شاید اوایل کار، راه‌اندازی و طراحی سایت آسان به نظر برسه و تصور کنید که کاربرها خیلی راحت سایت‌تون را پیدا می‌کنند و محصولات یا خدمات‌تون را می‌خرند؛ اما باید بدونید که همه چیز به این راحتی‌ها پیش نمی‌ره! خیلی از افرادی که سایت فروشگاهی یا خدماتی دارند، می‌دونند که باید روزبه‌روز ترافیک سایت‌شون را افزایش بدن تا درنهایت به فروش بیشتر برسند. حالا که طراحی سایت‌تون را به بهترین شکل ممکن انجام دادید، محتوای منحصربه‌فرد و جذاب برای مشتری‌ها تولید کردید و محصولات‌تون را به فروشگاه اضافه کردید، می‌تونید به سراغ سئو سایت برید. با بالابردن سئو سایت خیلی سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر به نتایج برتر گوگل دست پیدا می‌کنید؛ با این‌حال، همه چیز به سئو محدود نمی‌شه، بلکه نیاز دارید تا باقی روش‌های افزایش فروش سایت را در کنار سئو وردپرس داشته باشید.

بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت

اول از همه باید بگیم که افزایش بازدید سایت و از همه مهم‌تر، افزایش فروش به عوامل متعددی بستگی داره و راه‌های بسیار زیادی برای رسیدن به این اهداف وجود دارند؛ اما شاید بشه گفت سئو سایت بیشترین تاثیر را در سایت‌های شرکتی، فروشگاهی، خدماتی و ... می‌ذاره تا با رسیدن به جایگاه بهتری تو نتایج گوگل، سایت به افراد بیشتری نشون داده بشه.

برای این‌که بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل یا همان سئو به درست‌ترین حالت ممکن انجام بگیره و بازدهی داشته باشه، به محتوای جذاب، ایجاد بک لینک، تبلیغات حرفه‌ای و فعالیت قدرتمند تو شبکه‌های اجتماعی هم نیاز دارید که در ادامه توضیح می‌دیم.

تازه‌سازی و به‌روزرسانی محتوا

به‌روزرسانی محتوا یکی از روش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است که خیلی از افراد برای افزایش بازدید سایت ازش استفاده می‌کنند. تو این روش، عمدتا باید محتوای قدیمی و منسوخ شده را از صفحات وب‌سایت خودتون حذف کرده و به‌جاش بخش‌های جدید با محتوای مرتبط اضافه کنید.

یکی از روش‌های ساده‌تر برای به‌روزرسانی محتوای صفحات محصولات، این است که نظرات یا بررسی‌های کاربران در مورد محصولات را تو بخش نظرات ازشون بگیرید. در این صورت، گوگل نظرات کاربران را به‌عنوان محتوای جدید و مداوم تشخیص می‌ده. همچنین، با انتشار دائمی بازخورد کاربران و خریداران، محتوای صفحات خودتون را به‌روز نگهدارید و با استفاده از سئو سایت، جذابیتش را افزایش بدید.

سئو اصولی سایت

اشاره کردیم که سئو سایت شرکت و سایت فروشگاهی یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های افزایش بازدید سایت است که با تولید محتوای جذاب و اصولی و ایجاد بک لینک‌های قوی می‌تونه شما را به اهدافتون برسونه. البته فراموش نکنید که برای پیاده‌سازی استراتژی‌های سئو نیاز به همکاری با یک تیم حرفه‌ای و مسلط تو این زمینه دارید.

با اجرای اصول سئو، چه سئوی داخلی و چه سئوی خارجی، تو مدت زمان مشخصی به رتبه خوبی تو گوگل دست پیدا می‌کنید که بهترین راه برای نشان دادن سایت‌تون به کاربرهای بیشتر است. در سئو داخلی، هدف بهینه‌سازی صفحات، لینک‌سازی داخلی، محتوا و... است و در سئو خارجی باید به بک لینک‌سازی، رپورتاژ آگهی و ... بپردازید. توجه داشته باشید که این فرایند می‌تونه زمان‌بر باشه و قرار نیست خیلی زود منجر به فروش بیشتر بشه؛ اما اثرات طولانی‌مدتی قطعا به همراه داره.

سئو سایت طبق اصول تعریف شده گوگل

ایجاد بک لینک

بک لینک‌ها یکی از عوامل مهم تو بهبود سئو سایت شما هستند که می‌تونند نقش مهمی تو افزایش بازدید سایت‌تون داشته باشند. زمانی که یک سایت دیگر به سایت شما لینک می‌ده، این به گوگل یک سیگنال ارسال می‌کنه که سایت شما ارزشمند است و کلمات کلیدی مرتبط داره که روشون لینک شدند.

علاوه‌بر این، بک لینک‌ها می‌تونند ترافیک قابل‌توجهی را به سمت فروشگاه اینترنتی شما جذب کنند. کاربرها با کلیک روی لینک، به سایت و فروشگاه شما هدایت می‌شن و این می‌تونه به خرید از شما منجر بشه.

برای دریافت بک لینک، نیازی به هزینه‌های زیاد نیست و می‌تونید از منابع مختلف رایگان برای این کار استفاده کنید؛ اما مثل سئو سایت، باید این کار را هم به شیوه‌ای اصولی انجام بدید. این فرایند ممکن است زمان‌بر باشه و نیازمند فعالیت‌های موثر در زمینه روابط عمومی است؛ به‌همین دلیل، توصیه می‌شه از پلتفرم‌های معتبر برای انتشار رپورتاژ استفاده کنید.

فعالیت تو شبکه‌های اجتماعی

استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یکی از راه‌های اساسی برای افزایش بازدید سایت است. با رعایت قوانین هر پلتفرم، می‌تونید لینک‌های سایت یا پست‌های خودتون را تو این شبکه‌ها به اشتراک بذارید. این کار باعث جذب بازدید‌های ارگانیک و رایگان بیشتری می‌شه.

اگر فروشگاه اینترنتی دارید، می‌تونید با استفاده از بازاریابی محتوایی محصولات خودتون را تبلیغ کنید. با انتشار محتواهای جذاب و مرتبط، مخاطبان را جذب کرده و درنهایت با استفاده از لینک‌های مربوطه، به صفحه محصول و فرآیند خرید هدایت کنید. این روش می‌تونه در کنار سئو سایت، به بهبود فروش، افزایش ترافیک و بازدید سایت شما کمک زیادی کند.

تبلیغات

تبلیغات یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید سایت است که مثل سئو سایت، اگر به‌صورت اصولی و به درست‌ترین شکل ممکن انجام بگیره، قطعا نتایج خوبی هم به همراه داره. این تبلیغات می‌تونه به روش‌های مختلفی انجام بگیره که به بودجه، سلیقه و نیازهای کسب‌وکار شما بستگی داره.

ازجمله این تبلیغات شامل:

  • تبلیغات بنری: برای کمک به بالابردن سئو سایت شرکت می‌تونید از تبلیغات بنری تو سایت‌های معتبر استفاده کنید تا از این طریق، افراد بیشتری وارد سایت شما بشن.
  • رپورتاژ آگهی: می‌تونید یک متن تبلیغاتی کامل و جامع را تو سایت‌های معتبر منتشر کنید و با قرار دادن لینک تو این متن، کاربرهای بیشتری را به سمت سایت‌تون هدایت کنید.
  • تبلیغات گوگلی: با این روش شما از گوگل درخواست می‌کنید که برای یک کلمه کلیدی مهم، سایت شما را تو نتایج اول صفحه نشون بده؛ اما هزینه بیشتری نسبت‌به بقیه روش‌ها داره.

کسب رتبه بهتر وبسایت در نتایج موتور جستجو

با تحلیل و بررسی هرکدام از این روش‌های افزایش بازدید سایت، متوجه می‌شید که کدام روش برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است و بازدهی بالاتری داره؛ ولی فراموش نکنید که با راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی یا شرکتی که نیاز به پیشرفت و جذب مخاطب داره، اول از همه باید روی سئو سایت شرکت یا فروشگاه تمرکز داشته باشید تا بتونید با استراتژی‌های حرفه‌ای‌تر و به‌روزتر در کنار تولید محتوای جذاب، ایجاد بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی، فعالیت تو شبکه‌های اجتماعی و ... به هدف نهایی که افزایش فروش است، دست پیدا کنید. در طول این مسیر پرپیچ‌وخم، تیم خلاق و حرفه‌ای هیرا با خدمات طراحی سایت، سئو وردپرس و ...، به شما کمک می‌کنند تا بیشترین بازدهی را در این فضای رقابتی داشته باشید.