طراحی مرورگر Chrome 69 با نسخه‌های اخیر تفاوت زیادی دارد و در حقیقت گوگل از Material Design در آن استفاده کرده است. طراحی متریال در گوگل کروم، آن را شبیه به نسخه‌های اخیر اندروید و همین‌طور اپلیکیشن‌ها و اپ‌های تحت وب گوگل می‌کند اما در صورت نیاز، می‌توانید طراحی سابق را با تغییر یک Flag فعال کنید. به این ترتیب لبه‌های گرد، سایه‌های ملایم و عناصر محو در صفحه، مثل قبل می‌شود.

در ادامه به روش تغییر ظاهر کروم ۶۹ می‌پردازیم. با ما باشید.

گوگل در نسخه‌ی قبلی کروم، طراحی متریال را پیش‌بینی کرده بود و با استفاده از یک فلگ ساده، کاربران نسخه‌ی دستاپی کروم در ویندوز و مک‌او‌اس یا لینوکس، می‌توانستند طراحی متریال را فعال کنند:

اکنون با انتشار نسخه‌ی ۶۹، طراحی متریال گوگل در کروم به صورت پیش‌فرض فعال است و برای غیرفعال کردن آن، می‌توان از فلگ‌ها استفاده کرد. اگر از طراحی متریال راضی نیستید و می‌خواهید Google Chrome را مثل قبل تجربه کنید، ابتدا به صفحه‌ی فلگ‌ها با آدرس زیر مراجعه کنید:

chrome://flags

و در این صفحه از نوار جست‌وجو برای سرچ کردن عبارت UI Layout for the browser’s top chrome استفاده کنید.

بازگردانی طراحی قدیمی گوگل کروم به جای طراحی متریال با تغییر یک فلگ

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، یک فلگ در نتایج سرچ باقی می‌ماند. از منوی کرکره‌ای روبروی این گزینه، حالت Normal را انتخاب کنید. با این تغییر، دکمه‌ی اجرای مجدد نمایان می‌شود. لذا روی Relaunch Now کلیک کنید تا کروم بسته شده و از نو اجرا شود.

در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که پس از تغییر فلگ، طراحی متریال به حالت سابق برگشته است:

بازگردانی طراحی قدیمی گوگل کروم به جای طراحی متریال با تغییر یک فلگ

برای فعال کردن حالت مدرن و امروزی گوگل کروم، می‌توانید فلگ اشاره شده را مجدداً تغییر دهید و حالت Default را انتخاب کنید.