پیام‌رسان واتس‌اپ هم به دنبال رسوایی فیس‌بوک تصمیم گرفته که قابلیت دانلود اطلاعات کاربران را در اختیارشان بگذارد. پس از فیس‌بوک و اینستاگرام و اپل، اکنون نوبت WhatsApp است و از این پس هر زمان که لازم بدانید، می‌توانید اطلاعات جمع‌آوری شده در مورد خودتان که شامل اطلاعات شخصی و شماره تلفن و مخاطبین و برخی موارد دیگر می‌شود را دانلود کنید.

در این مقاله می‌خواهیم روش دانلود کردن تمام اطلاعات حساب کاربری واتس‌اپ را بررسی کنیم. با ما باشید.

قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا موسوم به GDPR کار را برای سرویس‌های شبکه‌ی اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و حتی سایر کمپانی‌های معروف مثل اپل و مایکروسافت، سخت‌تر کرده است و هر یک به نوعی ملزم به فراهم کردن قابلیت دانلود اطلاعات کاربران هستند چرا که باید کاربر بتواند نسخه‌ای از اطلاعات جمع‌آوری شده را قبل از حذف حساب کاربری دانلود کند. اگر مطالب قبلی سیاره‌ی آی‌تی را دنبال کرده باشید، روش دانلود اطلاعات کاربر و یا مشاهده کردن اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود را می‌دانید. البته اگر روی مقوله‌ی امنیت حساس هستید، بهتر است به ادعاها و شفاف‌سازی‌ها نیز بسنده نکنید چرا که حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی، چندان با روش‌های کسب درآمد کمپانی‌های بزرگ سازگار نیست.

چگونه اطلاعات حساب کاربری واتس‌اپ را دانلود کنیم؟

ابتدا پیام‌رسان واتس‌اپ را به آخرین نسخه بروز کنید چرا که در نسخه‌های قبلی گزینه‌ی مربوط به دانلود اطلاعات، وجود ندارد. قابلیت دانلود در حال حاضر در اپلیکیشن اندرویدی و iOS واتس‌اپ اضافه شده است و طبعاً در نسخه‌های بعدی نیز وجود دارد اما متأسفانه در اپلیکیشن WhatsApp برای ویندوز ۱۰ این ویژگی وجود ندارد.

و اما روش دانلود اطلاعات کاربر: ابتدا اپلیکیشن واتس‌اپ را اجرا کنید و سپس روی تب Settings در پایین صفحه تپ کنید. البته در اندروید می‌بایست روی منوی سه‌نقطه‌ی بالای صفحه تپ کرده و سپس گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. در ادامه روی Account تپ کنید. در صفحه‌ی تنظیمات حساب کاربری، گزینه‌ی جدید Request Account Info  اضافه شده که کاربرد آن دانلود اطلاعات کاربر است. روی این گزینه تپ کنید.

آموزش دانلود اطلاعات حساب کاربری WhatsApp

در صفحه‌ی درخواست اطلاعات حساب کاربری، دکمه‌ی Request Report را لمس کنید. به این ترتیب پیام‌رسان واتس‌اپ مشغول آماده‌سازی اطلاعات حساب کاربری شما می‌شود و تا سه روز آینده، لینک دانلود آن آماده می‌شود. توجه کنید که در این بازه‌ی زمانی سه روزه، نباید تغییری مثل عوض کردن رمز عبور یا شماره تلفن مربوط به حساب کاربری انجام دهید چرا که درخواست دانلود اطلاعات کنسل می‌شود.

آموزش دانلود اطلاعات حساب کاربری WhatsApp

اطلاعات حساب کاربری واتس‌اپ شامل چت و گفت‌وگوها فعال یا آرشیوشده نمی‌شود. با توجه به کم بودن حجحم بسته‌ی دانلود اطلاعات، احتمالاً فقط تصویر پروفایل، نام و شماره تماس و مخاطبین و برخی اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را دربرمی‌گیرد. برای ذخیره کردن اطلاعات چت‌ها، می‌توانید از ابزار بکاپ‌گیری استفاده کنید و آن را در ایمیل خویش دریافت کنید.