یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن FaceTime در آیفون‌های جدید نظیر iPhone XS که سیستم عامل iOS 14 یا نسخه‌های جدیدتر رویشان نصب شده، امکان دستکاری ویدیو به صورت آنی و زنده است. می‌توانید کاری کنید که همیشه چشم شما به سمت دوربین سلفی دیده شود در حالی که شاید به نقطه‌ی دیگری از صفحه نمایش آیفون یا محیط اطراف نگاه می‌کنید.

در ادامه به روش فعال کردن این قابلیت و در صورت نیاز غیرفعال کردن آن می‌پردازیم.

اپلیکیشن چت ویدیویی اپل که FaceTime نام دارد، یکی از اپ‌های اصلی آیفون و آیپد است. اگر سیستم عامل را به نسخه‌ی ۱۴ یا نسخه‌های جدیدتر ارتقا داده باشید و همین‌طور آیفون شما iPhone XS یا یکی از اعضای خانواده‌ی آیفون ۱۱ و ۱۲ باشد، می‌توانید ویدیو را به صورت زنده دستکاری کنید. به عنوان مثال کاری کنید که چشم شما همیشه به سمت دوربین گوشی دیده شود حال آنکه واقعاً این طور نیست.

نحوه تغییر موقعیت چشم حین استفاده از FaceTime

برای دستکاری ویدیو حین کار با اپلیکیشن فیس‌تایم، ابتدا اپ Settings یا تنظیمات را اجرا کنید.

چگونه قابلیت دستکاری موقعیت چشم در FaceTime را غیرفعال یا فعال کنیم؟

و سپس روی FaceTime تپ کنید.

چگونه قابلیت دستکاری موقعیت چشم در FaceTime را غیرفعال یا فعال کنیم؟

در صفحه‌ی تنظیمات فیس‌تایم سوییچ روبروی گزینه‌ی Eye Contact را در وضعیت روشن یا فعال قرار دهید. به این ترتیب فیس‌تایم موقعیت چشم شما را به صورت غیرواقعی و به سمت دوربین سلفی نمایش می‌دهد.

چگونه قابلیت دستکاری موقعیت چشم در FaceTime را غیرفعال یا فعال کنیم؟

اگر این قابلیت مفید نیست و می‌خواهید موقعیت چشم به صورت واقعی نشان داده شود، کافی است سوییچ گزینه‌ی Eye Contact را در وضعیت خاموش یا غیرفعال قرار دهید.