آفریقا قاره خطرناکی است. اما دو برابر خطرناک بودنش، زیبایی‌هایی دارد که می‌توان عید نوروز را برای شما متفاوت‌تر از همیشه رقم بزند. این زیبایی‌ها را نیز فقط در برخی از مناطق آفریقا می‌توانید پیدا کنید. برای کمک بیشتر به شما بهترین مقاصد قاره آفریقا که می‌توانید نوروز را در آن‌ها بگذرانید به شما معرفی کردیم.

کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون، واقع در نوک جنوبی قاره آفریقا، به‌خاطر مناظر خیره‌کننده، فرهنگ متنوع و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش خود مشهور است که آن را به مقصدی ایده‌آل برای سفر به آفریقا تبدیل کرده است. کوه تیبل به‌عنوان نماد شهر، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده برای نمایش آتش‌بازی فراهم می‌کند. درحالی‌که آب‌نمای ویکتوریا و آلفرد مکان‌‌های مناسبی برای غذاخوری و سرگرمی بازدیدکنندگان هستند.

ماسایی مارا، کنیا

یکی از معروف‌ترین مقاصد سفر به آفریقا است که به‌خاطر حیات‌وحش غنی و مناظر خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در تور کنیا شاهد مهاجرت سالانه حیوانات وحشی باشند، جایی که میلیون‌ها حیوان در جستجوی مراتع سبزتر از رودخانه مارا عبور می‌کنند. ماسای مارا محل زندگی مردم ماسایی است، قبیله‌ای مغرور و سنتی که به‌خاطر لباس‌های قرمز متمایز و مهره کاری‌های پیچیده خود شهرت دارند.

مراکش

برای کسانی که به دنبال ترکیبی از سنت و تجمل هستند، مراکش یک محیط مسحورکننده برای سفر است. طراحی تاریخی شهر، با کوچه‌های پیچ و خم‌مانند و بازارهای شلوغ، باعث غوطه‌وری فرد در فرهنگ، آداب‌ورسوم و صنایع‌دستی مراکشی می‌شود. درعین‌حال، استراحتگاه‌های مجلل، اقامت بی‌نظیری را برای بازدیدکنندگانی فراهم می‌کنند که به دنبال تجربه‌ای مجلل در سال نو هستند. میدان معروف جماع الفنا با هنرمندان خیابانی، قصه‌گوها و غرفه‌های غذا به همراه فضایی پر جنب‌وجوش و رنگارنگ از مسافران استقبال می‌کنند.

بهترین مقاصد قاره آفریقا برای سفر در عید نوروز

زنگبار، تانزانیا

زنگبار، مجمع‌الجزایری در سواحل تانزانیا، با سواحل بکر، آب‌های شفاف، و میراث غنی سواحلی، مسافران را به سفر به آفریقا و بازدید از این منطقه جذب می‌کند. در این جزیره مهمانی‌های ساحلی، موسیقی زنده و اجرای طبل سنتی برگزار می‌شود که ترکیبی بی‌نظیر از آرامش و شادی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند در سفرهای دریایی هنگام غروب آفتاب، گشت‌وگذارهای غواصی و آتش‌سوزی‌های ساحلی شرکت کنند.

آبشار ویکتوریا، زامبیا

برای تجربه‌ای الهام‌بخش، آبشار ویکتوریا یک شگفتی طبیعی را ارائه می‌دهد که افراد را مجذوب خود می‌کند. آب‌های آبشار، مهی ایجاد می‌کنند که نور را جذب و رنگین‌کمان مسحورکننده ماه را هنگام ماه کامل، تولید می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در تور آفریقای جنوبی نوروز، در هلیکوپتر سواری و سفرهای دریایی هنگام غروب خورشید شرکت کنند تا عظمت این میراث جهانی یونسکو را به‌طور کامل مشاهده و درک کنند.

پارک ملی سرنگتی، تانزانیا

سرنگتی یکی از معروف‌ترین پارک‌های ملی آفریقا است که به‌خاطر دشت‌های وسیع، حیات‌وحش و غروب‌های خیره‌کننده‌اش شناخته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن «پنج بزرگ» معروف (شیر، فیل، بوفالو، پلنگ و کرگدن) و همچنین یوزپلنگ، زرافه، گورخر و وحشی به سافاری بروند. سرنگتی همچنین محل زندگی مردم ماسایی است که در روستاهای سنتی زندگی می‌کنند.

قاهره، مصر

قاهره به‌عنوان پایتخت مصر، گواهی بر تمدن باستانی و سرزندگی مدرن این کشور است و آن را به مقصدی جذاب برای سفر به آفریقا تبدیل می‌کند. بناهای نمادین شهر، از جمله اهرام جیزه (مصر) و ابوالهول، جزو مقاصد جذاب و پربازدید شهر هستند. علاوه بر این، رودخانه نیل سفرهای دریایی دلربایی را هنگام شام ارائه می‌کند و به مهمانان این امکان را می‌دهد که از یک وعده‌غذایی مجلل لذت ببرند و درعین‌حال مناظر درخشان شهری و آسمان پر نور را تماشا کنند.

بهترین مقاصد قاره آفریقا برای سفر در عید نوروز

اقصر، مصر

شهر باستانی اقصر در مصر توسط رودخانه نیل به دو نیم تقسیم شده است. مسافران در کرانه شرقی، معبد مشهور اقصر و همچنین موزه‌های منحصربه‌فردی مانند موزه اقصر و موزه مومیایی‌ را خواهند دید. در سراسر رود نیل در کرانه باختری، می‌توانند هم دره پادشاهان و هم دره ملکه‌ها را جستجو کنند. دره پادشاهان یکی از نمادین‌ترین مقاصد سفر به آفریقا است، زیرا محل دفن بسیاری از پادشاهان مصری بوده است.

جنه، مالی

احتمالا جالب‌ترین شهر از نظر تاریخی و معماری در کل مالی، شهر Djenne است. این شهر به‌عنوان یک عنصر مهم در تجارت طلای فرا صحرا عمل می‌کرد و به لطف بازار هفتگی چشمگیرش که ساکنان تمام مناطق اطراف را جمع می‌کند، هنوز یک مرکز منطقه‌ای است. بااین‌حال، شگفت‌انگیزترین نقطه عطفی در شهر، مسجد بزرگ آن است که بزرگ‌ترین ساختمان خشتی جهان به‌حساب می‌آید. قدمت این مسجد اسلامی به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، اگرچه تا سال 1907 به طور رسمی تکمیل نشده بود.

لالی بلا، اتیوپی

لالی‌ بلا شهری در شمال اتیوپی است که به‌خاطر کلیساهای سنگ‌تراش شده‌اش که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند، شهرت دارد. این کلیساها در قرن 12 و 13 از صخره‌های جامد تراشیده شده‌اند و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای معماری آن زمان محسوب می‌شوند. Lalibela یک مکان زیارتی محبوب برای مسیحیان ارتدوکس اتیوپی است و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان برای شگفتی از کلیساهای منحصربه‌فرد و قدیمی خود جذب می‌کند.

رزرو تور آفریقا برای عید نوروز

سفر به آفریقا با چالش‌های همچون مشکلات بهداشتی و امنیتی، مشکلات رایج در ارتباط و وجود زبان‌های مختلف، حمل‌و‌نقل و تفاوت‌های فرهنگی همراه است. برای مسافران مهم است که برای چالش‌های احتمالی آماده شوند و اقدامات احتیاطی لازم را با مراجعه به وب‌سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com یا تماس با پشتیبانی آنها به شماره 0261830 برای اطمینان از سفری امن و لذت‌بخش انجام دهند.