قابلیت جدید اپلیکیشن گوگل مپس، نمایش سرعت رانندگی و همین‌طور موقعیت دوربین‌هایی است که تخلفات رانندگی مثل تجاوز از سرعت مجاز را ثبت می‌کنند. البته موقعیت سرعت‌گیرها نیز نمایش داده می‌شود و حتی کاربر می‌تواند وجود چاله‌ها و برآمدگی‌های خطرناک در جاده‌ها را گزارش کند تا پس از بررسی بیشتر، روی نقشه‌ها اضافه شود.

در ادامه با این تغییرات Google Maps بیشتر آشنا می‌شویم.

سرویس نقشه‌ی گوگل به لحاظ جامع بودن و اطلاعات جغرافیایی در مجموع بهترین سرویس نقشه است هر چند برخی کمپانی‌ها اپلیکیشن‌های نقشه‌ی خاصی برای کاربران یک شهر یا کشور طراحی کرده‌اند که نقشه‌های کامل‌تری دارد. در اپلیکیشن Google Maps برای اندروید و iOS، تدریجاً قابلیت‌های مفید و کاربردی بیشتری اضافه می‌شود. قابلیت‌های جدیدی که اخیراً اضافه شده، شامل نمایش سرعت، نمایش موقعیت دوربین‌ها و سرعت‌گیرها و قابلیت گزارش کردن خطرات جاده‌ای است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، حین رانندگی و مسیریابی در جاده، سرعت رانندگی در پایین صفحه نمایش داده می‌شود. البته می‌توانید واحد سرعت را به تناسب کشوری که ساکن هستید، کیلومتر بر ساعت یا مایل بر ساعت انتخاب کنید.

امکانات جدید گوگل مپس: نمایش سرعت رانندگی و سرعت مجاز و محل دوربین‌ها و سرعت‌گیرها

برای فعال یا غیرفعال کردن نمایش سرعت مجاز یا Speed limit، تنظیمات این اپلیکیشن را باز کنید و سوییچ این گزینه را فعال یا غیرفعال کنید. برای نمایش سرعت نیز از سوییچ Speedometer استفاده کنید.

امکانات جدید گوگل مپس: نمایش سرعت رانندگی و سرعت مجاز و محل دوربین‌ها و سرعت‌گیرها

توجه کنید که اطلاعات جاده‌ها و موقعیت سرعت‌گیرها و دوربین‌های ثبت سرعت غیرمجاز در نقشه‌های تمام کشورها و شهرها تکمیل نشده است و ممکن است این قابلیت‌های جدید در حال حاضر برای شما مفید نباشد. نکته‌ی جالب این است که نمایش سرعت فعلی و سرعت مجاز در گوشه‌ی پایین صفحه، درست شبیه به اپلیکیشن معروف Waze است.