یکی از کلیدهای میانبر مهلک در سیستم عامل مک‌او‌اس، کلید ترکیبی Cmd + Q‌ است که مثل Alt + F4 در ویندوز ، پنجره یا نرم‌افزار باز شده را می‌بندد! اگر از کاربران مک‌بوک یا آی‌مک هستید و گاهی سهواً با فشار دادن این کلید ترکیبی، نرم‌افزار یا پنجره‌ای بسته می‌شود، می‌توانید این عملکرد را متوقف کنید تا اتفاق ناگواری نیافتد.

در این مقاله به روش غیرفعال کردن کلید میانبر Cmd + Q در مک‌ها برای جلوگیری از بسته شدن غیرعمدی اپ‌ها می‌پردازیم. با ما باشید.

در سیستم عامل مک برای بستن اپ‌های اجرا شده می‌توان از کلید میانبر Cmd + Q استفاده کرد. در مرورگرها نیز برای بستن تب می‌توان از Cmd + W استفاده کرد و همین‌طور در اپلیکیشن Word می‌توانید با این کلید میانبر، فایلی که در حال حاضر باز است را ببندید. بنابراین دو کلید خطرناک کیبورد مک‌های اپل، کلید Q و W است که نباید هم‌زمان با کلید Cmd فشار داده شود. متأسفانه این دو کلید کنار هم قرار دارند و شاید به اشتباه به جای W، کلید Q را فشار دهید و نرم‌افزار ناگهان بسته شود.

چگونه از بسته شدن اپ‌های مک با Cmd + Q جلوگیری کنیم؟

برای حل کردن این مشکل، می‌توانید از اپلیکیشن رایگانی به اسم SlowQuitApps استفاده کنید.

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن متوجه شده‌اید، کار اصلی آن به تأخیر انداختن بستن اپلیکیشن‌ها است. در واقع زمانی که Cmd + Q را عمداً یا سهواً فشار می‌دهید، سریعاً اپ بسته نمی‌شود بلکه باید این دو کلید کیبورد را کمی بیشتر نگه دارید. زمان لازم قابل تنظیم است و زمانی که Cmd + Q را نگه می‌دارید، پنجره‌ای روی صفحه نمایان می‌شود و شمارش معکوس را آغاز می‌کند. اگر قبل از به پایان رسیدن زمان تأخیر، کلیدها را رها کنید، اپلیکیشن بسته نمی‌شود و اگر بخواهید اپ را واقعاً ببندید، باید تا پایان شمارش معکوس صبر کنید.

چگونه از بسته شدن اپ‌ها با کلید Cmd + Q در macOS جلوگیری کنیم؟

اپلیکیشن SlowQuitApps تنظیمات دیگری نیز دارد، به عنوان مثال می‌توانید اپ‌هایی که بسته شدن سریع آنها مجاز است را در لیست سفید اضافه کنید تا نیازی به صبر کردن برای پایان شمارش معکوس نباشد و اپلیکیشن سریعاً با Cmd + Q بسته شود.