌توان یک تراکت تبلیغاتی اثر گذار طراحی کرد؟

به علاوه با توزیع تراکت جذاب و با کیفیت بین افراد، حس اعتماد بیشتری بین آن‌ها ایجاد می‌شود و ذهنیت خوبی نسبت به برند مورد نظر در مخاطبین ایجاد می‌شود که همین موضوع اهمیت طراحی تراکت استاندارد و جذاب را نشان می‌دهد.

نکاتی برای طراحی یک تراکت تبلیغاتی اثر گذار

در بخش قبلی در مورد اهمیت طراحی استاندارد و جذاب تراکت‌ها توضیحاتی دادیم ولی سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که، برای اثرگذاری بیشتر این شیوه تبلیغاتی، چه نکات و اصولی را برای طراحی آن باید در نظر داشت که در ادامه این بخش برخی از مهم‌ترین موارد این اصول را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

طراحی جذاب

نوع طراحی تراکت یکی از عوامل مهمی است که سبب جلب توجه افراد به محتوای درون آن می‌شود بنابراین یکی از شروط اساسی برای اثرگذاری بیشتر این شیوه تبلیغاتی، انتخاب یک طرح جذاب و زیبا برای آن است.

انتخاب فونت خوانا و زیبا

نوع فونت برای جذب مخاطبین بسیار مهم است، با انتخاب یک فونت خوانا و زیبا، ضمن این که جذابیت ظاهری تراکت را افزایش می‌دهید می‌توانید افراد بیشتری را جذب کنید.

استفاده از یک فونت خاص که خوانایی کمی دارد باعث خواهد شد بسیاری از افراد نتوانند محتوای برگه‌های تبلیغاتی را بخوانند و به سادگی آن را نادیده بگیرند بنابراین به هیچ وجه از خط‌هایی نظیر نستعلیق که با وجود زیبایی ظاهری، خواندن آن‌ها برای برخی از افراد دشوار است استفاده نکنید.

تعیین عنوان و محتوای جذاب

اولین چیزی که در هنگام مشاهده تراکت‌ها به چشم افراد می‌آید عنوان آن است؛ اگر عنوان این برگه‌های تبلیغاتی برای شخص جذاب باشد به احتمال زیاد به محتوای داخل آن هم دقت می‌کند ولی اگر عنوانی که انتخاب می‌کنید کلیشه‌ای و تکراری باشد بسیاری از افراد بقیه بخش‌های آن را نادیده می‌گیرند.

بنابراین سعی کنید عنوانی جذاب، متناسب با نیازها و علایق مخاطبین هدف خود انتخاب کنید تا آن‌ها را به خواندن محتوای درون تراکت ترغیب کنید.

نگارش محتوای جذاب برای متن این برگه‌های تبلیغاتی هم، نقش بسیار زیادی در جذب مخاطبین دارد؛ در داخل متن این نوع برگه‌های تبلیغاتی حتما نیازها و علایق مخاطبین هدف خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید به آن‌ها به شکل مناسبی پاسخ دهید.

استفاده از کلماتی مثل "فروش فوق العاده"، "تخفیف ویژه" و یا "حراج" در عنوان یا داخل متن تراکت‌ها برای بسیاری از افراد جذاب است بنابراین سعی کنید حتما از این کلمات تاثیرگذار استفاده کنید.

استفاده از ترکیب رنگ جذاب

استفاده از رنگ‌های متنوعی که مکمل یکدیگر هستند برای تاثیر گذاری بیشتر تراکت‌های تبلیغاتی بسیار مهم هستند؛ سعی کنید با انتخاب یک ترکیب رنگ چشم‌نواز، افراد بیشتری را جذب کنید و میزان اثرگذاری این روش تبلیغاتی رایج را افزایش دهید.

طراحی نشان تجاری شکیل

لوگو یا همان نشان تجاری یکی از شاخصه‌های مهم کسب و‌کارهای معتبر است که نقش زیادی در تصویرسازی ذهنی مخاطبین در مورد برند یا کسب و‌کار و اعتبار آن دارد.

حتما یک لوگوی شکیل و زیبا که متناسب با حوزه فعالیت کسب و‌کار شما است طراحی کنید و آن را در محلی از صفحه که بیشتر به چشم مخاطبین بیاید قرار دهید.

استفاده از تصاویر گرافیکی مناسب

استفاده از تصاویر و المان‌های گرافیکی جذاب، نقش مهمی در افزایش جذابیت بصری و جلب توجه افراد دارد بنابراین حتما از آن‌ها در تراکت‌ها استفاده کنید تا میزان اثرگذاری این شیوه بیشتر شود.

استفاده از کاغذ با جنس مرغوب

جنس کاغذ یکی دیگر از مواردی است که برای افزایش تاثیر‌گذاری تراکت بسیار مهم است؛ با انتخاب یک نوع کاغذ مرغوب، ضمن این که کیفیت رنگ و تصاویر روی برگه‌ها مطلوب خواهد بود این حس را به افراد منتقل می‌کنید که برای آن‌ها احترام و ارزش قائل هستید.

به عنوان مثال انتخاب یک کاغذ گلاسه براق برای چاپ تراکت، به دلیل کیفیت بالای آن می‌تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند؛ در مقابل استفاده از یک کاغذ تحریر بی کیفیت برای این منظور، سبب می‌شود بسیاری از افراد محتوای درون آن را نادیده بگیرند و خیلی راحت آن را دور بیندازند!

سفارش چاپ تراکت در تیم گرافیک

تیم گرافیک یکی از معتبرترین مجموعه های فعال در حوزه تبلیغات است که می‌توانید سفارش چاپ تراکت تبلیغاتی ارزان و فوری کسب و‌کار خود را به آن بسپارید.

چگونه می‌توان یک تراکت تبلیغاتی اثر گذار طراحی کرد؟

به دلیل مزایای جذابی که این مجموعه معتبر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد بسیاری از افراد استفاده از خدمات تیم گرافیک را انتخاب می‌کنند که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سفارش آنلاین خدمات تبلیغاتی
  • کیفیت بالای محصولات و خدمات
  • قیمت مناسب خدمات در مقایسه با سایر رقبا
  • امکان ارسال بدون هزینه برای سفارشات بیشتر از دو میلیون تومان
  • ارسال پستی سفارشات در سریع‌ترین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت 15 روز

سخن آخر

توزیع تراکت یکی از روش‌های سنتی تبلیغات بوده که با وجود ایجاد تغییرات بسیار زیاد در این صنعت، باز هم کارایی خود را دارد و بسیاری از کسب وکارهای کوچک و بزرگ از آن برای جذب مشتری بیشتر استفاده می‌کنند.

یکی از مواردی که سبب اثرگذاری بیشتر این شیوه تبلیغاتی پرکاربرد می‌شود طراحی تراکت تبلیغاتی استاندارد و جذاب است که برای این منظور باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • طراحی جذاب
  • انتخاب فونت مناسب
  • تعیین عنوان جذاب و محتوای تاثیرگذار
  • استفاده از ترکیب رنگ مناسب
  • طراحی لوگوی مناسب و قرار دادن آن در تراکت
  • استفاده از تصاویر و المان‌های گرافیکی
  • انتخاب کاغذ باکیفیت

ما در این محتوا در مورد اهمیت طراحی یک تراکت استاندارد با شما عزیزان صحبت کردیم و به صورت مجزا توضیحاتی در مورد هر یک از مواردی که در لیست بالا به آن‌ها اشاره کردیم دادیم.

شما دوست عزیز اگر به دنبال چاپ تراکت برای تبلیغ کسب و‌کار خود هستید، می‌توانید از خدمات بی‌نظیر تیم گرافیک استفاده کنید. استفاده از خدمات این مجموعه معتبر مزایای زیادی مثل قیمت و کیفیت مناسب، امکان ثبت سفارش آنلاین، تحویل سریع و ارسال رایگان پستی برای سفارشات با ارزش بیشتر از 2 میلیون تومان را دارد برای اینکار به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://teamgraphic.ir/p/NTAwMQ%3D%3D/%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA